Hezkuntza Proiektua aurkezpen mintegia

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AURREMATRIKULAZIOA ERNIOBEA BHI Villabona HEZKUNTZ SISTEMAREN ORGANIGRAMA ORGANIGRAMA DEL SISTEMA EDUCATIVO LAN MUNDUA GOI MAILAKO ZIKLOA (LH) ERDI MAILAKO.
Advertisements

HBSP/PREE Bidelaguna ZUZENDARIEN MINTEGIA APIRILAREN 14AN.
SARRERA Saioen antolamendua
IKASKOMUNITATE batean murgiltzen ari zarete.
Jarraitu nirekin Sigue conmigo
Alejandra Alonso Olatz Artabe Amaia Azkorra
Gabonak dira! ¡Es Navidad! >HASI SAIOA >INICIO.
Test honetan, lau galdera erantzungo dituzu.
Datuak antolatzen.
Joven Marinero Ainhoa Palomo, Iban Iza, Pasaia-Lezo Lizeoa.
Aholkulariaren eta Orientatzailearen funtzioak
BAKEA erein nahian.....
ESKOLAKO AGENDA 21 LIZARDI BHI
GABONETAKO JAIA.
KOMUNIKAZIOA.
CERN: PARTIKULEN FISIKA IKERTZEKO ZENTROA
Jainkoarekin bazkaldu ...
AZUKREA.
IKASKUNTZA KOOPERATIBOA
CPR-Ejea de los Caballeros, noviembre de 2009
Nondik dator Eguzkiaren Energia?
ikasle batengan arazoak edo zailtasunak detektatzen ditugunean
JESUSEK ESATEN ETA EGITEN DUENA
Zure diruaren garrantzia Unitate Didaktikoa 4.mailako DBH
HARRERA PLANA IKASLE ETORKINENTZAT
ADIERAZPEN ALGEBRAIKOAK
Alemaniako Bonn hiriko fiskaltzak DNA proba egingo dio Jan Ullrich txirrindulariari. Dopatu delako frogarik ba ote dagoen ikertu nahi dute horrela.
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
(Hartuko dugu kafe bat?)
HAUR, NERABE ETA GAZTEEN SUSTAPEN-ARLOA
Datuak antolatzen.
BITARTEKARITZA.
IRAKASLEENTZAKO TAILERRA
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
Pentsatu zure (udaleko) liderretan
Ebazteko kasu bat.
Sufí maixuaren parabola
Beritzegune Nagusia / Arloak
erabilera oker edo badaezpadakoak
Egilea: Gorka Arrien Arruti Taldea: BATX 2-D
Ulibarri Programa Hizkuntza Normalkuntzako Proiektua
Duzun onena: hizkuntzen trataera familian
IRAULTZAK , GERRAK ETA ALDAKETAK
IRALE.
IRAKASKUNTZA / IKASKETA AKTIBOA
TOMAS AQUINOKOA: IZATEAREN GAINEKO TEORIA.
ERREINUA GURE ARTEAN DAGO ERREINUA GURE ARTEAN DAGO
Elkarrekin Bizitzen Ikasi
Liburuak eta ilustratzaileak aukeratzeko hauteskunde literarioak
gezurrak asmatu eta zozketan parte hartu
Komunikazioaren elementuak
Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioan eraldaketa digitala
ELKARBIZITZARAKO, BAKERAKO
Immanuel Kant: Metafisikari dagokion problema
URTEKO 23. Igandea A Zikloa
EGILEAK: EGOITZ BENGOETXEA AINARA ARANA AIMAR ATUTXA IRAIA AGUILERA
EDUKIAK 0. FITXA TEKNIKOA ATZERRIAN IZANDAKO ESPERIENTZIAK
ESKOLA BATEN, EUSKARA EZ DAKIEN HAURRAREN PROZESUA
HIZKUNTZEN PORTFOLIO EUROPARRA SAIAKUNTZA ALDIA
Zein desberdintasun dago psikiatriaren eta psikologiaren artean?
Egileak: Julen, Borja eta
PROGRAMAZIOA (3. MAILA) DERRIGORREZKO BIGARREN HEZKUNTZA T X I N G U D
Abantailak Worpressek dituen abantailak asko dira. Guk zenbait aukeratu ditugu zuekin partekatzeko. Lehenik eta behin, wordpressek oso kudeaketa erreza.
ARABAKO GIZARTE-PERTZEPZIOA Emaitzen txostena
ikasturteko HEZIKETA PREMIA BEREZIKO AHOLKULARIAK
FILOSOFIAren HISTORIA
Energia Nuklearra ITSASO MENDIKUTE.
Curriculuma 1.5. MATERIA.
Mundua eskolan – Eskola munduan hezkuntza-moduluaren edukia
Zer da epaiketako bitartekotza?
Transcripción de la presentación:

Hezkuntza Proiektua aurkezpen mintegia 2016-04-13

UEMA. 25 urte bidea zabaltzen.

Hezkuntza Proiektua: HELBURUAK Herri euskaldunek nagusiki euskaraz funtzionatzea (kalean, etxean, administrazioan,…) Ikasleek ezagutzea hizkuntzen arteko harremanak, euskaldun gisa ahaldundu eta aktibatzeko

Hezkuntza Proiektua: ezaugarriak Iraunkorra: epe luzerako ikuspegia Integrala: hezkuntza ziklo guztietan eragin Elkarlana: alde-anitzetako harremanak erakundeekin Egiturazkoa: curriculum-dokumentuetan txertatua

Hezkuntza Proiektua ZABALKUNDEA Noiz? Norekin? Uztaila bitartean - Udalak eta euskara teknikariak - Berritzeguneak eta ikastetxeak - Zuzendaritzak eta HNTak - Irakasleak DBH eta Batxilergoa ZABALKUNDEA Noiz? Norekin?  

Hezkuntza Proiektua gure MAPA HH: 90 zentro. LH: 87 zentro. DBH: 48 zentro . Batxilergoa: 20 zentro. Lanbide Heziketa: 13 zentro.   gure MAPA   ESKOLA TXIKIEN XEDE TALDEA

UEMAren Hezkuntza Proiektua Zertarako? Gaur, soziolinguistika landuz Bihar, jarreretan aldaketak ikusi Etzi, herriak nagusiki euskaraz hitz egin dezan

zabalpen fasea 2016-17 ikasturtea Hezkuntza Proiektua LH DBH Batxi Unibertsitatea HH 12 16 18 6 zabalpen fasea 2016-17 ikasturtea

Hezkuntza Proiektua Sormen didaktikoa Esperimentazio fasea Ikerketa Zabalkundea Ikerketa

Hezkuntza Proiektua Ikerketa DBH3-4 Nola landu euskararekiko pertzepzio soziolinguistikoa udalerri euskaldunetako ikasleekin: hizkuntza ekologia eta arnasguneak. Egoera: beharra dute irakasle zein ikasleek Aukera: ikastetxeetan nahia badago. Bidea: -arnasguneak eta diskurtso egokitua -hizkuntza ekologiaren metafora   Ikerketa DBH3-4  

Hezkuntza Proiektua Sormen didaktikoa DBH3-4 eta Batxilergoa Eguneroko bizitza eta teoria uztartu Soziolinguistikako kontzeptuak ardatz Talde txikietan, parte-hartzea sustatu Hausnarketa eta eztabaida Dinamika eta jarduerak ondo zehaztuta   Sormen didaktikoa  

Esperimentazioa DBH3-4 IK01 IK02 IK03 IK04 IK05 IK06 IK07 Guztira   DBH3 DBH4  0 Jarduerak BAI Jarduerak EZ IK01 A – 18 ikasle B – 15 ikasle IK02 B – 22 ikasle E – 11 ikasle C – 24 ikasle I – 24 ikasle F – 22 ikasle D – 25 ikasle J – 22 ikasle IK03 A – 19 ikasle B – 18 ikasle IK04 A – 22 ikasle IK05 A – 24 ikasle B – 23 ikasle IK06 B – 24 ikasle IK07 C – 23 ikasle A – 23 ikasle D – 24 ikasle E – 8 ikasle Guztira 123 79 110 103 Esperimentazioa DBH3-4  

UEMAren Hezkuntza Proiektua Irakasleen formakuntza Hasierako ebaluazioa 5 jarduera: Amaierako ebaluazioa Irakasleei elkarrizketak   Esperimentazioa DBH3-4  

DBH esperimentazioa: IKASLEAK Hasieran %45k erantzun zuzena (%31k EHko hizkuntza nagusia dela dio) Jarduerak eginda, %12 igo erantzun zuzenak (jarduera gabe emaitzak berdin gelditu) Jarduerak eginda -DBH4: zuzenak ugaritu eta zalantzatiak gutxitu -DBH3: zalantzatiak ugaritu asko   Hizkuntza gutxituaren identifikazioa  

DBH esperimentazioa: IKASLEAK Gehiengoa, hizkuntza guztiak indartsu bizitzearen alde (DBH3 %82- DBH4 %90) Gehiengoa, desoreken aurrean neurriak hartzearen alde (batez beste %84) Jarduerak eginda, gaizki tratatutako hizkuntza indartzeko neurrien alde jende gehiago -DBH4n, %20koa da aldea Hala ere, %20k dio ahaztea dela onena.   Hizkuntzen arteko oreka  

DBH esperimentazioa: IKASLEAK Hasieran, 10etik 9k ez zuen inoiz entzun Jarduerak eginda, definizio onak emateko gaitasun askoz gehiago (%71,24 vs. %35,28) Arnasguneak lider izaerarekin %10 gehiagok lotu (DBH4n joera handiagoa lidergoa azpimarratzeko) Arnasguneen izaera aldakorra onartu 10etik 7k. (“lasai bizi gaitezke”, egin gabe %27,72-eginda %9).   Arnasguneen kontzeptua  

DBH esperimentazioa: IKASLEAK Gehienek lotu dute historikoki leku batean zaharrago den hizkuntzarekin %20k ofizialtasunarekin nahastu dute   Berezko hizkuntza   Euskara indartzeko bidea eta ni Jarduerak eginda, %17 igo da zer egin dezaketen badakitela dioten ikasleen kopurua. Interesik agertzen ez dutenen kopurua %8tik %2ra.  

DBH esperimentazioa: IRAKASLEAK Beharrezkoa eta baliagarria Konfiantza lortu lanari ekiteko   Formazioa   Jardueren balorazioa Bakoitzean, ikasle eta irakasleen ikuspuntutik Ekarpenak, zailtasunak, aldaketa proposamenak,...  

DBH esperimentazioa: IRAKASLEAK Irakasleei buruz Formazio egokia; arreta nahikoa prozesuan Edukiak lantzean, ondo moldatu dira. Metodologia kooperatiboarekin aparteko arazorik ez. “Gehienbat, ulertaraztea da erronka, orduan ikasleek behar dituzte adibideak, adibideak eta adibideak”. (IK05)   

DBH esperimentazioa: IRAKASLEAK Ikasleei buruz Orokorrean edukiak egokiak (desegokitzat bakarrak jo du). Jarduera zehatz batzuk konplexuak.   “Ez dira bereziki abstraktuak, batzuetan pentsatu egin behar dutela da kontua, eta kostatzen zaie beste ikasgaietan bezala. Irakasleok adibideak jartzerakoan konturatzen dira askotan”, IK03  “Jarduerak inklusiboak direla iruditzen zait. Gela horretan egoera desberdinetako jendea dago, oso familia euskaldunak, guraso erdaldunak dituztenak,... eta ez dut arazorik izan inor mindu delako edo gaiak tonu txarra hartu duelako. Galderen planteamenduarekin ere ez dago arazorik”. IK01

DBH esperimentazioa: IRAKASLEAK Baliagarritasuna Orokorrean edukiak egokiak   “Gure testuliburuetan lantzen ez diren edukiak dira, eta arnasguneen kontzeptua ez da egon orain arte liburutan. Talde txikietan ematen zuen bidea eztabaidak sortzeko, ikasleek beraien artean bestela hitz egingo ez luketenaz aritzeko, plaza bat ematen zaio gaiari”. IK02 Esandakoa eta egindakoa, errealitatea bistaratzeko balio “Ikasleek duten diskurtsoaren lehen kapa hori zalantzan jartzeko eta benetako praktikak bistaratzeko ere balio du”. IK06.

DBH esperimentazioa: IRAKASLEAK Baliagarritasuna Herri euskaldunetarako bereziki egokitua Arnasguneen ideiak bete-betean bat egiten du testuinguruarekin   “Harrapatzen dute ideia eta identifikatuta sentitzen dira”, IK02 Euskal Herri osoko diagnostikoa azaltzeko “Ondo etorri zaie hausnartzeko Euskal Herria ez dela bailara honetan hasi eta bukatzen. Bailara honetatik kanpora beste mundu bat dagoela, eta Euskal Herria bere osotasunean hartzeak hori erakusten die: dena ez da gure herrian bezala, zerbait pentsatu beharko dugu”, IK01. “Kontzientzia pizteko ezinbestekoak dira horrelako ariketak” IK03.

DBH esperimentazioa: IRAKASLEAK Aurrera begira Interesgarritzat jo eta aurrera jarraitzeko prest agertu. “Aurrerantzean ere nik landuko nuke. Alde batetik, hizkuntzaren irakaskuntzan teorizaziotik irteten lagunduko liguke. Uste dut askotan zentratzen garela ikasi-ikasi-ikasi, eta ez gara konturatzen hizkuntza ez dela gramatika bakarrik, ekosistema osoa dela. Eta honek erakusten digu beste errealitatea bat, askotan hain erraz ikusten dutena zalantzan jartzeko”. IK01.   Bide egokia topatu behar: ikasgaia, jarduera kopurua, denboralizazioa -“Urteroko dinamikan txertatzeko modukoa iruditzen zait, gehigarri moduan. Estrukturalki urtero lantzera begira nik uste dut bidea egin dezakeela materialak. Irakasgaiaren programazioan sartu beharko litzateke, handik bideratzea erabakiz gero, eta iruditzen zait egokiena hori litzatekeela.”, IK06.

DBH esperimentazioa: IRAKASLEAK Bestelakoak Emaitzen aurreikuspenak neurtzea komeni da, gaia urrunekoa zaie askori. Tutoretzetan eginda, emaitza okerragoak. Ahozko eztabaidak mamitsuak dira, idatzizkoak oso sinpleak. Dena borobilduko lukeen proiektu baten falta sumatu. Ikasle batzuen jarrera erdaltzaleak, eragin ezkorra.  

Esperimentazioa Batxilergoa Hezkuntza Proiektua Ikastetxe bat, 6 gela Hiru ordu, bi saio ordu eta erdikoak - Hizkuntza ekologia eta arnasguneak - Udalerri euskaldunetako bilakaera - Ekololingua solas-jokoa - Hausnarketara bideratuak Balorazio ona, hobekuntzarako ideiak   Esperimentazioa Batxilergoa  

Hezkuntza Proiektua #ondorioa “Ikastetxean eragiteko baliagarriak diren jarduera hauek oinarri sendoa dute, baina hobekuntzak egin behar zaizkie eraginkorrago izateko, irakasleak bide honetan aurrera jarraitzeko prest baitaude”   #ondorioa  

Hezkuntza Proiektua ZABALKUNDEA Zer eskainiko da? DBH 3-4 Batxilergoa Irakasleen formazioa irailean Material didaktikoa irakasleek gelan lantzeko: 5-6 jarduera oinarrizko Jarduera osagarriak Batxilergoa Irakasleen formakuntza irailean UEMAko kideek tailerra ematea gelan: Ordu eta erdiko 2 saio Irakaslearekin lankidetzan ZABALKUNDEA Zer eskainiko da?  

Zer landuko da ikastetxeekin? Hezkuntza Proiektua Hizkuntza Proiektua Ikastetxe guztiek landu behar 2016-2017 amaierarako Ikastetxe batzuek jada badute Hizkuntzaren ikuspegi integrala biltzen duen dokumentua da Arnasguneen ideia eta soziolinguistikaren garrantzia azpimarratzeko mezua eramango dugu UEMAtik. Curriculumak eta programazioak Irakasleek eguneroko langai dituzten dokumentuak dira Estrukturalki txertatzeko eta iraupena izateko garrantzitsua da jarduerak eta edukiak hor txertatzea. ZABALKUNDEA Zer landuko da ikastetxeekin?  

Ariketa praktikoa Zeintzuk dira eskualde honetako arnasguneak? Zure inguruko herrien antzik hartzen al diozue? Non biziko zinateke gustura?  

 

 

 

 

MILA ESKER

Egin dezagun bidea elkarrekin!