JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EXPRESSIONISME ABSTRACTE
Advertisements

Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
LA LECTURA DE LA IMATGE. 1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS Punt Línia Color 2.- ELEMENTS TEMPORALS Ritme Tensió.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Número I Jackson Pollock
PAISATGE DE L’ESTAQUE Georges Braque
FAUVISME ORIGENS: 1905 Exposició col·lectiva al Saló d’ Automne de Paris. Reben el nom de “Fauves” per part d’un crític d’art que durant l’exposició.
Interior holandès I Documentació general Catalogació: Autor: Joan Miró
El gran masturbador Salvador Dalí
Interior holandès I Joan Miró
PINTURA EL DESCOBRIMENT DE LA FOTOGRAFIA FA REPLANTEJAR EL PAPER DE L’ARTISTA NO CAL QUE SIGUI NOTARI DE LA REALITAT.
CUBISME ANALÍTIC PICASSO/BRAQUE.
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
Tableau II Piet Mondrian.
Composició IV Wasily Kandinsky
EDUARD MUNCH
Arquitectura racionalista espanyola
PAU PICASSO.
Joan Miró Posa't a prova.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Composició IV Kandinsky.
BAUHAUS, una escola d’art
CONSTRUCTIVISME SUPREMATISME NEOPLASTICISME HOLANDÉS
ELS PLANETES CEIP POMPEU FABRA CURS
Tableau II Piet Mondrian
“L’ART NO EXPRESSA EL QUE ÉS VISIBLE, MÉS AVIAT FA VISIBLE...”
La ratlla verda Henry Matisse.
CLAUDE MONET.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
Les Avantguardes.
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Energia magnètica Judit i Marc.
Tableau II Piet Mondrian
DONA II Williem de Kooning
LES BRUIXES DE ROAL DAHL.
Wassily Kandinsky 1866, Moscú – 1944, París
2.- CARACTERÍSTIQUES GENERALS
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Impressionisme i postimpressionisme
L’AMIC RETROBAT MARC RIUS CASAN.
L’Evolució TOT EVOLUCIONA.
Diego B-L Jordi F Natalia B-L
Què hi ha a l'Univers?.
Coneixement del Medi Natural
5 ARTISTES DEL MAIL ART.
Interior holandès I Joan Miró
Llegendes sobre la Lluna
LES ESTRELLES Joan Osiris Zoey Carlota .
Quan la calculadora són els dits: Càlcul mental i “digital”
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
Història de l’Art L’Art Europeu de la primera meitat del segle xx.
La narrativa de postguerra
Autores: - Raquel Domènech - Sara Torres
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
Salvador DALÍ.
DONA II DE KOONING.
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
La narrativa de la postguerra
Piet Mondrian Holanda,
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
Mark George Tobey EL PINTOR MÍSTIC DEL NORD-OEST AMERICÀ
Comèdia romana Plaute i Terenci.
VIRAT FOTOGRÀFIC VIRAT FOTOGRÀFIC
Vincent Van Gogh.
El realisme americà Edward Hopper N.Y
Transcripción de la presentación:

JOAN MIRÓ VIDA I OBRES inicials

BIOGRAFIA JOAN MIRO 1893-1983 Neix a Barcelona al 1893 Es forma com a pintor a la Llotja de Barcelona La seva primera obra tindrà influències de l’expressionisme, fauvisme i del cubisme A 1918 fa la seva primera exposició i al 1919 (25-26 anys) viatja a París i te contactes amb el surrealistes. A 1920 pintarà “ La Masia” que serà el punt de partida cap a un nou llenguatge molt personal. Els objectes no seran importants pel que són si nó que són signes de les projeccions personals de l’artista.

LA MASIA 1921, oli sobre tela,National Gallery of Art Washington. En aquest nou llenguatge pictòric Miró de bon principi no es caracteritza per les distorsions dels objectes ni per la simplificació o l’abstracció . Fa una enumeració detallada de l’aspecte extern de les coses . La Masía és l’obra culminant d’aquesta època. La relació mítica de Miró amb la terra es resumeix en aquest quadre: és la granja dels seus pares a Mont-roig. Està representada amb un grafisme de caràcter ingenu, realista de tots els objectes. Els animals són domèstics, els vegetals són els que l’home del camp treballa, els objectes són els necessaris i d’ús diari per a un pagès. Estudia tots els detalls al mínim. ÉS LA CAL·LIGRAFIA MIRONIANA, PUNT DE PARTIDA EN EL SEU CONTACTE AMB EL SURREALISME

Inici del surrealisme A partir d’aquí la seva pintura evoluciona ràpidament S’allunya de la figuració La influència del surrealisme el porta a pintar les coses com les sent. A Terra llaurada apareixen elements del surrealisme com l’orella al costat de l’arbre o l’ull. A Paisatge català s’insinua d’una manera més clara tot l’abecedari que Miró desenvolupa posteriorment Terra llaurada 1924 Paisatge català, 1925

Estil i llenguatge de Miró La seva evolució va des de la pintura detallista fins a la simplificació de les formes on el color comparteix protagonisme La seva obra és una constant experimentació que passa de la complexitat expositiva a les simplificacions més enigmàtiques Tendeix cap a l’abstracció però conserva el sentit de la figuració a través de símbols i signes personals

Estil i llenguatge de Miró Les primeres obres són una exploració dels somnis i fantasies infantils , posteriorment practica l’automatisme influït pels corrents surrealistes i finalment desenvolupa un llenguatge personal de signes i formes biomòrfiques. En les seves pintures predominen les línies i les taques de colors purs i semi purs: vermells, blaus, grocs , verds, negres i blancs. Amb ells emplena els seus quadres els fons són amplis i plans. Ric cromatisme: colors primaris, (blau, vermell, groc) blanc, negre Juga amb la teoria dels colors, (càlids apropen els objectes a l’espectador (groc, vermell, marró) i els freds els allunyen (verds, blaus...) Ofereix un mon irreal de colors i formes lluny de les altres visions dels surrealistes.

Estil i llenguatge de Miró Treballa l’automatisme psíquic Una de les seves característiques serà la facilitat i l'originalitat de la seva invenció La seva producció no serà solament alegre, sinó que resultarà alhora màgica Desenvolupa un univers singular de signes En les primeres revela una gran capacitat per a captar la realitat, és rigorós i precís en els detalls Aviat manifesta una tendència a l’estilització Això el portarà a reduir els objectes reals cap a l’abstracció El tronc d’un arbre : con Camp llaurat : ones Però els barreja amb elements fantàstics: ulls orelles El cercle és la seva forma preferent. Les formes humanes, els animals, els vegetals, el sol la lluna els estels giren i es barregen.

Estil i llenguatge de Miró No aplica la llei de la perspectiva en l’espai Miró utilitza símbols coneguts, esquematitzats , estels de vuit puntes, el tres cabells que identifiquen les persones, la lluna: símbol de la dona; formes curvilínies: dona, quadrada: Home, escales d’evasió Formes vagament orgàniques surant en l’espai Traços negres vigorosos que travessen les taques de colors Elements naturals, insectes, fruites, cucs, ocells.. Elements abstractes, asteriscos La seva obra està plena de poesia