La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Hoy es miércoles el once de marzo.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Hoy es miércoles el once de marzo."— Transcripción de la presentación:

1 Hoy es miércoles el once de marzo.
Le plan! Vocabulario juego Escuchar Escribir Llueve El gol! Los colores

2 La próxima semana, lleva un calcetín por favor!

3 Y una tableta si tienes…

4 The rain in Spain… Snow in Spain… Está lloviendo - It is raining
Llueve - It is raining Lluvia (f) = rain Snow in Spain… Está nevando It is snowing Nieva - It is snowing Nieve (f) = snow

5 ¿Qué tiempo hace?

6 ¡Hay tormenta!

7 ¿Qué tiempo hace?

8 Hace calor.

9 ¿Qué tiempo hace?

10 Llueve

11 ¿Qué tiempo hace?

12 Está nevando / Nieva

13 ¿Qué tiempo hace?

14 Hace sol / Hace buen tiempo
It’s the Isle of Harris in Scotland. ¡Es la isla de Harris en Escocia!

15 ¿Qué tiempo hace?

16 Hace viento It’s the Isle of Harris in Scotland.

17 ¿Qué tiempo hace?

18 Esta nublado It’s the Isle of Harris in Scotland.

19 ¿Qué tiempo hace? Sounds!

20 ¿Qué tiempo hace? ¡Fenomenal! Hay tormenta! ¡Excelente! Llueve!
1. ¡Fenomenal! Hay tormenta! 2. ¡Excelente! Llueve! 3. ¡Muy bien! Hace viento! ¡Fantastico! ¡Nieva! 4. 5. ¡Si! Hace frío! ¡Qué guay! Hace buen tiempo! 6.

21 Hace buen tiempo It’s nice
Hace calor It’s hot Hace frío It’s cold Hace mal tiempo It’s not too good Nieva It’s snowing Está nevando It’s snowing Llueve It’s raining Está llovendo It’s raining Hace viento/hay viento It’s windy Hace sol/hay sol It’s sunny Está nublado It’s cloudy Hay tormenta It’s stormy

22 ¿Te gusta cuando…? Me encanta cuando… Me gusta cuando… No me gusta
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta cuando… Odio cuando…

23 For Early/First Level, start with about 5 only and work your way up to all the colours!

24 Escuchad y mirad los colores en español…

25 Escoged Choississez means choose el color

26 violeta

27 blanco

28 rojo

29 verde

30 rosa

31 gris

32 negro

33 marrón

34 amarillo

35 azul

36 naranja

37 ¿De qué color es? What colour is it?

38 Es azul

39 Es blanco

40 Es rojo

41 Es verde

42 Es amarillo

43 Es rosa

44 Es negro

45 Es naranja Note that you pronounce the T on the end of C’est when it’s followed by a vowel!

46 Es gris

47 Es violeta

48 Es marrón

49

50 ¿De qué color es? Look at the colours and ask the class, “¿De que color es?” for each of them. The pupils should then respond with “Es____ and the correct colour.

51 Es verde!

52 Es rojo

53 Es amarillo

54 Es marrón

55 Es negro

56 Es azul

57 Es rosa

58 Es violeta

59 Es blanco

60 Traedme… For this activity, put pupils into rainbow groups by giving each pupil a card which is either blue, red, green or yellow and asking them to form a group with 4 colours. They can also say their colour as they are moving around the class. Ask them to introduce themselves using Buenos días etc. Then teacher asks a different colour each time to bring them an object of a colour. E.g. La persona roja, traedme un objeto azul!

61 Traedme Traedme un objeto means “Bring me an object”
Pupils work in teams/cooperative groups Teacher calls out “Traedme un objeto” and adds a colour onto the end e.g. Traedme un objeto azul The pupils must race to give the teacher something that colour. You can ask pupils to then say what colour it is e.g. Es rojo. Pupils can also then take a turn of asking others to “Traedme un objeto….!”

62 Los grupos del arco iris
Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “C’est de quelle couleur?” and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour.

63 Mi color preferido es el….
Saludos en grupo. Buenos días ¿Qué tal? Me llamo… Teacher gives a coloured card to all pupils with either one of yellow, blue, red or green. Pupils then have to organise themselves into groups by asking the question, “¿De qué color es ?” and saying their own colour (the question is optional depending on class!). There should be an equal (as much as is possible) number of each colour card in the class so that the pupils are in groups with one of each colour. Mi color preferido es el….

64 Traedme un objeto de color….
Apportez-moi means bring me. The teacher asks one colour of person in each group to bring here un object and then adds a colour. Each team gets a point for whatever the deliver of that object.

65 ¿Qué hace falta? ¿Qué hace falta? means what’s missing?
Pupils look at the colours on the following slides, close their eyes, teacher moves the slide on and one colour will disappear. Pupils then open their eyes and have to say which colour is missing. You can then get pupils to do the same activity in their groups.

66 Mirad los colores. Cerrad los ojos. Abrid los ojos. ¿Qué hace falta?
Qu’est-ce qui manque means What is missing? ¿Qué hace falta?

67

68 Choississez means choose

69 ¡Si, es el azul! Choississez means choose

70 Choississez means choose

71 ¡Si, es el rosa! Choississez means choose

72 Choississez means choose

73 ¡Si, es el rojo! Choississez means choose

74 Choississez means choose

75 ¡Si, es el naranja! Choississez means choose

76 Choississez means choose

77 ¡Si, es el negro! Choississez means choose

78 Choississez means choose

79 Si, es el verde! Choississez means choose

80 Choississez means choose

81 ¡Si, es el blanco! Choississez means choose

82 Choississez means choose

83 ¡Si, es el violeta! Choississez means choose

84 Choississez means choose

85 ¡Si, es el marrón!

86 Choississez means choose

87 ¡Si, es el gris!

88 ¡Ahora tú! To you now! Pupils can now place this in groups.

89 Pon la tarjeta en el centro de la mesa
To you now!

90 Tres personas cierran los ojos
Three people in the group close their eyes.

91 Una persona toma una tarjeta
One person removes a card.

92 ¡abrid los ojos! Open your eyes.

93 ¿Que hace falta? What’s missing. The others should then try and guess!

94 Pon las tarjetas en el centro de la mesa
Put the cards back into the centre of the table.

95 Escuchad los colores… The teacher says a colour.

96 ¡Golpea el color sobre la mesa!
Pupils have to slap the colours as they hear them.

97 Un arco iris The Spanish version of the rainbow song, sung to the same tune.

98 Rojo, amarillo, rosa y verde,
naranja, violeta y azul. Conozco los colores, Todos los colores De mi arco iris Conozco los colores (I know the colours), todos los colores (all the colours) De mi arco iris (of my rainbow)

99 y y y y y Conozco los colores, Todos los colores De mi

100 Song without the words

101 ¿Qué color te gusta? Asking the class their opinions on colours. Finish the sentence on each slide. You can play this as corners by putting up opinions in corners of the room and then asking pupils to move to an area of the room which matches their opinion of that colour.

102 ¿Qué color te gusta? Which colours do you like? The following slides are 1st Level Vocabulary

103 ¿Te gusta el azul? Do you like blue? The colour can be swapped for any other colour to change the question.

104 Me encanta el azul! The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. J’adore le vert!

105 Me gusta el amarillo. The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. J’aime le rose.

106 No me gusta el rosa. The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. Je n’aime pas le violet

107 ¡Odio el naranja! The colour can be swapped for any other colour to change the answer e.g. Odio el naranja

108 ¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

109 ¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

110 ¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

111 ¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

112 ¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

113 ¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

114 ¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

115 ¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

116 ¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta Odio
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta Odio

117 ¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta odio
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta odio

118 ¿Te gusta…? Me encanta Me gusta No me gusta odio
Each slide has a colour card, use this to ask the class to ask the question and then choose an answer. Either Me encanta el amarillo, Me gusta el rojo, No me gusta el azul, odio el naranja. No me gusta odio

119 Me encanta el rojo…. pero… …prefiero el amarillo.

120 Class colour survey Pupils can practice asking ¿Te gusta… …+ a colour? by surveying each other around the class. This can then be linked to creating a graph, tally marks etc. ¿Qué color te gusta…? Means which colour do you like? And could be used as a title for a graph. ¿A cuántas personas les gusta el amarillo? = How many people like yellow

121 Brain Training – Los Colores

122 Brain Training! Challenge: say the colour that the word is written in, and not the word itself!

123 rojo

124 negro

125 verde

126 rosa

127 gris

128 azul

129 amarillo

130 marrón

131 azul

132 naranja

133 rojo

134 blanco

135 verde

136 rojo

137 amarillo

138 negro blanc

139 amarillo

140 marrón

141 azul

142 verde

143 blanco

144 gris

145 rojo

146 naranja

147 rojo

148 violeta

149 azul

150 amarillo

151 negro

152 blanco

153 gris

154 rojo

155 violeta

156 Songs and videos! You will find a bank of sample songs and videos which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of songs and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings.

157 Globos globos globos – song about balloons and colours.

158 ICT Resources online You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes.

159 Juego de colores

160 ¡Adiós!


Descargar ppt "Hoy es miércoles el once de marzo."

Presentaciones similares


Anuncios Google