Característiques i classificació.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TEMA. LA CONSTRUCCION CIENTIFICA DEL CONOCIMIENTO EDUCATIVO
Advertisements

METODOLOGIA DE LA INVESTIGACION CIENTIFICA.
SEGONA AVALUACIÓ Treball i energia. Potència. Calor.
Informació a les famílies sobre 2n de Batxillerat i les PAU
TEMA 1.- Definición de Ecología
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
FILOSOFIA ANTIGA ELS SOFISTES I SÒCRATES
Ciència, tècnica i societat
Estilo de título A Objetivos de Aprendizaje:
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
BLOC II: SOCIOLOGIA.
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Metodologia de treball:
Mataró, dimecres 27 d’abril de 2016
LES CIÈNCIES SOCIALS L’àrea de “Ciències Socials” dins la Formació Bàsica de Persones Adultes (FBPA)
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Presentació del curs acadèmic
Benvinguts i benvingudes al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
ELECCIONS AL RECTORAT 6 de novembre de 2008
SCOPUSxxxxxxxxxxxxxxxx
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
PREINSCRIPCIÓ DE QUART.
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
La teoria hilemòrfica d’Aristòtil
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Experimentam amb la ciència
Introducció a la filosofia moderna
La igualtat dona/home a la universitat
QUÈ FEM DESPRÉS DE L’ESO?
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
PRIMERS TESTIMONIS FILOSÓFICS.
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
EL PROBLEMA DE LA VERITAT
Orientació acadèmica als alumnes de 4t d’ESO-El Batxillerat LOMCE
2. El naixement de la filosofia occidental
DE LA DURADA AL RITME.
Els filòsofs presocràtics
UNITAT 13 SEGLE XX: FILOSOFIA DE LA CIÈNCIA I DEL LLENGUATGE.
UD1- L’activitat científica
Presentació de la proposta curricular de Biologia per al batxillerat
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Tesis Doctorals en Xarxa
2. El materialisme històric de Marx
La metodologia es basa en el mètode científic
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
2. Sòcrates 2.4. El problema del coneixement: el racionalisme socràtic
BIBLIOTECA ESCOLAR PUNTEDU ESPAI DE CONEIXEMENT I APRENENETATGE
ALIANCES ESTRATÈGIQUES
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
Intel·ligència Artificial
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
En aquest tema veurem els apartats següents:
Una concepció global de l’Educació Superior Professional/Universitària
BATXILLERAT Promoció
Coneixement del medi natural
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.2 L’origen i la constitució del coneixement: hume L’origen i la constitució del coneixement.
1. Aristòtil 1.2 El problema de la naturalesa: teoria hilemòrfica
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
Reunió de famílies 3r d’ESO El 4t d’ESO
Presentació assignatura
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
Transcripción de la presentación:

Característiques i classificació. LA CIÈNCIA Característiques i classificació.

Característiques de la ciència El saber científic té com a objectiu explicar la realitat (causes) i descobrir regularitats (lleis) Experiència ordinària Explicació científica Per explicar la realitat segueix una metodologia L’objectiu de la ciència és poder fer prediccions per a controlar la realitat i sotmetre-la al poder humà (tecnologia)

La ciència és un mètode particular d’observar alguna parcel·la de la realitat. Utilitza una metodologia de treball concreta i aplica sempre uns criteris de verificació empírica i comprovació. És un conjunt ordenat i sistemàtic de coneixements El seu mètode combina experiència (ciències empíriques) i racionalitat (ciències formals) Es pública i sotmesa a l’examen de la comunitat. És objectiva i rigorosa. És històrica, canviant i dinàmica., doncs està sotmesa a revisió contínua.( És un coneixement que sempre és revisable i mai no es pot considerar acabat.)

Característiques del coneixement científic És metòdic (mètode hipotèticodeductiu) És sistemàtic (hipòtesis lleis teories) És predictiu És obert És útil Estudia fets Va més enllà dels fets (cerca explicacions) És analític i especialitzat És clar i precís És comunicable (intersubjectiu) És comprovable (observació o experimentació) Llibre de text McGraw 16/11/2018 FILOSOFIA DE LA CIÈNCIA

CLASSIFICACIÓ DE LES CIÈNCIES FORMALS EMPÍRIQUES Els seus referents no són objectes ni fets reals sinó conceptes abstractes. Els seus referents són coses, objectes o fets reals.

CLASSIFICACIÓ DE LES CIÈNCIES BÀSIQUES APLICADES Desenvolupen teories. Apliquen les teories desenvolupades per les ciències bàsiques, segons les necessitats humanes. NATURALS SOCIALS Estudien l’entorn natural. Estudien el comportament dels humans i les societats.

Classificació de les ciències Aplicació dels coneixements de diferents ciències a la resolució de problemes pràctics Fenòmens relacionats amb la conducta humana en el seu conjunt Fenòmens que involucren entitats vivents o inerts Objectes abstractes i ideals que no es troben en la natura CLASSIFICACIÓ DE LES CIÈNCIES                               FORMALS Mètode deductiu                      EMPÍRIQUES Mètode inductiu o hipoteticodeductiu APLICADES   Lògica Matemàtiques Naturals     Socials Aritmètica Geometria Àlgebra  Físiques Biològiques  Sociologia Psicologia Economia Politologia Geografia humana Antropologia Història Dret Enginyeria Aeronáutica Agronomia Física Química Geologia Astronomia Biologia Fisiologia Anatomia Botànica Genètica Zoologia Farmàcia

CIÈNCIES TECNOLOGIES BIOLÒGIQUES TECNOLOGIES FÍSIQUES FORMALS PURES BÀSIQUES APLICADES TECNOLOGIES BIOLÒGIQUES TECNOLOGIES FÍSIQUES FORMALS EMPÍRIQUES SOCIALS NATURALS MEDICINA VETERINÀRIA ENG. AGRÍCOLA... ARQUITECTURA ENG. QUÍMICA ENG. INDUSTRIAL TELECOMUNICACIONS.. ANTROPOLOGIA SOCIOLOGIA HISTÒRIA PSICOLOGIA FILOLOGIA ECONOMIA... TECNOLOGIES PSICOLÒGIQUES FÍSICA QUÍMICA BIOLOGIA GEOLOGIA ASTRONOMIA... MATEMÀTICA LÒGICA PEDAGOGIA PSICOLOGIA CLÍNICA PUBLICITAT 16/11/2018 FILOSOFIA DE LA CIÈNCIA

CLASSIFICACIÓ DE LES CIÈNCIES