Estratègies educatives en la família

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
Advertisements

JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Ponència Una educació per a un nou país.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Desenvolupament afectiu
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
ACOLLIDA PRESENTACIÓ A LES FAMÍLIES.
Ester Busquets i Alibés
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
10 raons per dir NO a les proves de 3er
DE L´ESCOLA TRADICIONAL A L´ESCOLA NOVA
L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca
@sebastiani64.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Els constants canvis i reformes...
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
Estratègies per estudiar
Geografia i política humana d’espanya
¿Quina és la salut dels nostres adolescents ?
La immigració és un problema educatiu ?
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
El viatge de Primària a Secundària
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
FET PER L’ÈRIC I L’ANASTASIA
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
La POBLACIÓ Conceptes Bàsics de Demografia
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
Malaltia i mort: Canvis familiars
EL PAPER DE LA DONA EN LES ESTRUCTURES
Activitat d’educació en comunicació audiovisual
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Objectiu Educatiu Trienni
CURS
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
LA VIDA DE LES PERSONES.
Realitzat per: Xavi González i López
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
El repte d’incloure Recursos i estratègies
LES ETAPES DE LA VIDA ÉSERS VIUS.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
I tu qui dius que sóc?.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Vulneració dels drets socials
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
La vulneració dels drets socials
FACTORS D’ÈXIT EN L’ESTUDI. AJUDA DE PARES I MARES
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
Adopció 3% dels nens d’E.E.U.U són adoptats.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Homo habilis Origen comú amb Australopithecus Només viu a l’Àfrica
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Estratègies educatives en la família COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? Estratègies educatives en la família

SISTEMA NERVIÓS CENTRAL COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? DETERMINISME GENÈTIC DESENVOLUPAMENT DEL SISTEMA NERVIÓS CENTRAL EDUCACIÓ FAMÍLIA ENTORN QUIN PAPER TÉ L’EDUCACIÓ ?

EDAT MITJANA A LA NUPCIALITAT COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? EDAT MITJANA A LA NUPCIALITAT MÉS TARDIA

DISMINUCIÓ DE LA NATALITAT COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? NAIXEMENTS A ESPANYA 1960-1996 DISMINUCIÓ DE LA NATALITAT

CREIXEMENT VEGETATIU: 0 COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? CREIXEMENT VEGETATIU CREIXEMENT VEGETATIU: 0

NAIXEMENTS SEGONS L’ EDAT DE LA MARE COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? NAIXEMENTS SEGONS L’ EDAT DE LA MARE MATERNITAT MÉS TARDIA

COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI NUCLIS FAMILIARS TOTAL DE NUCLIS 10.308.765.- NUCLIS SENSE FILLS NUCLIS AMB FILLS NUCLIS AMB FILLS < 6a NUCLIS AMB FILLS > 6a NUCLIS DE PARES I FILLS NUCLIS DE PARE O MARE SOLS AMB FILLS 2.502.137.- 24’27% 7.806.628.- 75’73% 2.028.717.- 25’98% 5.777.911.- 74’02% 6.667.479.- 85’41% 1.139.149.- 14’59% Font: ERGO ADVANCED RESEARCH. Informe de Demografía en España. 1ª edición. 1998.

NUCLI FAMILIAR TRADICIONAL (FILLS I PARES BIOLÒGICS) COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI NUCLI FAMILIAR TRADICIONAL (FILLS I PARES BIOLÒGICS) USA : 51% ESPANYA : 85’41% Font USA: United States Census Bureau. 1994. Font ESPANYA: ERGO ADVANCED RESEARCH. Informe de Demografía en España. 1ª edición. 1998.

MANCA DE TEMPS EDUCATIU DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI MANCA DE TEMPS EDUCATIU DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES

NECESSITAT DE FILLS PERFECTES COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI MANCA DE TEMPS EDUCATIU MANCA D’OBSERVACIÓ DUBTE I POR A ERRAR SENTIMENT DE CULPA SOBREPROTECCIÓ NECESSITAT DE FILLS PERFECTES MANCA D’ACCEPTACIÓ ES DELEGA MASSA SOBREPROTECCIÓ MANCA DE DESENVOLUPAMENT DE LA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ

COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI DESCONEIXEMENT DEL PAPER DE PARES INVOLUNTARI MANCA NO CONSCIENT DE CRITERI EDUCATIU ELS DUBTES NO ES PLANTEGEN AMBIVALÈNCIA EDUCATIVA TOLERÀNCIA AUTORITARISME VOLUNTARI ELS CRITERIS EDUCATIUS ES DELEGUEN ELS DUBTES ELS RESOLEN ELS TÈCNICS EDUCACIÓ RÍGIDA FILLS DISRUPTIUS FILLS PASSIUS FILLS AMB TRASTORNS AFECTIUS

COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? QUALITATS FONAMENTALS DELS PARES CAPACITAT PER GENERAR AFECTE CAPACITAT DE CONTENCIÓ DE LES PRÒPIES ANSIETATS - ESTABILITAT EMOCIONAL - RECOLZAMENT EMOCIONAL FOMENT DE L’ESPERANÇA - PACIÈNCIA PENSAR - SENTIT COMÚ

COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? NECESSITAT D’AFECTE “L’ACTITUD EDUCATIVA DELS PARES” << ELS NENS I NENES APRECIEN L’AFECTE PER LA MIRADA, L’EXPRESSIÓ DE LA CARA, EL TO DE LA VEU, LA PACIÈNCIA, LA GENTILESA I LA COMPRENSIÓ AMB LES QUE SÓN TRACTATS >> Illingworht, R.S. << UN DELS PRINCIPALS EFECTES DE LES MANQUES AFECTIVES EN ELS PRIMERS ANYS DE VIDA, ÉS LA INCAPACITAT PER DONAR O REBRE AFECTE EN LES ETAPES POSTERIORS DE LA VIDA >> Bowlby, J.

TRANSFORMACIONS SIGNIFICATIVES COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI TRANSFORMACIONS SIGNIFICATIVES EL PAPER DE LA DONA FAMILIAR LABORAL EL CLAN FAMILIAR REDUCCIÓ + AÏLLAMENT LA CULTURA MEDIÀTICA PENSAMENT MIMETISME

COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI QUI EDUCA? PARES ? ESCOLA ? TELEVISIÓ / INTERNET?

COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI ACTITUDS EDUCATIVES ACTITUD > TÈCNICA + TEMPS AFECTE ACCEPTACIÓ DISCIPLINA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ ESTABILITAT CONTENCIÓ TOLERÀNCIA SENTIT COMÚ

COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI CONCEPTE D’EDUCACIÓ ENSENYAR LES REGLES DEL JOC FORMACIÓ > INFORMACIÓ HEM D’ESTABLIR LÍMITS A LA LLIBERTAT? EDUCACIÓ DE LA CAPACITAT DE FRUSTRACIÓ

COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS? LA FAMÍLIA AVUI CONCEPTE D’EDUCACIÓ PRECOÇ SABER EDUCAR PER ENDAVANT I AMB LES PETITES COSES TRASTORNS DE L’ALIMENTACIÓ I DE LA SON

COM EDUCAR ALS NOSTRES FILLS?