Estratègies educatives en la família COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? Estratègies educatives en la família
SISTEMA NERVIÓS CENTRAL COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? DETERMINISME GENÈTIC DESENVOLUPAMENT DEL SISTEMA NERVIÓS CENTRAL EDUCACIÓ FAMÍLIA ENTORN QUIN PAPER TÉ L’EDUCACIÓ ?
EDAT MITJANA A LA NUPCIALITAT COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? EDAT MITJANA A LA NUPCIALITAT MÉS TARDIA
DISMINUCIÓ DE LA NATALITAT COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? NAIXEMENTS A ESPANYA 1960-1996 DISMINUCIÓ DE LA NATALITAT
CREIXEMENT VEGETATIU: 0 COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? CREIXEMENT VEGETATIU CREIXEMENT VEGETATIU: 0
NAIXEMENTS SEGONS L’ EDAT DE LA MARE COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? NAIXEMENTS SEGONS L’ EDAT DE LA MARE MATERNITAT MÉS TARDIA
COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI NUCLIS FAMILIARS TOTAL DE NUCLIS 10.308.765.- NUCLIS SENSE FILLS NUCLIS AMB FILLS NUCLIS AMB FILLS < 6a NUCLIS AMB FILLS > 6a NUCLIS DE PARES I FILLS NUCLIS DE PARE O MARE SOLS AMB FILLS 2.502.137.- 24’27% 7.806.628.- 75’73% 2.028.717.- 25’98% 5.777.911.- 74’02% 6.667.479.- 85’41% 1.139.149.- 14’59% Font: ERGO ADVANCED RESEARCH. Informe de Demografía en España. 1ª edición. 1998.
NUCLI FAMILIAR TRADICIONAL (FILLS I PARES BIOLÒGICS) COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI NUCLI FAMILIAR TRADICIONAL (FILLS I PARES BIOLÒGICS) USA : 51% ESPANYA : 85’41% Font USA: United States Census Bureau. 1994. Font ESPANYA: ERGO ADVANCED RESEARCH. Informe de Demografía en España. 1ª edición. 1998.
MANCA DE TEMPS EDUCATIU DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI MANCA DE TEMPS EDUCATIU DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES
NECESSITAT DE FILLS PERFECTES COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI MANCA DE TEMPS EDUCATIU MANCA D’OBSERVACIÓ DUBTE I POR A ERRAR SENTIMENT DE CULPA SOBREPROTECCIÓ NECESSITAT DE FILLS PERFECTES MANCA D’ACCEPTACIÓ ES DELEGA MASSA SOBREPROTECCIÓ MANCA DE DESENVOLUPAMENT DE LA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ
COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES INVOLUNTARI MANCA NO CONSCIENT DE CRITERI EDUCATIU ELS DUBTES NO ES PLANTEGEN AMBIVALÈNCIA EDUCATIVA TOLERÀNCIA AUTORITARISME VOLUNTARI ELS CRITERIS EDUCATIUS ES DELEGUEN ELS DUBTES ELS RESOLEN ELS TÈCNICS EDUCACIÓ RÍGIDA FILLS DISRUPTIUS FILLS PASSIUS FILLS AMB TRASTORNS AFECTIUS
COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? QUALITATS FONAMENTALS DELS PARES CAPACITAT PER GENERAR AFECTE CAPACITAT DE CONTENCIÓ DE LES PRÒPIES ANSIETATS - ESTABILITAT EMOCIONAL - RECOLZAMENT EMOCIONAL FOMENT DE L’ESPERANÇA - PACIÈNCIA PENSAR - SENTIT COMÚ
COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? NECESSITAT D’AFECTE “L’ACTITUD EDUCATIVA DELS PARES” << ELS NENS I NENES APRECIEN L’AFECTE PER LA MIRADA, L’EXPRESSIÓ DE LA CARA, EL TO DE LA VEU, LA PACIÈNCIA, LA GENTILESA I LA COMPRENSIÓ AMB LES QUE SÓN TRACTATS >> Illingworht, R.S. << UN DELS PRINCIPALS EFECTES DE LES MANQUES AFECTIVES EN ELS PRIMERS ANYS DE VIDA, ÉS LA INCAPACITAT PER DONAR O REBRE AFECTE EN LES ETAPES POSTERIORS DE LA VIDA >> Bowlby, J.
TRANSFORMACIONS SIGNIFICATIVES COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI TRANSFORMACIONS SIGNIFICATIVES EL PAPER DE LA DONA FAMILIAR LABORAL EL CLAN FAMILIAR REDUCCIÓ + AÏLLAMENT LA CULTURA MEDIÀTICA PENSAMENT MIMETISME
COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI QUI EDUCA? PARES ? ESCOLA ? TELEVISIÓ / INTERNET?
COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI ACTITUDS EDUCATIVES ACTITUD > TÈCNICA + TEMPS AFECTE ACCEPTACIÓ DISCIPLINA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ ESTABILITAT CONTENCIÓ TOLERÀNCIA SENTIT COMÚ
COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI CONCEPTE D’EDUCACIÓ ENSENYAR LES REGLES DEL JOC FORMACIÓ > INFORMACIÓ HEM D’ESTABLIR LÍMITS A LA LLIBERTAT? EDUCACIÓ DE LA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ
COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI CONCEPTE D’EDUCACIÓ PRECOÇ SABER EDUCAR PER ENDAVANT I AMB LES PETITES COSES TRASTORNS DE L’ALIMENTACIÓ I DE LA SON
COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS?