Los animales de Australia

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Game Cluedo: How to Play 1.Your group should have the 21 cards containing 6 cards of suspects, 9 rooms and 6 weapons, a tally card for each member and.
Advertisements

Spanish Level 1 Greetings Vocabulary 1. Greetings Build into daily routines starting with Hola and Adiós and then gradually adding in more vocabulary.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
CPL? End of year target? How to reach it? Where you are: CPL Where you want to be: End-of-year target What is going to help you get there: Advice (only.
Spanish Level 1 Greetings.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Do Now.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
© Boardworks Ltd of 7 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Hoy es miércoles el once de marzo.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
Question Formation Español Uno.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
HOLA.
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Objetivo: students will practice the numbers 0-20,
Español 1 9 de diciembre de 2016.
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¿Qué sabes tocar?.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Todo acerca de mí All about me.
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
El secreto de los signos
VILLANCICOS Carols.
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Juegos y juguetes.
El horario Part 1 Icons key: Photo:
Las pequeñas criaturas
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Recetas 5 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Apuntes: La hora Lección 1: Hola, ¿Qué tal?.
el gran juego de la memoria
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Miranda Rights El Aviso Miranda
Question Formation Spanish I Page 52.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Tengo los ojos marrones Tengo los ojos verdes Tengo los ojos grises
Hoy es ________, el __________ de _______.
Hoy es _______,el ____ de ____________.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Pero and sino Preview Pero and sino.
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Animales Share: Introduce the session and PDSA.
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
Transcripción de la presentación:

Los animales de Australia

Los animales de Australia This PowerPoint contains: Slides 3 to 15: a presentation of 10 Australian animals, with flashcards, sound files and vocabulary. Slides 16 to 37: a Kim’s game based on all 10 Australian animals. Slides 38 to 45: teacher’s notes presenting some speaking, listening and reading activities, with mini cards.

Los animales de Australia ¿Qué es esto? Esto es ...

Un delfín

Una cucaburra

Un koala

Un casuario

Un cocodrilo

Un canguro

Una tortuga

Un tiburón

Un ornitorrinco

Una rana verde

Vocabulario (1) Australia ¿Qué es esto? Esto es… Un animal Una rana verde Un ornitorrinco Un tiburón Una tortuga Australia What is this? This is… An animal A green frog A platypus A shark A turtle

Vocabulario (2) Un canguro Un koala Una cucaburra Un delfín Un cocodrilo A casuario ¿Qué falta? Observad… Cerrad los ojos ... Abrid los ojos... A kangaroo A koala A kookaburra A dolphin A crocodile A cassowary What’s missing? Observe (group) Open your eyes (group) Close your eyes (group)

Los animales de Australia Juego de KIM ¿Qué falta?

Observad ....

Cerrad los ojos ... Abrid los ojos... ¿Qué falta?

Un canguro

Cerrad los ojos ... Abrid los ojos... ¿Qué falta?

Un cocodrilo

Cerrad los ojos ... Abrid los ojos... ¿Qué falta?

Una tortuga

Cerrad los ojos ... Abrid los ojos... ¿Qué falta?

Un koala

Cerrad los ojos ... Abrid los ojos... ¿Qué falta?

Una cucaburra

Cerrad los ojos ... Abrid los ojos... ¿Qué falta?

Un delfín

Cerrad los ojos ... Abrid los ojos... ¿Qué falta?

Un ornitorrinco

Cerrad los ojos ... Abrid los ojos... ¿Qué falta?

Un casuario

Cerrad los ojos ... Abrid los ojos... ¿Qué falta?

Una rana verde

Cerrad los ojos ... Abrid los ojos... ¿Qué falta?

Un tiburón

Teacher’s notes and Activities (1) Start presenting the animals, using the 10 animales de Australia – PowerPoint. Practise the animals, orally or in writing, using the KIM’s game. Once your pupils are familiar with the names of the animals, use the mini cards with illustrations. You can use them with just the illustrations, just the words, or with words glued to the back of the illustrations. Print and cut cards – enough for each pupil to have one card. Pupils don’t show their card, walk around the room, and introduce themselves to other pupils: Buenos días, me llamo Koala or Buenos días, tengo un koala, or Buenos días, soy un koala, (depending on which structure you wish to practise). The person they meet will answer: Buenos días, me llamo/tengo/soy.. and say what they have on their card. If the cards match, they will say: ah, mi hermano or ah, mi hermana , link arms and stay together If the cards don’t match, they’ll say: ¡adiós! and repeat the process until they have met their brother or sister.

Teacher’s notes and Activities (2) Once your pupils are familiar with the writing of the animal words, as well as the phonetics, you can play with the mini cards, vocabulario. This game is called: la cabeza y la cola (the head and the tail) Each word has been cut in 2. Print and cut the cards Each pupil is given a card (for instance, one will have a card with tor, another with tuga). The aim is to find your head, if you have the tail, or the tail, if you have the head. Pupils walk around and go to another pupil and say: Buenos días, tengo: tor The other pupil might have la on their card, so they’ll play with the 2 bits to see whether it constitutes an animal or not: tor-la: ¡no! la-tor : no, adiós But one pupil might have tuga and the other one tor: tuga-tor, ¡no! tor-tuga, ¡sí! They link arms and say: soy una tortuga. Continue the process until each pupil has found his/her partner.

Un canguro Un delfín Un koala Un casuario

Un cocodrilo Una cucaburra Un ornitorrinco Una tortuga

Una rana verde Un tiburón

can del koa ca guro fín la suario

co cuca orni tor codrilo burra torrinco tuga

ra ti na burón