¡Hoy continuamos hablando solamente en español!

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Advertisements

Stem-changing verbs.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Spanish verbs in –er/ir How to conjugate Spanish –er & -ir verbs.
EL FUTURO ESPAÑOL3 Captain Bonnin. THE NEAR FUTURE The near future is used to talk about something that is going to happen. It is formatted the following.
Vamos a ver... Carmen will study at the library for many hours this weekend. Carmen estudiará en la biblioteca por muchas horas este fin de semana.
El Imperfecto Español 2.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Quasimodo: Get ready for your quiz!.
The Present Tense of tener (to have)
Final Exam Topics Present tense conjugations Regular and irregular
Progressive.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
El futuro de los verbos irregulares
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Día número 3 Español 1—Acelerado
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
PROJECT DUE on MONDAY, MAY 22
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Día número 109—español 1 El 16 de febrero Horario Regular
El Futuro y El Condicional
PRESENT TENSE VERB ENDINGS IN SPANISH:
El futuro.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
El futuro What? How? Examples Practice.
THE VERB IR ©2016 Sra. Cruz.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Saying what someone likes
El Futuro Unidad 5, Etapa 1.
Fácil, fácil, fácil You’ll see it! - Lo verás
How to form and use the conditional tense in Spanish.
The Future Tense.
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Future Tense in Spanish
Preparacion Hoy es viernes el 11 de diciembre
El futuro Future tense.
Warm up.
The Future Tense.
How to Conjugate… SPANISH VERBS.
Día número 157—español 1 El 8 de mayo
Vamonos Fill in the blank with the correct AR conjugation! You don’t have to write it out. Nosotros _______ (caminar) al parque. Yo _______ (hablar) con.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Día número 153—español 1 El 2 de mayo
Para más información, mira Unidad 5 p183 en tu libro
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
EL TIEMPO PRESENTE ESPAÑOL 2.
#12- El Futuro (Future Tense)
Día número 141—español 1 El 11 de ABRIL Horario Regular
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
APUNTES: EL FUTURO pág. 1/2
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Día número 166—español 1 El 21 de mayo
Día número 165—español 1 El 18 de mayo
Día número 161—español 1 El 14 de mayo
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Día número 59 Español 1—Acelerado
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
El condicional Español 3: Capítulo 8.
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
¡Hoy continuamos hablando solamente en español!
The Future Tense: Irregular Forms
Las nuevas microcomputadoras serán aún más pequeñas.
Transcripción de la presentación:

¡Hoy continuamos hablando solamente en español! Día número 160—español 1 El 12 de MAYO Horario Regular FYI: ¡Hoy continuamos hablando solamente en español! El OBJETIVO es que empiecen a pensar en español, entonces (so then), si ustedes le recuerdan a sus compañeros que necesitan hablar en español cuando están hablando en inglés, pueden ganar un punto de participación y salvar a su compañero de perder 5 puntos de participación. Empieza a encontrar/comprar los materiales para tu proyecto: Papel, Decoraciones, Dibujos, etc.

POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. UNICEF is partnering with One Dollar For Life (ODFL), a non-profit founded in 2006 and partners with others agencies around the world serving individuals in developing countries.  POR FAVOR DONA UN DÓLAR PARA SALVAR UNA VIDA. PLEASE DONATE ONE DOLLAR to SAVE A LIFE. TÚ PUEDES HACER UNA DIFERENCIA en la vida de otra persona. There is a service trip available to any student interested. Please reach out to Dr. Olea if you are interested in traveling this Summer to Nicaragua. 

El 12 de mayo pg B APUNTES # 6 REPASO del futuro

APUNTES # 6: REPASO del FUTURO: ¿Cómo se conjuga en el futuro? START with the infinitive and add the future endings. Do NOT drop the –AR/ –ER/ –IR like usual. – AR endings: – ER endings: – IR endings: -é -emos -ás -á -án -é -emos -ás -á -án -é -emos -ás -á -án EXAMPLES: (Hablar / Comer / Beber) Hablaré Hablaremos Hablarás Hablará Hablarán Comeré Comeremos Comerás Comerá Comerán Beberé Beberemos Beberás Beberá Beberán

¿Cómo se conjugan los verbos IRREGULARES en el futuro? START with the IRREGULAR STEM and add the future endings. You will find the irregular stems for the future tense on the back of the Grammar Brochure. EXAMPLES: (Querer / Tener / Hacer) Evaporating “e” Querer= Querr- Disruptive “d” Tener= Tendr- CE you later! Hacer= Har- Querré Querremos Querrás Querrá Querrán Tendré Tendremos Tendrás Tendrá Tendrán Haré Haremos Harás Hará Harán

Say what the person is “going to do” or “wants to do.” The simple way to talk about the future is just to use the double verb structures: Say what the person is “going to do” or “wants to do.” EXAMPLES: He is going to travel a lot next year. Él va a viajar mucho el próximo año. He wants to go to Spain in August. Él quiere ir a España en agosto. You try: He is going to visit during the La fiesta de San Fermín (The Running of the Bulls). Él va a visitar durante la fiesta de San Fermín. He wants to run with the bulls (toros). Él quiere correr con los toros. I think he is going to die! ¡Pienso que va a morir!

Go to SraBernal.Weebly.com on the “How to” page it explains how OR If you were absent or have Project pages you didn’t finish, you need to complete them this weekend. If you were absent today and are reading this on-line, you will need to finish the last 2 pages of the Project this weekend. The instructions are included in this PowerPoint. You can also go to Google Classroom to see the Checklist students received today so you can make sure you pages are complete as you work on your project this weekend. The last two pages are due Monday. To put in accents: Go to SraBernal.Weebly.com on the “How to” page it explains how OR Go to Symbols and insert the letter with the accent OR Google it for your particular computer under Keyboard Shortcuts. ALSO, you can change the language to Spanish and it will catch someo of your spelling and accent mistakes.

and pg 9 (vacaciones en un país hispanohablante) DISTRIBUIR WS Checklist for Peanut Project. Work on pg 8 (el future) and pg 9 (vacaciones en un país hispanohablante) You can start on the Research in class to get started on Page 9. Or you can work on page 8 so I can help you with the future tense. Both pages are due on Monday! You will also need to complete any pages you didn’t finish in class. STAMP the HW from Wed and last night while students research and work on Página 9: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? Página 8: ¿Cómo será su futuro?

Página 8: ¿Cómo será su futuro? A minimum of 5 sentences to say what Peanut’s life will be like in the future Include his/her goals, dreams and/or future accomplishments Include conjugations in the future tense to tell what (s)he WILL do Include the conjugation of IR A + Infinitive to tell what (s)he IS GOING to do and the use conjugation of QUERER + Infinitive to tell what (s)he WANTS to do in the future Page is numbered and includes picture(s) & Typed Text

DISTRIBUIR WS Checklist for Peanut Project DISTRIBUIR WS Checklist for Peanut Project. If you were absent, you can look at a copy of it on google classroom. Start Research in class. Página 9: ¿Qué país hispanohablante quiere conocer/visitar? A minimum of 5 sentences to describe Peanut’s future vacation to a Spanish-Speaking country Include at least 5 of the following: The name of the country Peanut wants to visit Famous landmarks and Tourist attractions (s)he wants to see The traditional food (s)he wants to taste/try (probar) or eat—Try to stay away from the common foods (s)he can already try in the USA like tamales, burritos, tacos, etc. The traditional music (s)he wants to hear The traditional clothing or crafts (artesanías/manualidades) (s)he wants to buy as souvenirs (recuerdos) for friends, family or him/herself

LA TAREA: Escribir el texto de las pp 8 y 9. Escribir el texto de las páginas que no has terminado. Trabaja en tu libro para el proyecto.