2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
: El meu espai. Què és el Recercador És el cercador dels recursos electrònics del CRAI de la UB. Ofereix un sol punt d’accés a: bases de dades, portals.
Advertisements

Fem activitats amb vídeo!
El Realisme. Narcís Oller i Àngel Guimerà
El Modernisme i Joan Maragall
Campus Virtual.
Campus Virtual.
Importar les notes al Campus Virtual
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
TUTORIAL PER TREBALLAR AMB EL MOODLE
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
CUIDATGE.
Presentació de la base de dades
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Recursos Informàtics en Història
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
ENFISPO.
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Plataforma de l’alumne
Library and Information Science Abstract
Creació d’un mapa personalitzat
Per entrar a l’intraweb:
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Treball i energia. Potència. Calor.
Impressions sensibles
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
Com enllaçar des de PubMed al gestor de
Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa Tractament de textos, bases de dades, fulls de càlcul, gestors bibliogràfics.
Impressions sensibles
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Com introduir les Guies Docents
Projecte interdisciplinari:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recursos Informàtics en Història
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
3c. Els cursos obert i les xarxes socials: Facebook i Twitter
ESCOLTA ESTRUCTURADA A P3 Escola Joan Maragall.Vilanova del Camí.
Tesis Doctorals en Xarxa
Publicació de la recerca al Dipòsit Digital de la UB
Gestió electrònica del Dipòsit Legal
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
PRÉSTEC DE LLIBRES ELECTRÒNICS Breu tutorial
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
ERRORS FREQÜENTS A L'EXAMEN DE HISTÒRIA - PAU
Tasques Moodle 2.x: afegir comentaris als PDF dels alumnes
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Introducció Al posicionament Web.
Com s’han de signar electrònicament documents en format PDF?
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Curs de Biocomputació Universitat Autònoma de Barcelona
El programa per fer mapes conceptuals
Dialnet.
GUIA PER A REGISTRAR-NOS AL QUIZ
El Treball de Recerca.
Promotor Universitari de la Donació de Sang
Aula Oberta IES Arnau Cadell
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
NOM DEL PAIS AUTORS DEL PROJECTE.
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
ELS BLOCS L’aula més enllà Enric Puig Amat.
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
Transcripción de la presentación:

2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011 Tema 2 Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa 2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa Marta Sancho i Planas

2c. Les pàgines web i l’hipertext Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011 2c. Les pàgines web i l’hipertext Text discontinu en format digital que permet navegar mitjançant enllaços El lector pot seleccionar allò que llegeix segons els seus interessos La fragmentació dels raonaments comporta Problemes en l’adquisició de coneixements Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

2c. Les pàgines web i l’hipertext Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011 2c. Les pàgines web i l’hipertext Joan Campàs Montaner Grau en Humanitats Universitat Oberta de Catalunya http://ocw.uoc.edu/humanidades/escrituras-hipertextuales/Course_listing Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

2c. Les pàgines web i l’hipertext Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011 2c. Les pàgines web i l’hipertext La presentació del discurs de forma no lineal En condiciona el format: Brevetat i síntesi Fragmentació del text en unitats comprensibles Estructura interna ben jerarquitzada Navegació intuïtiva Etiquetes, menús, apartats, núvols de tags retorns Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

2c. Les pàgines web i l’hipertext Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011 2c. Les pàgines web i l’hipertext http://goldnuggetwebs.com/peorpagweb http://www.ub.edu/web/ub/ca/index.html Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

2c. Les pàgines web i l’hipertext Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011 2c. Les pàgines web i l’hipertext Web Més institucional Més estable Permet intranets Blog Més personal Més dinàmica Permet interacció vs. En ambdós casos ha de quedar clar qui hi ha al darrera, ja sigui una persona o una institució, quins són els seus objectius i que hi podem trobar Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

2c. Les pàgines web i l’hipertext Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011 2c. Les pàgines web i l’hipertext Web Blog http://blogticulos.blogspot.com/ http://www.ircvm.net/ Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

2c. Les bases de dades a la xarxa Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011 2c. Les bases de dades a la xarxa Permet: crear pàgines web dinàmiques fer cerques modificar la informació afegir nous registres Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

2c. Les bases de dades a la xarxa Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011 2c. Les bases de dades a la xarxa Atlas ornitològic de Catalunya http://oslo.geodata.es/ftp/ocells/ Diccionari biografic de dones http://www.dbd.cat/ Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

2c. Les bases de dades a la xarxa Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011 2c. Les bases de dades a la xarxa Tesis doctorales españolas http://www.educacion.es/teseo Arxius digitals http://www.archivistica.net/digitales.html Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa

Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs 2010-2011 Exercici 4: Per fer individualment fora de l’aula. Serà convenientment avaluat amb nota a diferència dels que hem fet a l’aula en els que tan sols indiquem si s’ha fet o no En l’enllaç que teniu aquí sota trobareu un article sobre les possibilitats que ens ofereix la web 2.0 com a eina docent en l'àmbit universitari. L'exercici consisteix en llegir el text i redactar un breu text (entre 10 i 20 línies) que després haureu de penjar al blog de l'assignatura i també a la finestra que se us obre en aquesta tasca quan cliqueu a "Edita la meva tramesa". http://www.peremarques.net/web20.htm Amb aquest exercici perseguim dos objectius principals: Despertar l’esperit crític dels estudiants ja que el text de lectura proposat és, com a mínim discutible, tant en contingut com en forma. Introduir als estudiants menys acostumats, a les eines de la web 2.0 a partir de la seva participació, com a editors d’entrades, en el blog de l’assignatura. Per a aquells que hagin tingut problemes per fer-ho, dedicarem una estona a l’aula per tal que altres companys els ajudin a entrar al blog i a editar la seva entrada L’avaluació serà sobre el contingut del seu comentari i no sobre la seva capacitat de fer l’entrada al blog. Marta Sancho i Planas Tema 2 - Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa