¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre Trabajo del timbre: 1) Usen tu hoja nueva con los sentimientos y los países. (Use your new sheet with feelings and countries.) 2) Trabajen juntos para entender las palabras nuevas con un@ compañer@. (Work with your partner to try to understand the new “feelings” vocabulary.)
¡Hola! Hoy es el 8 de septiembre Trabajo del timbre: 1) Usen tu hoja nueva con los sentimientos y los países. (Use your new sheet with feelings and countries.) 2) Trabajen juntos para entender las palabras nuevas con un@ compañer@. (Work with your partner to try to understand the new “feelings” vocabulary.) Trabajo del timbre: 1) Saquen tu hoja con los sentimientos y los países. (Get out your feelings & countries sheet.) 2) Practiquen deletrarse las palabras nuevas con un@ compañer@. (Practice spelling the new words out loud in Spanish for your partner & take turns guessing the feeling/country.)
Las metas Para tener éxito I am learning to… ask for the spelling & translation of words & answer appropriately utilize more specific word choices to describe my feelings understand, recognize, and use the new essential vocabulary correctly assess my progress & understand how to retake evidence in 203. I will know I am successful when I… ask and answer “How do you spell ____ in Spanish?” in a clear way, as well as “How do you say___?”. identify & pronounce the letters of the ABCs, numbers, basic Q & As, and new “sentimientos” (feelings) participate in circle convo evaluate my growth & know how to use the “Request to Retest”
El abecedario/alfabeto 5
¿Cómo se escribe _____ en español? Two ways to ask for the spelling of words: ¿Cómo se escribe…? = How do you write? ¿Cómo se deletrea…? = How do you spell? “Se escribe…A-B-C…” OR “Se deletrea…” Also useful…our translation questions include: ¿Cómo se dice ____ en español*? = How do you say __? ¿Qué quiere decir ___ en español*? = How do you say __? *Or you can use “...en inglés?” 10
Los Sentimientos 20
La Práctica de los sentimientos ¿Cómo estás (tú)? ¿Qué tal (tú)? ¿Cómo te sientes (tú)? Yo estoy… + un sentimiento (use ‘-o’ for chicos and ‘-a’ for chicas Me siento… 15
Un Círculo de conversación más desafiante ¿Y tú? ¿Y Ud.? 15
Practice = Progress Between now & next class, practice using our online resources. 2) Write down assignment in your portfolio & agenda. 3) Let’s talk about our goals, again, and how this progress helps us to meet them – see unit planner! 4) Sometimes significant progress comes after an evidence…so let’s talk about RETAKE POLICY for 203! AD Advanced PR Proficient PR - (Low Proficient) BA Basic MI Minimal 100% 85% (75%) 65% 50% 20