La ratlla verda Henry Matisse.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
HENRY MATISSE Lidera el Mov. Fauvista Deixeble de Moureau (Simbolista) La seva influència transita per tot el s.XX. CARACTERÍSTIQUES: -Colors.
Advertisements

EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
Creativitat i llibertat de l’artista Proporció i normes
fauvismo Integrantes: Ambar Buchholz. Javiera Fuentes. Curso: 8°B.
los representantes de fauvismo
OTRA FORMA DE EXPRESAR CON COLOR FAUVISMO SIP Red de Colegios Colegio José A. Alfonso Profesor: Iván Ortega.
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
Número I Jackson Pollock
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
FAUVISME ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició.
La lliçó d’anatomia del professor tulp
El gran masturbador Salvador Dalí
Interior holandès I Joan Miró
STABILE MOBILE Alexander Calder.
Jugadors de cartes Paul Cezanne.
L’IMPRESSIONISME.
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Éduard Manet.
Tema 7. L’art del segle XIX (1)
El Guernica Pablo Picasso.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Composició IV Wasily Kandinsky
EDUARD MUNCH
PAU PICASSO.
George Braque.
Composició IV Kandinsky.
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
Tableau II Piet Mondrian
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
STABILE-MOBILE Alexander Calder Escultura segle XX.
CLAUDE MONET.
L’ART A L’EDAT MODERNA.
Les Avantguardes.
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
Tableau II Piet Mondrian
(1.-Catalogació de l’obra i Context històric)‏
ACTIVITAT 7.
DONA II Williem de Kooning
TRES NUS EN EL BOSC Joaquim Sunyer.
EDUARD MUNCH EL CRIT.
Proposta 1.
Impressionisme i postimpressionisme
EL RENAIXEMENT s. XV
TRES NUS EN EL BOSC Joaquim Sunyer.
Claude Monet.
Realisme EEl Realisme pictòric sorgeix a mitjans segle XIX. (Revolució burgesa de 1848) TEMES SOCIALS La gent humil, la seva feina, la vida a l’aire lliure.
EL NAIXEMENT DE VENUS Boticelli.
a) Introducció: Catalogació - Breu aproximació biogràfica de l’autor
EDVARD MUNCH COMENTARI “EL CRIT”.
Gèneres Musicals.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Autors Obres Característiques
DONA II DE KOONING.
Arriba l’hivern.
La narrativa de la postguerra
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Proposta 8.
ACTIVITAT 6.
PAUTES D’ACCESSIBILITAT. CRITERIS VISUALS
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
Les Avantguardes (principis segle XX)
Mark George Tobey EL PINTOR MÍSTIC DEL NORD-OEST AMERICÀ
EL GÒTIC Andrea Soria Catalán..
EXPRESSIONISME Wassily Kandinsky, Tema líric, 1911.
Number 1 POLLOCK.
Transcripción de la presentación:

La ratlla verda Henry Matisse

ÍNDEX Catalogació Anàlisi formal Interpretació Fauvisme Matisse Enllaços

Catalogació Obra: La ratlla verda Autor: Henry Matisse Cronologia:1905 Tècnica i suport: Oli i tempera sobre tela Dimensions:40 x 32 cm Estil: Fauvisme Localització Staten Museum for Kunst, Copenhaguen

Composició Espai Anàlisi formal Figura Color Llum

Anàlisi formal Composició Predomini de la verticalitat. Una línia verda travessa el rostre: Divideix el quadre en dues meitats. Uneix el cabell i el vestit. El color és el principal element. 1

Anàlisi formal Espai Poca profunditat creada pels plans de colors. El color verd s’endinsa en el quadre. El color roig sobresurt.

Anàlisi formal Figura Retrat esquemàtic. El contorn està marcat en un to més fosc. El volum del rostre s’aconsegueix: Pels diferents colors. Per la pinzellada. No interessa l’expressió.

Anàlisi formal Color Colors arbitraris i purs. Contrast entre els primaris i els complementaris: Roig-verd. Blau-taronja. Groc-lila.

Anàlisi formal Llum S’aprecien zones il·luminades i zones amb ombres. La llum es manifesta pels tons clars dels colors. En les zones d’ombra utilitza els complementaris: Rosat - verd Ataronjat - blau

Tema i significat Personatge Interpretació Context històric

Interpretació Tema i significat Es tracta d’un retrat de Madame Matisse. Pretén realitzar un retrat aprofundint en les possibilitats plàstiques del color i sentint les seves sensacions. Aquest quadre sintetitza les característiques del Fauvisme.

Interpretació Personatge Matisse pinta a la seva dona en diverses ocasions. Madame Matisse: mocador roig, 1907. Madame Matisse, 1913. Dona amb barret, 1905.

Interpretació Context històric Matisse juntament amb altres pintors, Derain, Vlaminck, exposen en el “Salon d’Automme”, Saló de Tardor de 1905. En la mateixa sala s’exposava una escultura d’Albert Marque de caire renaixentista. El crític Louis Vauxcelles comentà: «Un Donatello parmi des fauves» donant nom al moviment.

Biografia Henry Matisse 1869 -1954 Estil Obres

Henry Matisse Biografia 1869 -1954 Es forma en el taller del pintor simbolista G. Moreau. Rep la influència del neoimpressionisme i del postimpressionisme. Viatjà a Algèria i a Marroc, s’interessa pels temes decoratius i exòtics. Fou dels primers artistes que col·leccionà màscares africanes. A partir de 1930 diversifica la seva obra: Papers pintats i retallats. Escultures Dissenys de decorats...

Henry Matisse 1869 -1954 Estil El color s’esdevé l’element principal del quadre. Utilitza colors arbitraris, amb autonomia respecte a la forma i aplicat a taques. Contorns marcats amb línies gruixudes i ondulades. Un tractament de l’espai sense profunditat. S’interessa per: La figura femenina Els interiors de decoració exuberant La confrontació del fons i la figura Els objectes decoratius i el color

Henry Matisse Obres 1869 -1954 Pastoral, 1905 Harmonia en roig, 1906 La dansa, 1910 Estudi roig, 1911 La peixera, 1911 Odalisca, 1921 Icar,1943 Gran interior roig, 1948

Context històric Fauvisme Característiques Pintors

Fauvisme Context històric Les avantguardes tenen unes característiques comunes: Neixen a Europa. La majoria es donen a conèixer per “Manifests” . L’art és entès com una investigació permanent i per tant són moviments efímers. Els pintors assumeixen la consciència de grup. És un art elitista no compres pel públic en general. S'alliberen dels Salons oficials i els marxants i els col·leccionistes ocupen un posició primordial al mercat de l’art. Es desenvolupen entre 1905 i 1940.

Fauvisme Context històric 1 Les primeres avantguardes es van succeir des de principi de segle fins la II Guerra: Fauvisme (1905-1908) El pont (1905- 1913) El genet blau (1911-1914) Cubisme (1907- 1914) Futurisme (1910-1918) Dada ( 1916-1921) Suprematisme (1913-19 Constructivisme (1920-1930) Neoplasticisme (1917-1924) Surrealisme (1925-1939) 1

Fauvisme Context històric El fauvisme es considerat el primer moviment d’avantguarda del segle XX. El grup dels "fauves" sorgí a París l’any 1905 com a conseqüència de l’escàndol que suscità l’exhibició d’un conjunt d’obres al "Salon d’Automne". Els antecedents del fauvisme es troben en: El tractament del color dels postimpressionistes. El decorativisme de l’art africà i islàmic. Es caracteritza per la utilització arbitraria del color. El moviment "fauve" donar lloc dues tendències: El cubisme. L’expressionisme.

Fauvisme Característiques Suposa la reivindicació de l’autonomia de l’obra d’art. Utilització del color de forma arbitrari com a fruit d’una investigació plàstica. Contrast dels colors primaris-secundaris. Formes esquemàtiques, figures planes i contorns marcats. Gust per l’art africà. No pretén mostrar els problemes socials o existencials de l’home. Temàtica: Paisatges Retrats Motius de la vida quotidiana

Fauvisme Pintors Henry Matisse (1869-1951) Maurice Vlamick (1876-1958) André Derain (1880-1954) Raoul Dufin (1869-1951)

Henry Matisse 1869 -1954) Obres Pastoral, 1905

Fauvisme A. Derain Derain Puente de Westminster El pont de Waterloo

Henry Matisse 1869-1954 Gustave Moreau L’aparició, 1876

Enllaços http://www.musee-matisse-nice.org/ http://cv.uoc.es/~982_04_005_01_web/fitxer/matiss.html http://www.smk.dk/smk.nsf/ http://www.xtec.es/%7eaguiu1/socials/index.htm http://www.spanisharts.com/history/del_impres_s.XX/arte_sXX/vanguardias1/fauvismo_matisse.html http://web-p.cnice.mecd.es/eos/MaterialesEducativos/bachillerato/arte/arte/x-contem/fauves-1.htm http://www.liceus.com/cgi-bin/aco/ar/05/05029.asp http://www.edu365.com/batxillerat/art/fauvisme/el_quadre_fau.htm http://www.artcyclopedia.com/artists/matisse_henri.html