L’IMPRESSIONISME.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CIENCIAS SOCIALES JOSÉ MIGUEL GARCÍA
Advertisements

LA REVOLUCIÓN POSTIMPRESIONISTA
PINTURA XIX: Realismo al Postimpresionismo
IMPRESIONISM Final siglo XIX Fuente: Encarta 2003.
IMPRESIONISMO, EXPRESIONISMO Y ARTE ABSTRACTO
HENRY MATISSE Lidera el Mov. Fauvista Deixeble de Moureau (Simbolista) La seva influència transita per tot el s.XX. CARACTERÍSTIQUES: -Colors.
Impresionismo - postimpresionismo
TEMA 4: EL ARTE DEL SIGLO XIX
Plástica del XIX: neoclasicismo
Impresionismo.
El Impresionismo. Claude Monet, el maestro Auguste Renoir, puro color.
IMPRESIONISMO.
“L'ART ÉS UN REFLEX DEL SEU TEMPS”. ESQUEMA DE LA COMUNICACIÓ Artista Obra Espectador.
La pintura. del segle XIX L’impressionisme? Paul CÉZANNE, L’Estaque, vista del golf de Marsella, ca. Paul CÉZANNE, Roquerar prop de les.
La pintura.
El Impresionismo.
Pintura azul.
Pintura siglo XIX ROMANTICISMO.
PINTURA IMPRESIONISTA Y POSTIMPRESIONISTA
ARTE IMPRESIONISTA  .
JARDINES IMPRESIONISTAS
Impresionismo.
Pierre-Auguste Renoir
5°BÁSICO B Prof. María Cecilia Villagrán Vergara
POSTIMPRESIONISMO.
El arte del siglo XIX. Rápida transición de estilos.
Història del Món Contemporani Realismo, Naturalismo, Impresionismo, Expresionismo Història del Món Contemporani Música: Cuadros para una exposición de.
William Turner: Lluvia, vapor y velocidad Turner: El Temerario.
Desayuno en la Hierba Manet 1863 La familia Perreut Degas 1860.
El Impresionismo es un movimiento pictórico que surge en Francia a finales del S. XIX en contra de las fórmulas artísticas impuestas por la Academia Francesa.
Paul Cézanne , El Monte Sta. Victoria ( )
La pintura. del segle XIX El debat entre el realisme i el naturalisme.
MILLET: El Angelus..
IMPRESIONISMO Diseñado por Abenal.
Plástica del XIX: neoclasicismo
HISTORIA DEL ARTE Pintura del siglo XIX.
BLOQUE 9. TEMA 10 EL ARTE DEL SIGLO XIX
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
FAUVISME ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició.
UN ANHEL DE PROGRÉS I DE CANVI
Francisco de Goya. El tío Paquete (c )
Jugadors de cartes Paul Cezanne.
LA RATLLA VERDA Henri Matisse Pintura segle XX.
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
Tema 7. L’art del segle XIX (1)
Els jugadors de Cartes Paul Cézanne Pintura segles XVIII-XIX.
L’Art Europeu del S. XIX De Goya al Modernisme I
SOL IXENT. IMPRESSIÓ Claude Monet Pintura segles XVIII i XIX.
BAUHAUS, una escola d’art
Déjeuner sur l’herbe Edouard Manet Pintura segles XVIII-XIX.
Projecte de treball: ELS PINTORS I LES PINTORES
Déjeuner sur l’herbe Edouard Manet Pintura segles XVIII-XIX.
Els jugadors de Cartes Paul Cézanne Pintura segles XVIII-XIX.
Sol ixent. Impressió Claude Monet.
La ratlla verda Henry Matisse.
Déjeuner sur l’herbe Edouard Manet Pintura segles XVIII-XIX.
CLAUDE MONET.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Impressionisme i postimpressionisme
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
Claude Monet.
VINCENT VAN GOGH: NIT ESTRELLADA
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Autors Obres Característiques
DONA II DE KOONING.
La llum i el so.
Sin orden, sin estilos, solo azules
Vincent Van Gogh.
ART MODERN.
Transcripción de la presentación:

L’IMPRESSIONISME

Característiques És el fenomen més important de l’art europeu des del Renaixement ja que va substituir-lo. L’art perceptiu substitueix l’art conceptual S’arriba a les darreres conseqüències del realisme pel fet d’intentar captar la realitat en el moment concret. Pinten a l’aire lliure amb una tècnica lleugera i ràpida. És el primer moviment artístic modern lligat a un grup de pintors amb objectius comuns i que s’oposava a l’art establert.

E. Manet

C. Monet

Context, condicionants i antecedents Els impressionistes viuen al París de la 2/2 del segle XIX, l’escenari de totes les revolucions i dels canvis urbanístics (boulevards, exposicions universals, Tour Eiffel) que donaran lloc als “nous rics”. Els artistes fan tertúlies als cafès. Els impressionistes es reuneixen al cafè Guerbois. S’identifiquen amb la bohèmia, l’esquerra i els intel·lectuals. Apareix la figura del marxant, que aconsella i dirigeix artistes i clients i els allibera de la dependència dels Salons i les Acadèmies. L’art es posa de moda. Una crítica adversa és millor que el silenci. L’invent de la fotografia va ser clau per la pintura: la còpia de la realitat deixa de ser l’obectiu de l’art. S’obren tots els camins de la pintura contemporània. Antecedents: Delacroix, Courbet, Corot, escola de Barbizon.

Delacroix Courbet

Corot Rousseau. Escola de Barbizon

Trets estilístics Aversió a l’art acadèmics dels Salons. Orientació realista. Desinterès total pel tema, preferència pel paisatge. Treball a l’aire lliure i rebuig dels convencionalismes del treball al taller. Desaparició del dibuix com a forma prèvia al color. Tècnica de pinzellades soltes, de taques de color. Estudi de les ombres i les relacions entre colors complementaris. No utilitzen el negre per enfosquir els colors a l’ombra. Repetició dels temes en diferents circumstàncies de llum, per tal de captar la diversitat d’un mateix tema en funció del temps i del moment.

P T T S/C P S/C T T P P P P S/C T T

Complementaris

Primaris = Groc, vermell, blau. Secundaris = Verd, violeta, taronja. S’obtenen de la barreja, en la mateixa proporció, de dos primaris Groc + vermell = taronja ; Groc + blau = verd; Vermell + blau = violeta Terciaris = Combinació d’un color primari i un de secundari en la mateixa proporció: Vermell violaci; vermell ataronjat; groc ataronjat; groc verdós; blau verd; blau violaci Complementaris = verd / vermell; groc / violeta; blau / taronja)

Fauvisme. Henri Matisse

Pintors impressionistes Eduard Manet (precursor de l’impressionisme). Bar del Folies-Bergere.

C. Monet: Camp de gallerets.

Edgar Degas. La classe de dansa

A. Renoir: Le moulin de La Galette.

Berte Morisot E. Manet

Dia d’estiu.

El bressol

Alfred Sisley Primeres neus a Louveciennes

Camille Pissarro: L’Hermitage a Pontoise

Boulevard Montmartre

Frau Vor Einem Spiegel Noia fregant plats

Neoimpressionistes G. Seurat: Un diumenge d’estiu a l’illa de la Grande Jatte. P. Signac: El campanar de Saint Tropez.

Postimpressionistes P. Cézanne: Els jugadors de cartes

Vincent Van Gogh Autoretrats

Nit estelada

Cafè a Arles.

Cafè de nit.

Girasols (venut per 5.000 milions de ptes.)

La vinya vermella. Comprat el 1890 per 400 francs

Església d’Auvers-sur-Oise

Paul Gauguin El Crist groc

Dones tahitianes

Pits amb flors vermelles.

Henri de Toulouse- Lautrec                                                                                   

Le moulin de la Galette

La toilette

El llit