¡Hola, estudiantes! Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ejercicio # 4 Conjugate: COMER BEBER.
Advertisements

Chapter 3A Breakfast, Lunch, Gusta vs. Gustan, Encanta vs. Encantan, and Conjugation of –er and –ir endings By Erica Bloom.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use old and new vocab to discuss food, drinks, and activities communicate about our lifestyles.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Hoy es viernes el 29 de enero Today is Friday, January 29. Escriba en ingles: What are el bistec beef, el pollo chicken, el pescado fish? ¿Qué son? (What.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits using a variety of questioning.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
LA COMIDA SANA OBJETIVOS Talking about healthy eating and drinking; To say what we have to do to eat/drink healthily; To justify our opinions. CONTROLLED.
Diego Rivera. Born on December 8, 1886, in Guanajuato, Mexico, Diego Rivera was a prominent Mexican painter and the husband of Frida Kahlo. He sought.
+ La comida Capitulo 3B. + ¿Cómo mantener la salud? Para mantener la salud, debes comer comida saludable y hacer ejercicio.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Hoy es lunes el Primero de febrero Today is Monday, February 1st
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Chapter 4B: La cena To talk about food and beverages: La cena dinner
Hoy es mièrcoles el 17 de febrero Today is Wednesday, February 17
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
La Salud y el Bienestar Vocabulario
1. When I’m hungry I eat pizza.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Abran tus libros a p. 146.
Los artículos son importantes…
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Gustar V. Encantar.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
Practiquen los adjetivos con
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Saying what someone likes
Los artículos son importantes…
viernes, 21 de septiembre de 2018viernes, 21 de septiembre de 2018
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Dieta Sana Objetivo; To talk about healthy and unhealthy diets
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola, estudiantes! Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
Vocabulario: la comida
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
Vocabulario Capítulo 3B.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Español 1: Capítulo 4 Gramática 2: -ER and –IR conjugations in the present tense, “tag” questions.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Page 228 Realidades 1 Tener, Poner, Hacer.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Bell Work WB 4.5 E.
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Los artículos son importantes…
Hoy es miércoles el 3 de febrero Today is Wednesday, February 3
¿Por qué? Why?.
Transcripción de la presentación:

¡Hola, estudiantes! Trabajo del timbre: Hagan la actividad en tu hoja del trabajo del timbre y están listos. 10 LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… discuss our lifestyles and our healthy and not-so healthy habits using a variety of questioning strategies use a variety of verbs in context express what we have to do, what we think/believe about lifestyle habits and give advice to ourselves and others We’ll know we’re successful when we can… apply all of our knowledge from previous units to this one and we feel confident that we understand what we’re saying take effective notes on the presentations today use tener + que + an infinitive in a convo conjugate & use ‘creer + que’ in a “Firma aquí” activity evaluate habits and provide logical & well-structured advice using deber + an infinitive verb in Spanish in a student A/student B activity

¡Más vocab! Abren a pagina 147. A: ¿Qué quieres comer más, __ o __? 5 la carne las verduras las frutas la leche las grasas el pan y los cereales la cebolla los guisantes las zanahorias las judías verdes los tomates la lechuga las uvas las naranjas las fresas las manzanas los plátanos las frambuesas A: ¿Qué quieres comer más, __ o __? B: Yo quiero comer más ___ que ___… OR (Me da(n) igual.)

A: ¿Cuál comida prefieres comer? 5 el bistec el pollo el pescado el tocino el jamón las salchichas el queso el yogur el helado los pasteles la mantequilla la leche el arroz los espaguetis las papas el cereal A: ¿Cuál comida prefieres comer? B: Yo prefiero comer…

¿Qué haces/quieres hacer para mantener la salud? 5 ¿Qué haces/quieres hacer para mantener la salud? Yo hago ejercicio… Yo prefiero… Yo quiero (comer, beber, hacer, usar, practicar, etc.) ¿Estás de acuerdo conmigo?

Perlas de particpación ¿Qué quieres comer más, __ o __? ¿Cuál comida prefieres comer? ¿Qué haces para mantener la salud? ¿Qué quieres hacer para mantener la salud?

Yo tengo que hacer más ejercicio… Yo tengo que comer Los Requisitos – Expressing Requirements/Needs 5 Usando el verbo: tener + que + an infinitive verb ¿Qué tienes que hacer para mantener la salud? Yo tengo que hacer más ejercicio… Yo tengo que comer más verduras, bien, mejor… Yo tengo que beber menos café, más agua…

Expressing Thoughts & Beliefs Los pensamientos – Expressing Thoughts & Beliefs 2 Usando el verbo: creer It’s a regular –er verb It is used with the word ‘que’ to express ideas like, “I think that…” Always use the creer with que The phrases “Creo que sí” & “Creo que no” are commonly used

yo nosotros tú vosotros él, ella, Ud. ellos, ellas, Uds. 8 yo   nosotros tú vosotros él, ella, Ud. ellos, ellas, Uds. The phrase “(Yo) creo que sí” means ____________________________________________________________ The phrase “(Yo) creo que no” means The question “¿Qué crees (tú)?” means

Práctica con los pensamientos – Practice Expressing Thoughts 10 La práctica con ‘creer + que’ Write a sentence describing your opinion of each food below. Remember to make each part of your sentence “agree” with one another in gender and quantity. 2) Participate in the ‘Firma aquí’. Share your opinions with different classmates. Ask students, ¿Qué crees tú?”. Get students’ initials next to their answers. Los guisantes _______________________ Creo que sí Creo que no _____ La cebolla __________________________ Creo que sí Creo que no _____

Usando el verbo: deber Los consejos – Giving Advice 2 It’s a regular –er verb It is used with other verbs back to back (I should eat/You should drink) The first verb (deber in this case) will be conjugated but the second verb will not. It will stay an infinitive. We’ve been doing this already… Yo debo correr. Me gusta bailar. ¿Te encanta comer?

yo nosotros tú vosotros él, ella, Ud. ellos, ellas, Uds.   nosotros tú vosotros él, ella, Ud. ellos, ellas, Uds. 8 The verb deber is used with other verbs “back to back”, and here is where we explicitly learn the rule: __________________________________________ Here are some examples for you to try this rule out with using deber: I should drink __________________________________________ You should eat _________________________________________ We should do exercise ___________________________________ He should walk or run ____________________________________ They should practice sports _______________________________ She shouldn’t drink soda _________________________________ I shouldn’t eat fries every day _____________________________   The question “¿Qué debo hacer?” means ________________________________ The question “¿Debo…?” means _______________________________________ The question “¿Qué debes hacer?” means _______________________________ The statement “(Yo) no debo hacerlo” means ___________________________

Práctica con los consejos – Practice Giving Advice 15 La práctica con ‘deber’ You are going to work with a partner. Each student will have a different sheet (estudiante A or estudiante B). 2) Each person is going to take turns sharing one lifestyle habit from their sheet. 3) The partner who is listening must evaluate the statement and provide advice, completing the sentence starter provided ‘Tú debes…’. They should both state the advice aloud and write it on their sheet of paper. ESTUDIANTE A ESTUDIANTE B 1. A mí me gustan mucho las galletas porque son sabrosas. 1. Tú debes…

Tarea:Vocab & ¡Adelante! 5 Tarea:Vocab & ¡Adelante! Complete the worksheet. You will need your book in order to complete the assignment. If you’ve lost your book – a) find it and b) there is a copy of the pages on the class website for you to use. No excuses!