Aquest salm supera tots els del seu gènere per la intensitat de la súplica i per la impressionant descripció dels sofriments que pateix el salmista:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Advertisements

V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv. 3-4) que pateix, a més d’una penosa malaltia (vv. 6-11), l’abandó.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Privat del temple i exiliat en terres paganes, un levita expressa els seus actuals turments, a causa de les burles vexatòries dels pagans que l’envolten.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
TINC SET!.
+++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v +++ Aquest salm és l'oració d'un "pobre" (v. 1), que s'abandona a la misericòrdia i al poder de Déu enmig.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
La Bíblia, font de valors humans i socials
En aquest Salm s’apleguen dos poemes d’estil i contingut diversos. + El primer (vv. 2-11) és un cant d’acció de gràcies per l’alliberament d’un perill.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
Aquest salm supera tots els del seu gènere per la intensitat de la súplica i per la impressionant descripció dels sofriments que pateix el salmista:
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Música: “Estaré al teu costat” Passió de Bach
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest salm supera tots els del seu gènere per la intensitat de la súplica i per la impressionant descripció dels sofriments que pateix el salmista: + S’hi troba expressat l’abandó d’un home just, que ha arribat al límit del sofriment físic i moral, sobretot, en sentir-se abandonat per Déu (v. 2). + No obstant això, fins i tot enmig dels més grans sofriments, el salmista prega amb una infrangible confiança en Déu (vv. 10-11) i està segur de l’alliberament final. + Per això, la seva oració acaba amb un cant de lloança i acció de gràcies, convidant tots els fidels a celebrar el Senyor, que no nega el seu ajut als pobres (vv. 23-27). + Aquest Salm ocupa un lloc excepcional en la pietat cristiana, perquè Jesús, en el moment de la crucifixió l’utilitzà per a expressar els turments de la seva agonia.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Les últimes paraules d’aquest salm són les que donen el seu sentit essencial: encara que sembli una paradoxa, es tracta d’un salm d’acció de gràcies d’Israel que ha ressuscitat en tornar de l’exili. El que més crida l’atenció és que aquest poeta descriu l’alliberament del seu poble, sota la “vestidura” d’un “crucificat tornat a la vida”. 2. AMB JESÚS Sí, en Jesús s’acompleixen fins i tot els detalls més petits que suggereix el salmista: l’agonia, el caràcter infamant del suplici, la set causada per la deshidratació, els membres desarticulats, la sang que raja dels peus i les mans, el cop de gràcia amb la llança, les vestidures repartides entre els botxins segons el costum, els insults dels acusadors... 3. AMB EL NOSTRE TEMPS “Per què m’heu abandonat...” Aquesta oració ens la podem fer nostra. Anem, però, fins al final i diguem: “lloaran el Senyor els qui sincerament el busquen... a vosaltres, vida i felicitat.. Jo visc per a ell... Heus ací l’obra de Déu!”.

Déu meu, Déu meu, ¿per què m’heu abandonat? No us arriba el meu crit d’auxili, la pregària que us adreça el meu clam.

Crido de dia, i vós no em responeu, crido de nit, i no me’n feu cas. I això que vós teniu el tron al santuari, esperança d’Israel.

En vós confiaven els nostres pares, hi confiaven, i els vau alliberar; clamaven a vós, i eren deslliurats, confiaven en vós, i no els vau defraudar.

befa de la gent i menyspreat del poble; tots els qui em veuen Però jo sóc un cuc, no pas un home, befa de la gent i menyspreat del poble; tots els qui em veuen es riuen de mi, amb els llavis i amb el cap prenen aires de mofa: «S’ha adreçat al Senyor; que l’alliberi, doncs; que el salvi, si tant se l’estima.»

Però sou vós qui em traguéreu del si de la mare, sou vós qui em confiàreu als seus pits; acabat de néixer, em van dur a la vostra falda, sou el meu Déu des d’aleshores. No us allunyeu, que el perill és a prop, i no tinc qui m’ajudi.

M’envolta un ramat de braus, m’acorralen uns vedells de Basan; com lleons que rugeixen i destrossen, baden la boca contra mi.

Tot jo m’escolo com aigua, tinc desarticulats els meus ossos, el cor, com si fos cera, se’m fon dins les meves entranyes; tinc eixut com terrissa el paladar, la llengua se m’hi encasta, i m’ajaieu a la pols de la mort.

M’envolta una munió de gossos, em rodeja un estol de malfactors, m’han lligat les mans i els peus, puc comptar tots els meus ossos. Em miren, em contemplen satisfets, es reparteixen entre ells els meus vestits, es juguen als daus la meva roba.

Almenys vós, Senyor, no us allunyeu; força meva, cuiteu a defensar-me. Allibereu la meva vida de l’espasa, que no mori entre les grapes del gos, salveu-me de la gola del lleó, guardeu de les banyes del brau la meva pobra vida.

Anunciaré als meus germans el vostre nom, us lloaré enmig del poble reunit.

Fidels del Senyor, lloeu-lo, fills de Jacob, glorifiqueu-lo, reverencieu-lo, fills d’Israel.

No ha mirat amb repugnància ni amb menyspreu el pobre desvalgut; no l’ha privat de la seva mirada, i, quan cridava auxili, l’ha escoltat.

En ell s’inspirarà el meu himne el dia del gran aplec, davant dels seus fidels oferiré els sacrificis promesos. En menjaran els humils fins a saciar-se, lloaran el Senyor els qui sincerament el busquen, i diran: «viviu per molts anys.»

Ho tindran present i es convertiran al Senyor tots els països de la terra; es prosternaran davant seu gent de totes les nacions.

Perquè la reialesa és del Senyor, ell té la sobirania sobre els pobles. Fins les cendres de les tombes l’adoraran, s’agenollaran davant seu els qui dormen a la pols.

Serà per a ell la vida que em dóna, els meus descendents li seran fidels. Parlaran del Senyor a les generacions que vindran, i anunciaran els seus favors als qui naixeran després, i els diran: «El Senyor ha fet tot això.»

«Déu meu, Déu meu, ¿per què m’heu abandonat?». És el vostre salm, Senyor, el vau recitar a la creu, en la fondària de la vostra agonia, quan el sofriment de la vostra ànima portava al límit el sofriment del vostre cos en l’últim abandó., Senyor, són les vostres paraules. Com puc fer-les meves? Com puc equiparar els meus sofriments als vostres? Com puc pretendre de pujar a la vostra creu i fer el vostre clam, consagrat per sempre en l’exclusivitat de la vostra passió? Aquest salm és vostre, i us ha de ser reservat com a relíquia de la vostra passió, com a expressió ferida de la vostra pròpia angoixa, com a testimoni dolorós del vostre trobament amb la mort en el vostre cos i en la vostra ànima. Són paraules de Divendres Sant, paraules de passió, paraules vostres. No les he de tocar. I, tanmateix, per una altra banda sento que aquest salm també em pertany a mi, que també hi ha moments en la meva vida que tinc la necessitat i el dret de pronunciar aquestes paraules com un ressò humil de les vostres. També jo em trobo amb la mort: una vegada en el meu cos, al final de la vida, i moltes vegades en la desolació de la meva ànima, tot caminant per la vida enmig de les ombres del dolor. No vull comparar-me a Vós, Senyor, però també jo sé què és l’angoixa i la desesperació, també jo sé què és la soledat i l’abandó. També jo m’he sentit abandonat pel Pare, i les paraules sense redempció han sortit dels meus llavis ressecs: “Déu meu, Déu meu, ¿per què m’heu abandonat?”. Havia d’arribar al final de les meves forces per a adonar-me que la salvació només ve de Vós. La meva queixa davant vostre era, en ella mateixa, un acte secret de fe en Vós, Senyor. Em queixava que m’havíeu abandonat, precisament perquè sabia que éreu allà. “Anunciaré als meus germans el vostre nom, us lloaré enmig del poble reunit”

Senyor Déu, que no alliberàreu de la mort el vostre propi Fill, sinó que, a través de la mateixa mort, el conduíreu a la suprema victòria: feu-nos comprendre per la fe la paradoxa del sofriment i la glòria, per tal que les nostres vides us siguin agradables. Per Jesucrist, Senyor nostre.