N'hi ha prou amb una simple lectura d'aquest salm per a advertir que ha estat compost amb elements presos d'altres himnes litúrgics, especialment.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Amb admirable concisió i gran expressivitat poètica, aquest "himne pasqual" rememora tota l'epopeia de l'Èxode com un signe de l'absolut domini del.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El llibre dels salms conclou amb aquesta invitació a entonar un "cant" solemne en honor del Creador, que habita en el seu santuari còsmic, sobre la.
Monges de Sant Benet de Montserrat
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
III. Jesús ve a salvar-nos
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Aquest breu himne proposa un doble motiu per a lloar Déu: la seva infinita grandesa, que transcendeix tots els límits de l'univers (v. 4), i la seva.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
El Judici (v. 8), que assegurarà definitivament el triomf de la justícia (v. 11), és el tema central d'aquest salm. ● Després d'una exclamació de.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Amb expressions breus i vigoroses, aquest himne responsorial presenta un resum de la Història de la Salvació. + L'evocació de l'obra de Déu en la.
+ És un salm d’acció de gràcies individual amb alguns elements de súplica individual (vv ). Amb ell, una persona dóna gràcies al Senyor.
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR: DÉU COMPLEIX FIDELMENT LES SEVES PROMESES
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
PREGÀRIA.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

N'hi ha prou amb una simple lectura d'aquest salm per a advertir que ha estat compost amb elements presos d'altres himnes litúrgics, especialment dels salms 113,1; 115, 4-8; 136,17-22. Tot i això, forma un conjunt orgànic, que es caracteritza per l'ordenada distribució de les seves parts. Després d'una exhortació a la lloança (vv. 1-4), s'exalta el poder de Déu, manifestat en les obres de la creació (vv. 5-7) i en l'alliberament del seu poble (vv. 8-14) . Després ve una professió de fe en l'únic Déu, en oberta polèmica contra les creences del paganisme. Finalment, tot el poble és exhortat a beneir el Senyor "que té l’estada a Jerusalem" (vv. 19-21).

lloeu-lo, servents del Senyor, Lloeu el nom del Senyor, lloeu-lo, servents del Senyor, vosaltres que esteu a la casa del Senyor, als atris de la casa del nostre Déu.

Lloeu-lo. Que n’és, de bo, el Senyor. Canteu al seu nom. Que n’és, d’amable. El Senyor s’escollí el poble de Jacob, els fills d’Israel, per possessió seva.

Reconec la grandesa del Senyor, el nostre Déu és més gran que tots els déus. El Senyor fa tot el que ell es proposa, al cel i a la terra, al mar i al fons dels oceans.

Fa pujar els núvols de l’extrem de la terra, crea els llamps, que acompanyen les pluges, fa sortir els vents dels seus amagatalls.

És ell qui prengué als egipcis els primogènits, des dels homes fins a les bèsties. Dins les teves fronteres, Egipte, envià senyals i prodigis contra el Faraó i contra tots els seus vassalls. És ell qui vencé tants de pobles, i destronà tants de reis: Sehon, rei dels amorreus, Og, rei de Basan, i tots els reialmes de Canaan, per donar possessió d’aquells territoris al seu poble d’Israel.

El record del vostre nom, Senyor, es perpetuarà per totes les generacions. Perquè el Senyor fa justícia al seu poble, i li dol de castigar els seus servidors.

Els ídols dels pagans són plata i or, obra d’homes, i res més: tenen boca, però no parlen, tenen ulls, però no hi veuen, orelles, però no hi senten, no hi ha gens d’alè a la seva boca. Seran com ells els qui els fabriquen i tots els qui hi tenen confiança.

Casa d’Isarel, beneeix el Senyor, casa d’Aharon, beneeix el Senyor, casa de Leví, beneeix el Senyor, beneïu-lo, els qui el venereu.

Sigui beneït el Senyor des de Sió, ell que té l’estada a Jerusalem.

SEHON I OG Noms en la història d'Israel –que és la meva pròpia història–: Sehon i Og. Els reis que no deixaven passar Israel. Gegants entre els homes, envanits en el seu poder i en el seu despit, que els portà a negar el pas als israelites tot i que aquests van prometre no tocar les seves vinyes ni beure dels seus pous. Obstacles en el camí cap a la terra promesa. I Déu els va destronar. El Senyor no permetrà que res ni ningú tracti d'aturar la marxa decidida del seu poble cap al seu destí. Israel recordarà aquests noms estrangers i els convertirà en símbol i mostra del rescat diví davant ingents obstacles, com a llegenda per als seus anals i vers sonor en els seus salms d'acció de gràcies per l'ajuda i la victòria. Obstacles en el camí vers la terra promesa. Sehon i Og. També jo els recordo. També a mi m’han volgut tallar el pas. Perills que he trobat, desenganys que he patit, moments en què semblava que tot s'havia acabat, equivocacions que semblaven destruir tota possibilitat d'anar endavant. El camí ascendent de la meva ànima va quedar tancat més d'una vegada per obstacles que semblaven imposar la fi de l'avanç. No obstant això, aquests obstacles insuperables van ser superats, el camí va quedar clar i el viatge va prosseguir. Una mà poderosa obria el camí una vegada i una altra, renovava les esperances i donava ànims. Jo també tinc llegendes i noms en les meves memòries privades i en la meva història secreta. No tornaran a intimidar-me els obstacles, per impressionants que siguin. Mentre em recordi de Sehon i d’Og, tindré lliure el camí fins al final.

El record de les vostres meravelles, Senyor, enforteix la nostra fe i ens impulsa a l'acció de gràcies. Recordeu-vos de nosaltres, vós que ens heu creat i ens heu redimit; recordeu-vos de nosaltres, que som el temple i la casa edificada pel vostre Fill, perquè puguem beneir-vos per tots els segles, com a Déu viu i veritable. Per Crist, Senyor nostre. Amén.