Spanish II 1st 9 week exam 2016-2017.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Advertisements

POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Can you respond to these questions? 1.¿Qué quieres hacer hoy? 2.¿Qué vas a hacer el domingo? 3.¿Qué te gusta hacer los fines de semana? 4.¿Qué te gusta.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Etapa Preliminar Mis Primeras Palabras
Bellwork: Copy your DLT in English & Spanish.
Target: Describes people and things.
PALABRAS INTERROGATIVAS
ESPAÑOL 2, el 7 de Septiembre
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Los Saludos y Las Despedidas
Bell work: 1). Grab your binder. 2). Turn in your homework. 3). Write down the Spanish word of the day: la computadora = computer 4). Take out a sheet.
Señora Johnson Beginning Spanish
TOPIC: REVIEW OF POSSESSIVES
Examen de Lección 4 Study Guide.
Ser vs. Estar Both ser and estar mean “to be” – but they are used in different situations.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¿Qué haces en la escuela?
Esp. 2 R2PE- Interpersonal Speaking Assessment (100 pts
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Sección C - Presentaciones
Español 1 10 de marzo de 2017.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Aprendemos Hoy: (We are learning today…)
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Clarifications for semester 1 grammar
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
A hacer preguntas en español
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
¿Qué actividad es fenomenal? ¿Qué actividad es pésimo?
Calentamiento: tener y venir
Capítulo PUENTE VOCABULARIO 1.
Calientamiento Please remember to write the date and what today is in the upper right hand corner of your paper. El 10 (diez) de agosto de 2015 (dos mil.
Guía de estudio Examen del tema 1
Answer in SPANISH in complete sentences!
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Capítulo I Greetings and Expressions
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
The present tense of ir and jugar
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Write in Spanish (See pag 96)
Forming questions.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Assignment Log Sheet Chapt. 1 Nombre
Hola / Adiós Capitulo 1 Vocabulario 1.
Etapa Preliminar Vocabulario
HOY ES JUEVES EL CUATRO DE OCTUBRE
4.7 invitations, ir+a+inf..
Calentamiento.
Question Formation Spanish I Page 52.
Grammar Tips Sra. Okray.
Question Words.
How do I ask a question in Spanish???
TOPIC: GREETINGS, INTRODUCTIONS AND FAREWELLS
viernes, el 2 de septiembre LT: I can write about Spanish 1 themes
Vocabulario 1.
Ch. 1 Conversaciones básicas Basic Conversations
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Spanish II 1st 9 week exam 2016-2017

Interpretive Listening You will hear a short conversation Interpretive Listening You will hear a short conversation. Listen then answer the questions below. https://goo.gl/xV0apP Audio #1 ¿Quién es de México? A. Davíd B. Patty C. Dónde ¿Quién es de Costa Rica? A. Davíd B. Patty C. Dónde Is it formal or informal? Why? _______________________ It’s informal. They are using their first names

Interpretive Reading - Read the following conversation and select the best answer. Hilda : Hola, Marcos. ¿Quién es el muchacho? Marcos: Oh, Es Felipe. Él es de Buenos Aires. Hilda : Ah, es argentino, como tú. Marcos : Yo no soy argentino, Hilda. Soy chileno Hilda: ¿Chileno? Y yo soy puertorriqueña. ¿Cuál es la nacionalidad del muchacho? A. brasileño B. argentino C. mexicano

Interpretive Reading - Read the following conversation and select the best answer. Hilda : Hola, Marcos. ¿Quién es el muchacho? Marcos: Oh, Es Felipe. Él es de Buenos Aires. Hilda : Ah, es argentino, como tú. Marcos : Yo no soy argentino, Hilda. Soy chileno Hilda: ¿Chileno? Y yo soy puertorriqueña. ¿Quién es la muchacha? A. Usted B. May C. Hilda

Interpretive Reading - Read the following conversation and select the best answer. Hilda : Hola, Marcos. ¿Quién es el muchacho? Marcos: Oh, Es Felipe. Él es de Buenos Aires. Hilda : Ah, es argentino, como tú. Marcos : Yo no soy argentino, Hilda. Soy chileno Hilda: ¿Chileno? Y yo soy puertorriqueña. Is it formal or informal? Why? ________________________ It’s informal. They are using their first names

Interpretive Reading - Read the following conversation and select the best answer. Lucía: ¡Buenas tardes Sr. Ramírez!  ¿Cómo está usted? Sr. Ramírez: Hola, Lucía. Lucía: Quiero presentarle a mi familia.  Mamá, Papá, mi profesor de historia el Sr. Ramírez. Sr. Ramírez: Mucho gusto. Padres: Es un placer. Is the conversation (A) formal or (B) informal? How do you know? A. use of usted B. titles C. both ¿Quién es Lucía? A. madre B. maestra C. estudiante ¿Cuántas personas hablan en la conversación? A. cuatro B. uno C. seis

Leasure Activity - COMMON EXPRESSIONS ¿Qué te gusta hacer? What do you like to do? ir al cine Go to the movie pasar tiempo con … Pass time with . dar un paseo Take a walk practicar deportes Practice sports tomar el sol Sun bathe los fines de semana weekends

GREETING EXPRESSIONS te presento Se llama es un placer mucho gusto I introduce to you Se llama His/her name is es un placer It’s a pleasure mucho gusto Nice to meet you igualmente likewise ¿Qué tal? What’s up ¿Cómo está Ud.? How are you? (formal)

OTHER VOCABULARIO el muchacho la nacionalidad la maestra Usted/Ud. The boy la nacionalidad The nacionality la maestra The teacher Usted/Ud. You (formal) la hermana The sister la madre The mother rubio Blonde la casa The house sirven They serve

OTHER VOCABULARIO jugar tomar el sol le gusta piensa la carne To play tomar el sol To sunbathe le gusta He/she likes (1 thing) piensa He/she thinks la carne Meat mi familia My family el fin de semana The weekend porque (not why) Because ¿De dónde eres? Where are you from?

siempre durante con también aquí allí que Cada vez COMMON WORDS Always During con With también Also aquí Here allí there que that Cada vez Every time

¿quién? ¿cuál? ¿cuántos/as? ¿por qué? ¿dónde? ¿de dónde? ¿qué? QUESTION WORDS ¿quién? Who? ¿cuál? Which? ¿cuántos/as? How many/much? ¿por qué? Why? ¿dónde? Where? ¿de dónde? From where? ¿qué? What?

creer acompañar Servir* (e>i) Ir VERBOS To believe To acompany To serve Ir To go

soy somos eres sois es son estoy estamos estás estáis está están Preguntar – to ask (Regular –ar) pregunto preguntamos preguntas preguntáis pregunta preguntan Responder– to respond (Reg–er) respondo respondemos respondes respondéis responde Ser to be (descriptions) soy somos eres sois es son Estar To be (location & emotions) estoy estamos estás estáis está están

tengo tenemos tienes tenéis tiene tienen vengo venimos vienes venís Tener to have (e>ie) tengo tenemos tienes tenéis tiene tienen Venir To come (e>ie) vengo venimos vienes venís viene vienen Jugar – to play (o>ue) juego jugamos juegas jugáis juega juegan Pensar – to think (e>ie) pienso pensamos piensas pensáis piensa piensan

Complete the following sentences with the correct form of the verb TENER tiene Mi familia _____________ un coche Mi clase _____________ 20 libros La escuela _____________ 600 alumnos. mis amigos _____________ muchos cuadernos Yo _____________ un sobrino. Mi prima _____________ un carro. Marta y tú _____________ muchos amigos. Ustedes _____________ una clase de español. tiene tiene tienen tengo tiene tienen tienen

Need audio

Interpretive listening You will hear a short conversation Interpretive listening You will hear a short conversation. Listen then answer the questions below Audio #4 ¿Cuál es la nacionalidad del muchacho? A. brasileño B. argentino C. mexicano ¿Quién es la muchacha? A. Usted B. May C. Hilda Is it formal or informal? Why? ________________________ It’s informal. They are using their first names