Mis Practicas Laborales

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Telling Time in Spanish
Advertisements

Telling Time in Spanish ¿Qué hora es?. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Take notes and complete ACTS
Objective: to be able to say when you went on holiday and how long for.
lunes, el diez de febrero del 2013 (dos mil once)
Gramática 1.2 Verbs followed by infinitives
To consolidate free time activities for writing assessment.
La Escuela y las clases.
mis prácticas de trabajo
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
Preterit VS Imperfect Spanish 3. El Pretérito If the action started and ended at a definite time. Yo vi una película anoche. Ella fue a Puerto Rico el.
Ven conmigo 2 Capítulo 7 El imperfecto.  You have already learned the preterite tense, which is used to describe events that started and finished in.
El pretérito y el imperfecto Are both used to talk about past events.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Unidad 4.1.  In this lesson you will learn to: talk about what clothes you want to buy say what you wear in different season use tener expressions learn.
Telling Time.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
Mis prácticas laborales Objetivo; To give opinions about your work experience MUST be able to use the imperfect and preterite tenses SHOULD be able to.
Un cuento A story by you Un cuento por ______ (your name)
El futuro Goles: Talking about your plans for the more distant future:
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 2 Reflexive verbs. Let’s talk about the verb… ‘to wash’ Name several things you can wash… I wash my clothes, I wash my car, I wash the dishes,
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
Match the English to the Spanish
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
El Pretérito vs. El Imperfecto. Recordemos…. El pretérito nos indica cuando algo ya pasó o ya está hecho. It’s essentially the –ed tense. El imperfecto.
Mis prácticas (my work experience) Basic facts in past hice (I did) Where? en Cambridge en Inglaterra Type of place? en una oficina en un colegio universitario.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Las prácticas laborales. ¿Qué experiencia tienes del mundo laboral? ¿Dónde hiciste tus prácticas? ¿Cuánto tiempo duraron las prácticas? ¿Cómo ibas a tu.
Daily Routine Assessment-Monday!
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Describing in the past 3. Cada día trabajaba con un equipo de enfermeros. Trabajaba lunes a viernes pero no trabajaba los fines de semana. El hospital.
Hoy es lunes el 23 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Treinta menos doce son.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
Gustar + infinitive to like / to be pleasing to. How to form gustar To talk about what we like, we use the verb gustar. With gustar, we use indirect object.
Mi trabajo Objetivo; To talk about your job MUST be able to say where you work SHOULD be able to say what you have to do COULD think about more jobs in.
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
Para empezar  ¡romped el código! crack the code  ¡tenéis 5 minutos!
Cuando yo era más joven, cuando tenía ocho años, vivía en las afueras de Londres, en un pueblo pequeño que se llama Leatherhead. Estudiaba a Danes Hill,
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Daily Routine Assessment-Monday!
Mi cole Goles: To say what facilities there are in your school To use adjectives to describe what your school is like To compare Spanish and English schools.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
  Jugó=he/she played  Use the preterite tense for past actions that are viewed as over and are not being connected to the present. ¿Te acuerdas?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Nuevos amigos, nuevas oportunidades Unidad 5.2. In this lesson you will learn:  Say what would or would not happen  Report what someone said  Talk.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Composición # 2.
Transcripción de la presentación:

Mis Practicas Laborales Year 11

Match the Spanish word to the English Un peluquero / Una peluquera Un dependiente / Una dependienta Un mecánico / Una mecánica Un arquitecto / Una arquitecta Un taxista / Una taxista Un camarero / Una camarera Un cajero / Una cajera Un profesor / Una profesora Un enfermero / Una enfermera Un ingeniero / Una ingeniera Nurse Cashier Engineer Mechanic Architect Taxi driver Teacher Waiter / Waitress Hairdresser Shop assistant

To recap structures and vocabulary for coursework Learning Objective To recap structures and vocabulary for coursework

Coursework requirements how the experience was organised how long it lasted what work you did who you worked with and how you got on with them what you thought about your placement overall – would you like to do this job in the future, or do something else instead. Your plans for the future – sixth form/university/college /apprenticeship etc.

You will mainly be talking about the past in the ‘Preterite’. You will also need to use the ‘future’ to talk about what you will do after you have finished your exams. We will be writing this coursework in CONTROLLED CONDITIONS. That means in class over 2 lessons, in silence, with a dictionary (with verb tables in the middle) but with NO NOTES.

Highlight and memorise KEY VERBS To do well in this part of the course I recommend that you: Prepare a simple piece of writing that you will remember and is NOT TOO COMPLICATED. (150 – 200 words) Highlight and memorise KEY VERBS Read it over lots of times and learn the first half before the first controlled lesson. Then learn the second half before the second controlled lesson.

Use the following headings to help plan your coursework

Introduction (where you went, who organised it, how long for) Key Vocabulary Trabajé en…/Fui a trabajar en…/hice mis practicas laborales en… Lo organizó…/fue organizado por…/(el colegio) organiza las practicas… Pasé…/duró…/las practicas laborales duraron…

Introduction (where you went, who organised it, how long for) Cada año el colegio de Northgate High School organiza dos semanas de practicas laborales para los estudiantes en el año diez, durante el mes de julio. El julio pasado trabajé en una oficina en las afueras de la ciudad que se llama “Booster”. Para mis practicas laborales pasé dos semanas en Topshop. Es una tienda de ropa para chicas, es bastante grande y está en el centro de Ipswich. Fue organizado por mi colegio y luego yo tuve que ir a una entrevista con el encargado.

The People (describe who you worked with, if you got along with your boss/co-workers) Key Vocabulary Trabajé con…/mi jefe(a) era…/los empleados eran… Simpático(s), agradable(s), amable(s) Me llevé muy bien con…/Me hice amiga con las chicas/Me lo pasé bien con …

The People (describe who you worked with, if you got along with your boss/co-workers) Durante mi experiencia laboral, trabajé con David Gilmour quien es uno de los dueños de la empresa. Me llevé muy bien con él y me enseñó mucho. Las otras chicas que trabajan en Topshop son muy simpáticas y nos hicimos amigas durante mis prácticas, comí con ellas en McDonalds o Pizza Hut.

The Work (describe some of your activities, jobs you enjoyed, those you didn’t) Key Vocabulary Tuve que…/ Hice…/ ayudé…/ trabajé… me gustó mucho porque... / Me encanto.../ Me encantaba no me gusto... / odie... / prefería no haber hecho...

The Work (describe some of your activities, jobs you enjoyed, those you didn’t) Hice varias tareas en la oficina. La primera semana, ayudé con la administración, archivando documentos y trabajando en el ordenador. Utilicé programas como Word y PowerPoint, y me gustó mucho porque me encanta la informática. La segunda semana trabajé con los clientes en la tienda, no me gusto tanto como la primera semana porque era un poco mas aburrido. Tuve que ayudar a los clientes, limpiar la tienda y arreglar los probadores. Me encanto mucho ayudar la gente pero no me gustó limpiar las ventanas

The Daily Routine (describe what time you to get up, how you travelled, what time you started and ended work) Key Vocabulary Me levanté a las seis de la mañana/ Tenia que levantarme a … Fui cada día en…/Iba al trabajo en…/ el viaje duro… El trabajo empezó (empezaba) a las nueve y terminó (terminaba) a las cinco.

The Daily Routine (describe what time you to get up, how you travelled, what time you started and ended work) Todos los días, tuve que levantarme más temprano que normal, a las 7 de la mañana. Viajé al centro de la ciudad cada día en autobús, el viaje duró 20 minutos. Empecé a las 9 y terminé a las 5. Normalmente me levanto a las ocho y media, pero el primer día me levanté muy temprano. El viaje duro veinte minutos en coche. Mi horario fue bastante agotador. Empezaba al las ocho y media y terminaba a las cinco. Tenía una hora para comer

Your Impressions (say whether you enjoyed your work experience, did it teach you anything new?) Key Vocabulary Lo que más me gustó fue…/ Lo pasé muy bien/ El trabajo fue ahora entiendo como…/ aprendí mucho/ Me dio una idea de cómo…

Your Impressions (say whether you enjoyed your work experience, did it teach you anything new?) Lo que más me gustó fue ver toda la nueva ropa y organizarla. Fue muy interesante trabajar en Topshop, porque ahora entiendo como funciona la empresa. El trabajo fue muy interesante. Lo pasé muy bien, aprendí mucho y fue un empleo muy bueno para mí. Me dio una idea del mundo laboral.

Your Future Plans (say what you plan to do after your GCSEs) Key Vocabulary En el futuro, me gustaría mucho trabajar…/ No me gustaría nada trabajar…/ me encanta la idea de trabajar en… /me gustaría trabajar a tiempo parcial…/ el trabajo ideal sería… En el futuro quiero ir a la universidad para estudiar…/ Después de terminar mis estudios…

Your Future Plans (say what you plan to do after your GCSEs) En el futuro, me gustaría mucho trabajar con la gente, porque creo que en este tipo de trabajo, cada día es diferente. No me gustaría nada trabajar todo el día en una oficina porque pienso que sería muy aburrido. En el futuro quiero ir a la universidad para estudiar la fotografía, pero me gustaría trabajar a tiempo parcial en una tienda parecida a Topshop. Después de terminar mis estudios, trataré de trabajar a tiempo parcial, pero sé que no se gana mucho dinero así. Para mí, el trabajo ideal sería un puesto en un bufete de abogados especializados en derecho internacional. De esta manera, podré usar los idiomas.