Aquest salm rememora el trasllat de l’Arca de l’Aliança al mont Sió (2Sa 6,12-19). Les dues parts que l’integren es corresponen en perfecte paral·lelisme.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
CORAL DEL PARE CLARET.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
La Jerusalem de David: esplanada, i restes de la ciutat antiga
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Música d’ Advent A. Pärt R E V I U R À ! SEGONA SETMANA D’ADVENT.
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
Les dues parts que componen aquest salm corresponen a altres tants moments d'una solemne acció litúrgica. La primera (vv. 1-7) és un cant processional.
La Bíblia, font de valors humans i socials
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
XIII a Setmana de la solidaritat
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Cant espiritual Joan Maragall.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
Zona de Dotaín, entre Galilea i Samaria
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
Este Salmo rememora el traslado del Arca de la Alianza al monte Sión (2 Sam ). Las dos partes que lo integran se corresponden en perfecto.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Aquest salm rememora el trasllat de l’Arca de l’Aliança al mont Sió (2Sa 6,12-19). Les dues parts que l’integren es corresponen en perfecte paral·lelisme. + La primera (vv. 1-10) comença amb el record del “jurament” fet per David de no concedir-se cap descans fins a trobar una mansió digna del Senyor (vv. 1-5). + La segona (vv. 11-18) és la resposta divina als esforços del rei: en forma d’oracle, el Senyor “jura” a David que la seva dinastia no tindrà fi i li promet la prosperitat per al seu poble. + Els talls abruptes dels vv. 6/10 deixen entreveure els diversos moments d’una litúrgia processional. Alguns indicis permeten d’afirmar que aquesta se celebrava anualment, en temps de la monarquia, per a commemorar l’elecció de la dinastia davídica i de la muntanya de Sió (2Sa 7)

Senyor, recordeu-vos de David i de tot el seu zel, del jurament que va fer al Senyor, prometent al Poderós de Jacob:

«No entraré sota el sostre de casa, no aniré al meu llit per descansar, no deixaré que s’adormin els meus ulls, que la son m’acluqui les parpelles, fins haver trobat un lloc per al Senyor, un casal per al Poderós de Jacob.»

Entrem, doncs, a casa seva, venerem l’escambell dels seus peus. Hem trobat l’arca a la plana de Jàar, hem sabut que és al poble d’Efratà. Entrem, doncs, a casa seva, venerem l’escambell dels seus peus.

Alceu-vos, Senyor, veniu al lloc on heu de quedar-vos amb l’arca del vostre poder. Que els sacerdots es vesteixin de festa i esclatin els fidels en crits d’alegria. Per amor de David, servent vostre, no refuseu d’acollir el vostre Ungit.

El Senyor va jurar a David, va jurar en ferm, no sen desdirà: «Al teu tron, hi posaré un fill teu.

Si els teus fills guarden la meva aliança, les prescripcions que jo els donaré, continuaran també els teus fills ocupant per sempre el teu tron.»

El Senyor s’estima la ciutat de Sió, l’ha escollida per fer-hi estada: «És aquí on vull quedar-me per sempre, m’agrada, hi vull residir.

Li beneiré les provisions, i abundaran, els seus pobres menjaran fins a saciar-se. Vestiré de festa els seus sacerdots i els seus fidels esclataran en crits d’alegria.

Aquí faré germinar el poder de David, per al meu Ungit tindré una llàntia encesa. Vestiré de confusió els seus enemics, però al front d’ell brillarà la meva diadema.»

UNA MANSIÓ PER AL SENYOR David tenia un cor noble. No podia tolerar que l’Arca del Senyor, símbol i sagrament de la seva presència, descansés sota una tenda de campanya quan ell, David, habitava ja en un palau reial a la Jerusalem conquerida. Quan se’n va adonar, va reaccionar amb la seva típica vehemència: «No entraré sota el sostre de casa, ... fins a haver trobat un lloc per al Senyor, un casal per al Poderós de Jacob.» El Senyor va acceptar la invitació del seu poble i escollí Sió perquè fos casa seva: «És aquí on vull quedar-me per sempre, m’agrada, hi vull residir.» El que ara ens preocupa, Senyor, és l’altre pensament. No el vostre, sinó el dels homes. Vós ja teniu una llar digna a la terra, però molts homes no en tenen. Molts dels vostres fills no tenen un sostre damunt els seus caps per a protegir-se de la calor i del fred, del vent i de la pluja. El jurament de David pesa encara sobre els nostres caps en aquesta seva dimensió humana que les nostres consciències han obert davant els nostres ulls. Com puc dormir en un llit tou quan el meu germà dorm a la plaça pública sota un cel implacable? El que fem per al més petit entre els homes, ho fem per a vós, Senyor. Trobar una llar per als vostres fills és trobar-la per a vós. Renovo el jurament de David en nom de tota la humanitat, i us prego que no ens deixeu romandre en complaença culpable mentre els nostres germans pateixen el flagell del temps en la seva vida sense sostre. «Senyor, recordeu-vos de David... i del jurament que va fer.»

Oh Déu, fort i vigorós, visiteu el vostre poble quan en el seu infortuni és estèril i necessita ser salvat; aixequeu-vos i veniu a la vostra mansió, perquè amb la força de la resurrecció del vostre Fill fem germinar una nova humanitat i oferim a l’home del nostre temps un camí de salvació. Us ho demanem, Pare, pel mateix Crist, Senyor nostre. Amén.