En aquest cant d'acció de gràcies, el salmista descobreix en el seu cas personal (vv. 5,11-12) una manifestació dels designis providencials de Déu.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
VI. L’Esperit Sant i l’Església
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Diumenge onzè durant l’any
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
TINC SET!.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Déu et parla. Descobreix la seva Paraula
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
“No tinguis por Maria, que jo sóc amb tu”.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

En aquest cant d'acció de gràcies, el salmista descobreix en el seu cas personal (vv. 5,11-12) una manifestació dels designis providencials de Déu (v. 6). La sort reservada als impius (vv. 8-10) i als justos (vv. 13-16) revela la profunditat i la justícia d'aquests designis, que l'"insensat" és incapaç de comprendre (v. 7).

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm és un himne que s'assembla molt al salm 1. Un home pietós canta la "felicitat" que sorgeix de la seva contemplació permanent de les "accions" de Déu, obres del seu "amor-fidelitat" (hesed). En oposició, veu la curta durada dels impius, l'èxit dels quals és sols passatger i fràgil... En canvi, els justos s'arrelen en la solidesa de Déu. 2. AMB JESÚS Jesús, més que ningú, fou el "just", que va sobreabundar en la felicitat de donar gràcies al Pare "dia i nit", i que "va viure a la casa de Déu". Es va comparar ell mateix, com s’esdevé en aquest salm, a un arbre ple "d’ufana i de vigor": "Jo sóc el cep; vosaltres, les sarments. Qui resta en mi, i jo en ell, aquest dóna molt de fruit" (Jn 15,1-8). Després del seu fracàs aparent en la creu, la seva Resurrecció va verificar l'exactitud profètica d'aquest salm: "Vós renoveu i refresqueu el meu vigor." Sí, Jesús "fructifica encara", dos mil anys després de la seva mort. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS El neci no ho comprèn, no ho entén. Efectivament, fa falta una mirada interior per a comprendre l'acció i la presència de Déu en el món. La Bíblia sovint anomena "insensats", "necis", aquells que es fien d'aparences superficials, aquells que es deixen impressionar per l'èxit "efímer" dels qui fan el mal. La nostra fe és una saviesa. Ella ens convida sense parar a superar les aparences, per a anar fins al fons de les coses.

És bo de lloar l’Altíssim, de cantar al vostre nom, Senyor, de proclamar al matí el vostre amor, i de nit, la vostra fidelitat. Us canto amb la lira de deu cordes i amb l’arpa, als acords d’interludis de cítara.

Senyor, quin goig em donen les vostre gestes! Aclamo amb alegria l’obra de les vostres mans. Senyor, que en són, de grans, les vostres obres, els vostre designis, que en són, de profunds! Els ignorants els desconeixen, els insensats no se n’adonen.

Ni que els injustos creixin com l’herba, ni que arribin a florir els amics de males arts, acabaran que no se’n parlarà mai més. Però vós, Senyor, sou excels per sempre.

Els vostres enemics desapareixeran, seran dispersats els amics de males arts, i a mi, com als búfals, m’alceu el front, m’ungiu amb oli novell; puc mirar fit a fit els meus contraris, en sento parlar sense por.

Els justos creixeran com les palmeres, es faran grans com els cedres del Líban; plantats a la casa del Senyor, creixeran als atris del nostre Déu;

encara donaran fruit a la vellesa, continuaran plens d’ufana i de vigor, per proclamar que el Senyor és recte, que la meva Roca no coneix la injustícia.

«A mi, com als búfals, m’alceu el front, m’ungiu amb oli novell.» CANT D'OPTIMISME Tant de bo fossin tots els dies com avui, Senyor! Em trobo lleuger i feliç, ple de fe i d'energia. Sento de debò totes aquestes queixes, protestes i fins i tot acusacions que us faig quan em trobo malament. No m'explico ara com he pogut ser tan cec a la vostra presència i tan oblidadís de les vostres gràcies, per malament que m'hagi sentit en certs moments. És veritat que hi ha moments foscos en la vida, però també ho és que hi ha dies meravellosos com el d'avui, en què lluu el sol i canten els ocells i tinc ganes d’explicar a tothom la felicitat que he trobat en vós, que és la major felicitat que pot donar-se en aquest món i en l'altre. «És bo de lloar l’Altíssim, de cantar al vostre nom, Senyor.» Només el cant i la música poden expressar l'alegria que avui sento, Senyor. Que vinguin arpes, cítares i llaüts a cantar la glòria de la vostra majestat, a proclamar amb veu forta com sou de gran i com és de meravellós estar al vostre servei i formar part del vostre poble. No vull predicar, no vull discutir amb ningú. Només vull viure la integritat de la felicitat que avui em doneu i deixar que els altres vegin l’autenticitat de la meva alegria. El meu únic testimoni és el meu bon humor; el meu missatger és la meva satisfacció personal. «A mi, com als búfals, m’alceu el front, m’ungiu amb oli novell.» Aquest és el meu bon humor d'avui. Gràcies per ell, Senyor, tant si dura molt com poc; i que quedi també ferma des d'ara la meva acceptació de qualsevol altre humor que vulgueu enviar-me, alegre o ombrívol, segons us plagui en l'ordre secret del vostre diví voler. «Vós, Senyor, sou excels per sempre.»

Déu nostre, és bo donar-vos gràcies, perquè les vostres obres són causa d'alegria per a nosaltres; doneu-nos saviesa, perquè plantats en el terreny fèrtil de la vostra Església, aprenguem a lloar-vos tots els nostres dies.