El Guernica Pablo Picasso.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
Advertisements

LAS MENINAS VELAZQUEZ PICASSO.
RESUM.
LA LECTURA DE LA IMATGE. 1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS Punt Línia Color 2.- ELEMENTS TEMPORALS Ritme Tensió.
ESCULTURA Segle XX. Obres Modernisme i simbolisme: Desconsol de Llimona Modernisme i simbolisme: Desconsol de Llimona Cubisme i expressionisme: El profeta.
CUBISMO Y PICASSO.  Movimiento artístico que surgió a principios del siglo XX  Fue fundado por Braque y Picasso  Reducción o conversión de objetos,
PICASSO NACIMIENTO OBRAS MUERTE.
JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
Artista muy importante en el siglo xx
Pablo Gargallo.
PICASSO Pablo Ruiz Picasso.
Impress 3... Posa-hi un fons!
LECTURA D’IMATGES als Estanys de Sils
EL CUBISME PICASSO I LA SEVA OBRA
STABILE MOBILE Alexander Calder.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Éduard Manet.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Catalogació Anàlisi formal Interpretació ÍNDEX Dalí Enllaços.
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
EDUARD MUNCH
Arquitectura racionalista espanyola
Treball de MÚsica les castanyoles
PAU PICASSO.
Amor i Psique Antonio Canova.
George Braque.
Composició IV Kandinsky.
BAUHAUS, una escola d’art
GUERNICA Pablo Ruiz Picasso.
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
Tableau II Piet Mondrian
“L’ART NO EXPRESSA EL QUE ÉS VISIBLE, MÉS AVIAT FA VISIBLE...”
La Dictadura de Franco: Espanya de 1939 a 1975
Un santuari d’art a Olost de Lluçanés (Barcelona)
La ratlla verda Henry Matisse.
EL PROFETA Pablo Gargallo Escultura segle XX.
CLAUDE MONET.
LLUM I OMBRES.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
PABLO RUIZ PICASSO.
PRIMERS FREDS Miquel Blay.
GUERNICA Pablo Ruiz Picasso.
Proposta 1.
DRAMES RURALS DALTABAIX
Projecte interdisciplinari:
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
EL CUBISME SINTÈTIC PICASSO/BRAQUE.
MUSICA TRADICIONAL VALENCIANA MÚSICA TRADICIONAL VALENCIANA
a) Introducció: Catalogació - Breu aproximació biogràfica de l’autor
EDVARD MUNCH COMENTARI “EL CRIT”.
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
Salvador DALÍ.
DONA II DE KOONING.
Dibuix Tècnic Sistemes de representació.
Desconsol Josep Llimona.
Proposta 2.
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Proposta 8.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Proposta 14.
ELS AFUSELLAMENTS DEL TRES DE MAIG DE 1808
VIRAT FOTOGRÀFIC VIRAT FOTOGRÀFIC
La representació dels objectes
DE L’ORGANIGRAMA AL DIBUIX Dinàmica i funcionament de la ciutat
EXPRESSIONISME Wassily Kandinsky, Tema líric, 1911.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

El Guernica Pablo Picasso

Catalogació Anàlisi formal ÍNDEX Interpretació Picasso Enllaços

Catalogació Obra: Guernica. Autor: Pablo Picasso. Cronologia: 1937. Tècnica i suport: oli sobre tela. Dimensions: 3,51 x 7,82 m. Estil: Cubisme, expressionisme i simbolisme. Localització: Museu Reina Sofia, Madrid.

Composició Espai Anàlisi formal Figures Llum Color

Anàlisi formal Composició Fris dividit en tres o en quatre parts. Elements d’unió entre les parts del quadre. Equilibri en la distribució de les figures. Piramidal.

Anàlisi formal Composició Fris dividit en tres o en quatre parts. 3

Anàlisi formal Composició Elements d’unió. 4

Anàlisi formal Composició Equilibri. 4

Anàlisi formal Composició Composició piramidal. 2

Anàlisi formal Composició Els elements arquitectònics estan en perspectiva, però sense un punt de fuga únic.

Anàlisi formal Espai L’espai està tractat amb perspectiva i es crea una sensació de profunditat. Les figures, en primer pla, formen un fris impedint veure la composició espacial. Es troben diversos punts de fuga.

Anàlisi formal Espai 5 Diferents punts de fuga. El sol és molt vertical. Les línies de fuga surten del quadre. Diferents punts de fuga. 5

Anàlisi formal Espai 4 L’espai arquitectònic és tridimensional. (Negatiu de la imatge amb posterització)

Anàlisi formal Figures Formes. Expressivitat. Moviment.

Anàlisi formal Figures Les formes estan dibuixades segons l’estètica cubista: Figures dibuixades des de diferents punts de vista. Planes. Esquemàtiques.

Anàlisi formal Figures 10 Les figures són dinàmiques.

Anàlisi formal Figures Expressivitat.

Anàlisi formal Llum Elements lluminosos. Contrast entre zones il·luminades i zones en penombra, però queden equilibrades.

Anàlisi formal Llum Les zones il·luminades són clares, en aquesta imatge apareixen en negre. En les zones fosques, ara clares, apareixen figures que són difícils de veure. Imatge en negatiu

Anàlisi formal Llum Elements lluminosos Ull/bombeta Quinqué Casa incendiada

Anàlisi formal Color Els colors es redueixen a blanc, negre i gamma de grisos i sèpies. Predomini de la tonalitat fosca relacionada al drama representat.

Relacions amb altres obres Tema Iconologia Personatges Interpretació Significació Context històric Estil Relacions amb altres obres

Interpretació Tema Representa el tema de la guerra, concretament es refereix als bombardeigs de la Legió Cóndor contra la ciutat basca de Gernika el 26 d’abril de 1937. Gernika Legió Cóndor

Interpretació Iconologia 6 Picasso volia que el públic interpretés la seva obra i alguns de les figures poden tenir diverses interpretacions. El quadre mostra: La violència: La brutalitat: El terror: La injustícia: La por: La impotència: el soldat mort. el toro o el cavall. dona que crida. els nens, víctimes de la guerra. dones que corren. mare amb el nen mort. 6

Interpretació Personatges 8 4 6 1 7 5 2 9 3 Toro Dona amb el nen Cap i braços del soldat Colom ferit Cavall 6. Dona que porta el quinqué 7. Dona que crida 8. Ull lluminós 9. Dona que corre

Interpretació Personatges Colom ferit

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Personatges Soldat mort

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Dona que crida Zadkine: Monument de la destrucció de Rotterdam. Víctimes: les dones i els nens.

Interpretació Personatges La dona i la llum, símbol de la il·lustració. Dona oferent,1933.

Interpretació Personatges Ull lluminós: L’esperança. Un gran ull amb una bombeta coma a pupil·la.

Interpretació Significació Representa a la República espanyola al Pavelló de Paris. Picasso crida l’atenció del conflicte espanyol, una guerra contra la democràcia. El quadre s’esdevé una manifestació contra la guerra, la barbàrie, la violència... Es converteix en un símbol contra els horrors de la guerra.

Interpretació Context històric El govern republicà encarrega a Picasso un quadre per al Pavelló d’Espanya en l’Exposició Internacional de Paris de 1937, dedicada al progrés i la pau. Poc després la Legió Còndor bombardeja, 26 d’abril, la població basca de Gernika.

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Anteriors al Guernica: Acuirasat Potemki. Goya: Desastres de la guerra. Rubens: Conseqüències de la guerra. Obres de Picasso: Tema de la guerra en Picasso. Toro i Cavall Obres posteriors al Guernica. A A

Interpretació Tema Rousseau: La guerra. Goya: El tres de Maig. Goya: Desastres de la guerra. Delacroix: La matança de Quios.

Interpretació Personatges Rubens: Conseqüències de la guerra

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Juli González Mà dreta aixecada, 1942.

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres G. Fernández: Pietat. Fotograma del film: Acuirasat Potemki Víctimes: les dones i els nens.

Interpretació Personatges El toro i el cavall són símbols relacionats amb la cultura espanyola i amb Picasso. Tenen significats ambigus: Toro: el poble que pateix - la brutalitat. Cavall que trepitja el soldat: el feixisme o víctima de la guerra. Picasso: Minotauromàquia.

Dona que crida amb el fill mort Interpretació Dona que crida amb el fill mort Relacions amb altres obres Fotograma del film: Acuirasat Potemki Víctimes: les dones i els nens

Relacions amb altres obres Interpretació Relacions amb altres obres Guerra i Pau,1951. Afusellaments de Corea, 1951. Osari, 1945.

Característiques estilístiques Interpretació Estil Cubisme. Expressionisme. Simbolisme

Pablo Picasso 1881-1973 Biografia Etapes Estil Obres

Pablo Picasso Biografia 1881-1973 Picasso neix a Màlaga el 1881 i deu anys després la família es trasllada a La Corunya. Poc després s’instal·len a Barcelona i Picasso ingressa a la Llotja on el seu pare és professor i acudirà al local “Els quatre Gats“ establint relacions amb el Modernisme. El 1900 fa el seu primer viatge a París i el 1904 s’instal·la definitivament, però continuarà la seva relació amb Espanya. Juntament amb Braque creen el Cubisme (1910-1914). Durant la guerra civil es posa al costat dels republicans i accepta dirigir el Museu del Prado. Després de la II Guerra Mundial s’instal·la al sud de França.

Pablo Picasso Etapes o Estils 1881-1973 Època blava (1901-1904). Època rosa (1904-1906). Cubisme (1907-1916). “Classicisme” (1919-1923). Surrealisme (1923-1931). Expressionisme. Període d’Antibes.

Pablo Picasso Obres 1881-1973 Dona replegada, 1902. L’equilibrista de la bola, 1905. Les senyoretes d’Avignon, 1907. Dona amb la mandolina, 1910. Dos dones corrent per la platja, 1922. Pipa, got i ampolla de rom, 1914. Banyista asseguda, 1930. Dona cridant, 1937. Pesca Nocturna a Antibes, 1939. Guerra i Pau, 1951. Afusellaments de Corea, 1951.

Pablo Picasso 1881-1973 Estil Picasso se’l considera pintor, escultor i il·lustrador. Utilitza diversos formats, tècniques i suports. Introdueix paper pintats així com materials de rebuig. Investiga en noves formes expressives i la seva obra abraça diversos estils. Introdueix amb Braque el Cubisme i en gran part de la seva producció s’aprecien algunes de les seves característiques com: Descomposició de la forma. Diferents punts de vista.

Pablo Picasso Etapes 1881-1973 Etapa blava (1901-1904): Utilitza els tons blaus. Representa: Malalts. Captaires. Invàlids. Vells... Mostra la misèria, la soledat i el sofriment. Dona replegada, 1902

Pablo Picasso Etapes 1881-1973 Etapa rosa(1904-1906): Utilitza colors càlids. Retrata el món del circ: Saltimbanquis. Acròbates. Arlequins. Bufons. Figures elegants. Es manté un cert sentiment de tristesa. L’equilibrista de la bola, 1905.

Pablo Picasso 1881-1973 Etapes Cubisme: Cezannià. Analític. Sintètic.

Pablo Picasso Etapes 1881-1973 Cubisme Cezannià (1907-1909): Construcció simplificada i geometritzada. Diferents punts de vista. Les senyoretes d’Avignon, 1907.

Pablo Picasso Etapes 1881-1973 Cubisme analític: Desapareix la perspectiva. Diferents punts de vista. Les formes es descomponen en plànols. Formes fragmentades. El fons i la figura s’unifiquen. Colors terrosos, grisos... Llum relacionada a cada pla. Natures mortes i retrats. Dona amb la mandolina, 1910.

Pablo Picasso Etapes 1881-1973 Cubisme sintètic: Analític: Etapes Cubisme sintètic: Muntatge a partir de plans de colors o diferents materials. El contorn del quadre pot tenir diverses formes. Major contrast entre els colors. Recomposició dels objectes. Pipa, got i ampolla de rom,1914.

Pablo Picasso Etapes 1881-1973 “Neoclassicisme”: Durant aquesta etapa torna a les formes “Clàssiques”, però manté la tècnica cubista. La línia delimita les formes. Figures volumètriques de grans proporcions. Dos dones corrent per la platja, 1922

Pablo Picasso Etapes 1881-1973 Surrealisme: Picasso participa a la 1a exposició surrealista, però no s’integra al grup. Formes fantàstiques i grotesques. Banyista asseguda, 1930

Pablo Picasso Etapes 1881-1973 Expressionisme: Durant els anys de la Guerra Civil i la II Guerra mundial. Distorsió de les formes. Gran expressivitat. Dona cridant, 1937.

Pablo Picasso Etapes 1881-1973 Període d’Antibes: Picasso pinta un conjunt d’obres on destaca el dibuix infantil, paral·lelament a produccions tràgiques. Pesca Nocturna a Antibes, 1939.

Enllaços http://cv.uoc.es/~991_04_005_01_web/fitxer/perc107.html http://cv.uoc.es/~982_04_005_01_web/fitxer/gernik.htm http://cv.uoc.es/~982_04_005_01_web/fitxer/bombar.htm http://cv.uoc.es/~982_04_005_01_web/fitxer/cubism.html#13 http://www.xtec.net/~fchorda/guerni/index.htm http://www.personal.psu.edu/users/l/e/len113/evidenceb1.htm http://www.museupicasso.bcn.es/guerraipau/cast/circuitos.htm http://cv.uoc.es/~982_04_005_01_web/fitxer/avantg.htm http://csdll.cs.tamu.edu:8080/picasso/Collections