IKASTOLEN ELEANIZTASUN EREDUA Egun on guztioi eta ongi etorriak gaurko ekitaldira. Eskerrak eman nahi dizkizuet ere nire aldetik mahaian zaudeten gonbidatuei bai eta hemen bildu zareten ikastoletako ordezkari guztiei ere; benetan pozgarria zaigu lan honek sortu duen interes handia ikustea. Espero dugu ekitaldiak interes horri erantzungo diola eta gaurko egunaren buruan, liburuaz gain, Hizkuntza Proiektuari ekiteko ideia eta asmo onez beterik itzuliko zaretela ikastolara. Helburu horrekin bi atal nagusitan antolatu dugu gaurko ekitaldia: Liburuaren aurkezpen ofiziala batetik eta ikastolen lan-saioa bestetik.
IKASTOLEN ELEANIZTASUN EREDUA 1990: Elebitasunetik eleaniztasunera “ELEANITZ” egitasmoa 1991-2003: Egitasmo esperimentala 12 urteko ebaluazio longitudinala EHUren laguntzaz. 2010: Eredua finkatuta eta hobekuntza prozesu etengabean.
IKASTOLEN ELEANIZTASUN EREDUAREN EZAUGARRIAK EUSKARA ARDATZAT DUEN ELEANIZTASUNA EUSKARA CAST./ FRAN. English Fran./ Cast. Beste hiz. EUSKALDUN ELEANIZTUNAK HEZI
IKASTOLEN ELEANIZTASUN EREDUAREN EZAUGARRIAK IKASTOLAREN EREMU GUZTIAK BARNE, HEZKUNTZA KOMUNITATE OSOAREN ARDURA
IKASTOLEN ELEANIZTASUN EREDUAREN EZAUGARRIAK HIZKUNTZ PROIEKTUA Hizkuntzak irakaskuntza prozesuan Euskararen Normalkuntza Hizkuntzak arloa Hizkuntza beste arloetan Gelaz kanpokoak Eremu instituzionala Hizkuntz Plangintza
IKASTOLEN ELEANIZTASUN EREDUAREN EZAUGARRIAK GUTXIENEKO HIZKUNTZ HELBURUAK ZEHAZTUTA, EUROPAR MARKO BATERATUAREN IRIZPIDEEI JARRAITUZ EUSKARA (H1) B2 Euskal curriculuma GAZTELANIA (H2) B2 INGELESA (H3) B1 FRANTSESA (H4) A2
IKASTOLEN ELEANIZTASUN EREDUAREN EZAUGARRIAK HIZKUNTZ PROIEKTUAREN BAITAN, ORDU BANAKETA
HIZKUNTZEN ORDU BANAKETA Euskal ingurua Hikzuntz Plangintza norberaren Hezkuntza xedeen arabera, legez ezarritako gutxienekoak kontuan hartuta eta baldintza soziolinguistikoak kontuan hartuta garatu behar da. Eraginkorra izateko ezin dugu era mekanikoan jokatu hizkuntzen banaketan. Hiru hizkuntza, heren bat bakoitzari. Ikasleari begira egindako plangintza behar dugu, ez hizkuntza-sistemei begira egindakoa. Ikaslearen bizitzako hizkuntza esperientzia guztiak, testuinguru linguistiko guztiak, hizkuntza bakoitza erabiltzeko (eta beraz ikasteko) dituen aukera guztiak eta dituen konpetentzia linguistiko guztiak kontuan hartuz ikusi behar dugu eskolak hartu beharreko papera eleaniztasun orekatu bat erdietsi nahi badugu behintzat. Gure ustez, (eta orain arteko ikerketa guztiek hala diote) euskal gizarteak gure buruari ezarritako hizkuntza helburuak lortzeko, eskolak ahalegin berezia egin behar du euskarari leku nagusia ematen eta ahaleginberezia ere beste gizarte eragileei duten erantzukizuna har dezaten ere, guztiok zeregina baita hizkuntza gutxituaren biziberritzea, guztion artean erabaki dugun zeregina. Ondorioz, gaztelaniari, leku gutxi, baina nahikoa. Frantsesari,leku gutxi baina ezarritako helburuari begira eta beste hizkuntzetan (gaztelanian bereziki) oinarri hartuta nahikoa izan daitekeena. Ingelesari zenbat? Plangintza hau definitu genuenean, 1991ean ingelesak ez zuen ia prsentziarik gure gizartean, eskolan leku garrantzizkoa behar zuen.
IKASTOLEN ELEANIZTASUN EREDUAREN EZAUGARRIAK Egiaztatutako emaitzak. EHUren laguntzaz bideratutako kanpoko-ebaluazioa 1991-2003
TRINITY COLLEGE (LONDON) INTERNATIONAL EXAMINATIONS BOARD BIGARREN HEZKUNTZA BUKAERAKO EBALUAZIOA (2003) English TRINITY COLLEGE (LONDON) INTERNATIONAL EXAMINATIONS BOARD INTERMEDIATE STAGE: GRADE 7 B1+ % 70k GAINDITUA
BIGARREN HEZKUNTZA BUKAERAKO EBALUAZIOA Euskara – Gaztelania- adimena Eusk Irakur 1 Eusk irakur 2 Eusk Idazmena Cast Irakur 1 Cast Irakur 2 Cast idazmena Adimena
EMAITZAK Gizarte Zientziak
IKASTOLEN ELEANIZTASUN EREDUAREN EZAUGARRIAK Gutxieneko baldintzak ziurtatuta, antolaketa eta pedagogia mailan: Ikastolen partaidetza erabakietan Curriculum proiektu bateratua - Berezko ikasmaterialak Irakasleen prestakuntzan ahalegin berezia. Ebaluazio zerbitzua. - Hizkuntz Proiektuaren dinamizatzaileak ikastolan.
‘Atzeak erakusten du aurrea nola dantzatu'. ONDORIOAK ELEANIZTASUNARI BAI, BAINA EZ EDONOLA ‘Atzeak erakusten du aurrea nola dantzatu'.