¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre. Don’t forget to set up your exit slip before class, too! Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) Hagan una reflexión con los “I can… Statements” en tus carpetas de argollas. (Do a reflection on your “I can…” statements that are in Unidad 1 of your binder by re-reading each statement & circling your level as of today!) SI is the chemical name for Silicon on the Period Table…¡Jajajajaja! 10
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Don’t forget to set up your exit slip before class, too! Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) Hagan una reflexión con los “I can… Statements” en tus carpetas de argollas. (Do a reflection on your “I can…” statements that are in Unidad 1 of your binder by re-reading each statement & circling your level as of today!) SI is the chemical name for Silicon on the Period Table…¡Jajajajaja! 10
Las Metas… Para tener éxito… We’re learning to… comprehend the essential vocabulary: numbers 0-59+ in Spanish & words & phrases associated with time effectively decode the spelling of words in Spanish use questioning strategies to hold conversations, specifically to ask for the time and respond in a logical manner We’ll know we’re successful when we can… play a game where we recognize numbers and understand how to spell a variety of words using the correct sounds of the letters in the Spanish alphabet identify the time on a variety of different clocks and create grammatically-correct sentences to communicate the time using our new vocabulary participate in a charla, charla, charla & ask and answer the question ¿Qué hora es?
Un Chequeo de comprensión Log into the Chromebooks. Go Quizlet.live. Enter the teacher’s code. Locate your teammates and find a pod of desks to sit at together. How well do you know the vocabulary?! Try to dominate through collaboration!
Los números 21 veintiuno 3 tres 31 treinta y uno 4 cuatro 41 https://www.youtube.com/watch?v=AdrhTLzlMR4 5 21 veintiuno 3 tres 31 treinta y uno 4 cuatro 41 cuarenta y uno 5 cinco 51 cincuenta y uno 6 seis 61 sesenta y uno 7 siete 71 setenta y uno 8 ocho 81 ochenta y uno 9 nueve 91 noventa y uno 101 ciento uno 1000 mil https://www.youtube.com/watch?v=AdrhTLzlMR4
El abecedario/alfabeto 5
Un juego: ¡Números locos! Listen to the music, walk around the room, greet people you pass (¡Hola! ¿Qué tal?) Stop when the music stops. Srta. B. will say, “¿Quién tiene (#)?” If you’re standing on the #, say “¡Yo!” Srta. B. will hold up a whiteboard with a word written on it, and she will ask you, “¿Cómo se deletrea (a word)? Respond with, “Se deletrea “a-b-c-d…)” 15
La exploración Abran a p. 8 en tus libros. Hagan una discusión por 4 minutos en grupos… - What patterns do you see? - What differences do you see? - How do sentences start? Is there variety? Why do you think? - What questions do you have as a group? 5
La hora 15
Más práctica Actividad detrás de tus apuntes (back of notes) *If you finish early, do Actividad 11 on p. 8 with your partner. 10
Una conversación en un café con tú y Ud. – Evaluate the register! https://www.youtube.com/watch?v=OuzS6uXR0Hk. 15 Remember to include the following components in your conversation: Los saludos - ¡Hola! ¿Qué pasa? Los nombres - ¿Cómo te llamas? La cortesía – Mucho gusto. Igualmente. Los sentimientos - ¿Cómo estás? ¿Qué tal? La hora - ¿Qué hora es? Son las… OR Es la una… Las despedidas - ¡Nos vemos! ¡Chao! Más avanzada: ¿Cómo se deletrea tu nombre?