H IGHLANDS 2 ND GRADERS AND M ATH AT H OME Para ayudar los estudiantes de segundo grado en el hogar con matematicas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Modal Verbs.
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Las Palabras Interrogativas
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
How to make questions en español
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
1 – 999,999,999.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
ALC 68 Hoy es martes el 27 de marzo de 2012 Hay 12 preguntas para la bienvenida. If you have not done the bienvenida yet, you need to make a new flash.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
CH4 BELLWORK Español de octubre  Translate the following sentences:  La muchacha es muy bonita e inteligente.  El profesor es moreno, alto y.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
PRESENT TENSE OF IRREGULAR YO VERBS Avancemos 2 – Unidad 3 Lección 2.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Español 3 24 de febrero de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Transcripción de la presentación:

H IGHLANDS 2 ND GRADERS AND M ATH AT H OME Para ayudar los estudiantes de segundo grado en el hogar con matematicas

U NIT T ESTS / P RUEBA DE UNIDAD 2 nd grade students at Highlands Elementary are 5 classes. At the end of each Unit, they are given a Unit test provided by the Cedar Hill School District. Los estudiantes del segundo grado de Highlands son 5 clases. Cuando terminamos cada unidad, les dan una prueba del Districto Escolar de Cedar Hill.

R ESULTS / R ESULTADOS The 2 nd grade teachers take the results of the students Unit tests and we analyze it to see which SE’s or skills our students are low. Las maestras de segundo grado usan los resultados de las pruebas para anilizar y ver cual destrezas son bajas.

G OAL /M ETA We want our students to get 80% or higher on their Unit tests. When they do not, we come up with a plan to help them learn the skill they will need to succeed. This presentation is brought to our parents, so you can know what SE’s or skills our 2 nd graders are low in Math and how you can help them at home.

M ETAS DE MATEMATICAS Queremos que nuestros estudiantes que marque por lo menos 80% o mas en sus pruebas. Si el alumno no alcanzan su objetivo diseñamos un plan individual para que alcancen su meta. Esta presentacion son los padres para informales cuales son las destrezas bajas y maneras que puedan ayudarlos en el hogar.

S KILLS A SSESSMENT Our students are low in three main areas- Place Value- thousands, hundreds, tens, ones and compare/ contrast Number Lines- Open number lines Patterns- such as skip counting with numbers

E VALUACION DE LAS D ESTREZAS Nuestros estudiantes son bajos en 3 areas- Valor de posicion- Usamos valor de posicion para representar los numeros de diferentes formas- millares, centenas, decenas y unidades Por ej- 1 millar, 2 centenas, 3 decenas y 4 unidades 1, = 1,234

E VALUACION DE LAS D ESTREZAS Linea de numero / Linea cronologica- Usamos en forma de linea para ordenar, contar y restar. Una linea de numero “abierto” es algo que los estudiantes necesitan estudiar mas. Patrones- Necesitan estudiar mas los patrones en las series, por ej- 4,6,8,10,12

P ARENTS / PADRES Today we will work on activities our parents can do at home with the students to help them. I will give you 2 activities for each skill and some materials to help you at home. Hoy vamos a trabajar en actividades que los padres puedan hacer en casa con los estudiantes. Voy a dar 2 actividades por cada destreza y materiales para ayudar en el hogar.

P LACE V ALUE / V ALOR DE P OSICION I have some place value charts, and you can make numbers from index cards and have students place them randomly. They should tell you the place value of each number. For example- 1,354 would be 1 thousand 3 hundreds 5 tens 4 ones 1, =1, 354 Tengo cartulinas de valor de posicion, y van a hacer numeros de las tarjetitas y los estudiantes van a ponerlas en differente posiciones. Necesitan decir el valor de la posicion. Por ejemplo- 1, 354 es 1 mil 3 centenas 5 decenas y 4 unidades 1, = 1, 354

P LACE V ALUE / V ALOR DE P OSICION Activity 2- You can roll a die and it lands on 6, roll it again and it lands on 2- The number is 62. How many tens? How many ones? Roll the die again. The number lands on 4. If we put it in front of the 62 what does the number change to? 462 If we put it in back of the 62 what does the number change to? 624 Now we can compare- Is 462 greater than > or less than and < to help reinforce identification

Actividad 2- Tire un dado y tiene el numero 6. Tire otra vez y tiene el numero 2. Ahora, tiene 62. Cuantas decenas? Cuantos unidades? Tire el dado otra vez. El numero es 4. Ponga el 4 enfrente de 62- y se cambian Ponga el 4 patras del 62- y se cambian Pregunta- Es 462 mas grande que > / menos que mas grande que y < menos que

N UMBER L INES / L INEAS “ ABIERTAS ” Put duct tape on the floor and with a black marker put negative and positive numbers 1 to 30. Give the students oral directions on moving on the number line (they are human counters) and have them identify where they stop. You can have them add and subtract on your number line you have created. Activity 2- Get a yard stick and set it on the kitchen table with the salt and pepper shaker as your counters. Have students move them forward or backward and count/ subtract with them.

N UMBER L INES / L INEAS “ ABIERTAS ” Ponga cinta en el piso y con un marcador ponga numeros 1 hasta 30, positivos y negativos. Con instrucciones oral los ninos van a mover en la linea como fichas. Van a identificar donde pararse. Los estudiantes puedan sumar y restar en la linea. Actividad 2- Necesitan un Yard Stick, como un baston, y ponga encima de la mesa en la cocina. Van a usar un salero y pimentero como las fichas. Los ninos van a mover adelante y hacia atras mientras contando / restando.

P ATTERNS / PATRONES I have attached 100’s Charts from Kim Sutton that you are to take home. Use a coin or a button and practice skip counting with your children. They can skip count using 2’s, 3’s, 4’s, 5’s etc. You can given them a story, “Sara had 5 and counted 3 more- What number does she stop on with the button?” The answer is 8. Incluyendo es una cartulina de 100 de Kim Sutton. Use con un centavo o con un boton y van a practicar como contar en serie usando 2’s, 3’s, 4’s, 5’s, etc. Puedan dar una historia, “Sara tiene 5 y suma 3 mas- Que numero que va a terminar con el boton? El numero seria “8”.

P ATTERNS / PATRONES Activity 2- You can draw on your side walk with the washable crayons a large Number Chart, from 1 to 30. Like “Hop Scotch” have your child jump only in the 2’s or only in the 3’s or only in the 4’s etc. Actividad 2- Puedan dibujar en su acera con un crayon lavable un Cartulina de Numeros GRANDES, de 1 hasta 30. Como “Hop Scotch” los ninos brincan solamente en los 2’s o en los 3’s on en los 4’s etc.

The activities provided are geared to engage the students, get them to have fun as they learn. It allows for all types of learning and gets them fully involved. We hope you will try these activities at home. Thanks for all you do. – The 2 nd grade team of Highlands Elementary Estas actividades son para captar la atencion de los estudiantes y para tener un tiempo divertido mientras aprendiendo. Estas actividades permitten por todos tipos de aprendizaje y los estudiantes van a tener participacion. Esperamos que van a tratar estas actividades. Gracias por todos que hacen.- El equipo de 2 nd grado de la escuela primaria Highlands

Q UESTIONS /P REGUNTAS Questions and Answers of Ms Snowton Preguntas y Respuestas de Srta. Snowton