Servei de Contractacions i Subministraments

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida
Advertisements

Servei de Contractacions i Subministraments
Fitxa cas.
EL SISTEMA CATALÀ DE SERVEIS SOCIALS (SCSS)
1. PROCEDIMENT CONTRACTACIÓ DE MENORS
Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental
Fitxa cas.
Avantatges competitives
Societats Capitalistes:
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
HABITATGES BUITS.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
POSADA EN MARXA SUPLEMENT EUROPEU AL TÍTOL
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
Taula de continguts
Desenvolupament de la sessió:
Sostenibilitat Xavier Nicolau i Tarrats Cap de l’Oficina de Gestió Ambiental Unificada de Barcelona SEVESO III: REFORMA DE LA DIRECTIVA D’ACCIDENTS.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Decret d’autonomia dels centres educatius
LA GESTIÓ DELS CEMENTIRIS MUNICIPALS
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
REUNIÓ 4 ABRIL 2018 CONTRACTACIÓ MENOR.
CONTRACTACIÓ MENOR I EXPEDIENTS SUPERSIMPLIFICATS
Àrea d’Afers Acadèmics
Ordenança de soroll de la Xarxa de ciutats i pobles cap a la Sostenibilitat Control de soroll dels vehicles de motor Montesquiu, 27 de novembre 2008 Maria.
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Fitxa cas.
II Jornada sobre el Joc Privat a les Illes Balears
Guies de contractació pública social i ambiental
Decret d’autonomia dels centres educatius
Visió estratègica de la UPC
Fitxa cas.
Com introduir les Guies Docents
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
Estat de benestar i drets socials
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
ASPECTES ADMINISTRATIUS D’INTERÈS PEL TUTOR DEL CENTRE RECEPTOR:
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
El concert social previst en el Decret Llei 3/2016, de 31 de maig, de mesures urgents en matèria de contractació pública 24 d’octubre de 2016.
I CONGRÉS INTERNACIONAL DE RESPONSABLES DE RECURSOS HUMANS EMPRESA-ADMINISTRACIÓ PÚBLICA Girona, 3 de Febrer de 2011 MARC JURÍDIC LEGAL DE LES ADMINISTRACIONS.
Laura Gómez Ramón Cap del Servei d’Assistència en RRHH
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Programa Centres Ecoambientals
Infraestructures de la Generalitat de Catalunya
Aproximació als principals canvis de la nova llei de contractes - LCSP
EL PROCEDIMENT DE INTERNALITZACIÓ DE SERVEIS MUNICIPALS
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
Consulta popular sobre l’ARE a Can Riera de l’Aigua
Millores en la normativa relativa al programa d’ajuts i a la promoció de la implantació d’energies renovables Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i.
Obligacions fiscals de l'empresa: declaració censal, IAE i IVA
Pere Antoni Mas Cladera
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
TRES INICIATIVES PER OPTIMITZAR I ESTALVIAR RECURSOS PÚBLICS.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
compra pública ambientalment correcta Sabadell, 3 d’octubre 2001
Concurs homologació equipament audiovisual
EPJ 2010/2011 Postgrau Tarda Administratiu
Fitxa cas.
El departament de Recursos Humans
SI SI SI SI Full 2 1A. Informació / coordinació amb les Institucions
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
Dret i informació jurídica
Transcripción de la presentación:

Servei de Contractacions i Subministraments CONTRACTACIÓ PÚBLICA Servei de Contractacions i Subministraments

NORMATIVA Directiva 2004/18/CE, de 31 de març, que regula la coordinació dels procediments dels contractes públics d’obres, de subministraments i de serveis. Constitució: art 149.1.18 Estatut d’Autonomia: art. 159.3 Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic ( en endavant TRLCSP). Reial Decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de Contractes del Sector Públic. Reial Decret 1098/2001, de 12 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques. Competències en centres educatius: Llei 12/2009 de 10 de juliol d’Educació (art.90). Decret 102/2010 de 3 d’agost, d’autonomia de Centres Educatius (art.51).

PRINCIPIS QUE REGEIXEN LA CONTRACTACIÓ PÚBLICA Principis generals Legalitat Eficàcia Eficiència Economia Principis específics Publicitat i transparència Llibertat d’accés a les licitacions i concurrència Igualtat i no discriminació Existència de crèdit Lliure competència i selecció de l’oferta econòmicament més avantatjosa Confidencialitat

CONTRACTES: TIPOLOGIA Contractes típics: Obres Concessió d’obra pública Serveis Gestió de serveis públics Subministrament Col·laboració entre el sector públic i el sector privat. Contractes atípics: Contracte administratiu especial (contractes d’objecte diferent als anteriors però vinculats al gir o tràfic específic de l’Administració).Ex. cantina

CONTRACTE DE SERVEIS És un contracte que té per objecte prestacions de fer consistents en el desenvolupament d’una activitat o dirigides a obtenir un resultat diferent d’una obra o d’un subministrament. Art.10 TRLCSP També es consideren contractes de serveis els relatius al desenvolupament de programes d’ordinador a mida per a l’Administració. Peculiaritats: Subrogació de personal (art.120 TRLCSP) Recomanació: no donar instruccions directes al personal extern que presta el servei. Utilitzar la figura del coordinador tècnic o responsable de l’empresa. Compromís de despesa (llei 2/2014 de mesures fiscals, administratives financeres): es podran realitzar contractes d’abast d’un curs escolar que tinguin com objecte la contractació de serveis de caràcter recurrent en la dinàmica del centre docent, sempre que l’import de les anualitats futures no superi els 150.000 euros ni el 50% de l’import del pressupost de despeses del centre. Aquest compromís no és efectiu fins que no es comuniqui al Departament d’Ensenyament .

CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENTS Contracte que té per objecte l’adquisició, l’arrendament financer, l’arrendament, amb o sense opció de compra de productes o béns mobles. Art. 9 TRLCSP. Són contractes de subministrament, també: El lliurament d’una pluralitat de béns de forma successiva i per preu unitari sense que la quantia total s’hagi definit amb exactitud en el moment de celebrar el contracte atès que els lliurament estan subordinats a les necessitats de l’Administració. L’adquisició i arrendament d’equips i sistemes per al tractament de la informació, dispositius i programes i la cessió del dret d’ús d’aquests. Els de fabricació: l’empresa lliura béns que han estat elaborats d’acord amb característiques peculiars fixades prèviament per l’Administració.

TIPUS DE TRAMITACIÓ ORDINÀRIA ( Art. 109 TRLCSP) URGENT ( Art. 112 TRLCSP. Cal informe justificatiu de la urgència) EMERGÈNCIA (Art. 113 TRLCSP. Cal comunicació al Govern) ANTICIPADA (Art. 110.2 TRLCSP. )

RESUM DE PROCEDIMENTS EN FUNCIÓ DE LA QUANTIA * Contracte menor Negociat Oberts no subjectes a regulació harmonitzada Oberts subjectes a regulació harmonitzada. Subministraments i serveis inferiors a 18.000 € Subministraments i serveis inferiors a 60.000 € Subministraments i serveis a partir de 60.000 € fins a 207.000 € Subministraments i serveis a partir de 207.000 €. Aquests valors s’expressen amb IVA exclòs i fent referència al valor estimat del contracte (VEC). El VEC= import de licitació + import pròrrogues+ import possibles modificacions. Contractes subjectes a regulació harmonitzada: Publicitat europea ( DOUE) Recurs especial en matèria de contractació. Resol òrgan administratiu independent . La seva Interposició suspèn l’adjudicació.

LA CONTRACTACIÓ MENOR Expedient molt simplificat en els termes previstos en el TRLCSP. (Art.111 i 138.3). El requisit per a la seva utilització es defineix exclusivament per la quantia: 17.999,99 € IVA exclòs en serveis i subministraments Requisits de tramitació: Pressupost, consignació de crèdit, aprovació de la despesa i incorporació de la factura a l’expedient. Duració màxima d’un any. Prohibició de pròrroga i de revisió de preus.

Ja es pot iniciar l’execució RESOLUCIÓ D’INICI PCA( informat per A.Jca) + PPT NEGOCIAT OBERT RESOLUCIÓ APROVACIÓ INVITACIONS ANUNCI FASE NEGOCIADORA ACTA NÚM. 1 INFORME TÈCNIC ACTA NÚM. 2 ACTA ÚNICA (proposta d’adjudicació) INFORME TÈCNIC ACTA NÚM. 3 ACTA NÚM. 4 (proposta d’adjudicació) REQUERIMENT TRIBUTÀRIES I GARANTIA (10d.hàbils) RESOLUCIÓ D’ADJUDICACIÓ (5d.hàbils) CONTRACTE (15 dies hàbils) ANUNCI Ja es pot iniciar l’execució

Actuacions en la fase interna PRINCIPALS DECISIONS ACTUACIONS Definir l'objecte i les necessitats a satisfer Determinar la qualificació del contracte Establir el pressupost /VEC Fixar el calendari Determinar: Procediment d'adjudicació Criteris de selecció Criteris d'adjudicació Publicitat de la licitació Condicions d'execució (control i supervisió, clàusules socials, mediambientals,confidencialitat, etc.) Resolució d’inici de l’expedient Certificat d'existència de crèdit Plecs de clàusules (administratives i tècniques) Resolució d’aprovació de l'expedient

Procediments de licitació Obert: art.157 i següents TRLCSP: Subjectes a regulació harmonitzada No subjectes a regulació harmonitzada Presentació en 3 sobres: sobre A( doc.adm.), sobre B (doc.tècnica) i sobre C (proposta econòmica). Meses de contractació ( regulades al Reglament parcial) Mesa de revisió de la documentació adm.(possibilitat d’esmenes). Acta 1 Mesa pública d’obertura sobre B. Acta 2 Mesa valoració informe tècnic. Acta 3 Mesa pública obertura sobre C ( i lectura valoració tècnica) i proposa d’adjudicació. Acta 4

Procediments de licitació NECESSÀRIAMENT EN EL PROCEDIMENT NEGOCIAT HA D’HAVER UNA FASE DE NEGOCIACIÓ, PRÈVIA A LA PROPOSTA D’ADJUDICACIÓ I QUE COM A MÍNIM INCLOURÀ EL PREU Negociat: art.169 i següents TRLCSP. Presentació en un únic sobre Supòsits d’aplicació general: Per manca d’ofertes en un procediment obert. Únic proveïdor, per motius tècnics o drets exclusivitat. Per imperiosa urgència ( no s’accepta supòsits de no planificació). Per declaració de secret o reservat. Per quantia ( cas típic). Realització d’una única mesa de proposta d’adjudicació.

PUBLICITAT. ART. 142 I 159 TRLCSP Oberts harmonitzats Oberts no harmonitzats Negociats sense publicitat Perfil del contractant (web del centre) SI (en el moment de la 1a publicació als diaris oficials) (en el moment de la publicació al DOGC) NO DOGC SI (15 dies) SI (15 dies) BOE+DOUE DOUE: 52 dies-5-7=40 BOE: 15 dies En els procediments d’urgència en procediments no harmonitzats, els terminis de DOCG i BOE ( si escau) es reduiran a la meitat. Els terminis de publicitat es computen en dies naturals.

ENLLAÇ INTRANET: El circuit dels processos de contractació i els models de documents, els podeu trobar a l’enllaç de la intranet següent: http://educacio.gencat.cat/portal/page/portal/EducacioIntranet/Inici/PortalCentres/pcGestioEconomica/Detall?p_proc=961