12è. Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida. 2017

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LLEI 20/2007, de 11 de juliol ESTATUT DEL TREBALLADOR AUTÒNOM.
Advertisements

Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida
12è. Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida. 2017
12è. Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida. 2017
Servei de Contractacions i Subministraments
Fitxa cas.
i el que no es pot avaluar
Societats Capitalistes:
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
El dret a un tracte imparcial i equitatiu dins d’un termini raonable
Dret processal Administratiu
Curs Seguiment documental i justificació econòmica en matèria de subvencions Barcelona 25, 27 de juny i 2 de juliol 2013 Aurora Baena Ruiz.
8 de febrer de 2017 – Museu Comarcal de l’Anoia
Plans d’autoprotecció i ACTIVITATS ESPORTIVES
Logos de partners, ajustats a la dreta
GUIA DE NORMATIVA BÀSICA DE TRIBUTACIÓ DE L’ADVOCAT
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
Societats d’Interès Social:
Desenvolupament de la sessió:
OPOSICIONS Pas del cos B a l’A
La teva contribució 1.
UNITAT 4: EVIDENCIA,RISC I IMPORTANCIA RELATIVA
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
REUNIÓ 4 ABRIL 2018 CONTRACTACIÓ MENOR.
CONTRACTACIÓ MENOR I EXPEDIENTS SUPERSIMPLIFICATS
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població:
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
Transposició de les directives a Catalunya
Notificació en casos de malalts mentals i dogodependències
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2018
Guies de contractació pública social i ambiental
Logos de partners, ajustats a la dreta
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
TREBALL DE FINAL DE CARRERA
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2017
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
Fitxa cas.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població: Barberà del Vallès
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
Conforme a la Ley 9/2017 de la Ley de Contratos del Sector Público
COMISSIO PD DE CIÈNCIES DEL MAR CALENDARI DIPÒSIT TESIS CURS
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
GESTIÓ DEL PRESSUPOST SESSIÓ INTRODUCTÒRIA.
Laura Gómez Ramón Cap del Servei d’Assistència en RRHH
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
1a JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA
Grup ICF Finançament Empresarial Coinversió Març de 2012.
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
LA MODIFICACIÓ DE LA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ DE LA UNIÓ EUROPEA
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Nou Hospital. Fundació Hospital de l’Esperit Sant Gestió de Facturació a Tercers 1 de desembre de 2009.
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Jornada sobre el Projecte de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya Finançament de la Generalitat i aportació catalana a les finances de l’Estat.
Dret processal Administratiu
PRESENTACIÓ Aquesta és la base de dades de sentències del CEMICAL.
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
EPJ 2010/2011 Postgrau Tarda Administratiu
Transcripción de la presentación:

12è. Seminari d’actualització jurídica CSITAL de Lleida. 2017 Jornada del 24 de març de 2017 Ramon Morell Gassó Secretari de l’Ajuntament de Tàrrega

Normativa Estatal Resolución de 7 de febrero de 2017 de la Secretaría de Estado de Función Pública, por la que se reconoce al personal al servicio de la Administración General del Estado y sus organismos públicos y entidades de derecho público dos días adicionales de permiso en el año 2017 por la coincidencia en domingo de los días 24 y 31 de diciembre. La Resolución de 28 de diciembre de 2012 de la Secretaría de Estado de Administraciones Públicas, por la que se dictan instrucciones sobre jornada y horarios de trabajo del personal al servicio de la Administración General del Estado y sus organismos públicos establece en su apartado 9.8 que "los calendarios laborales incorporarán dos días de permiso cuando los días 24 y 31 de diciembre coincidan en festivo, sábado o día no laborable". En el mismo apartado, en su último párrafo, se dispone que "por Resolución de las Secretaría de Estado de Administraciones Públicas y con anterioridad al día 28 de febrero de cada año se determinará, cuando proceda, la incorporación de los días de permiso a que se refiere este apartado y se establecerán las instrucciones que, en esta materia, deben respetar los citados calendarios laborales". En el año 2017 concurre la circunstancia prevista en el precepto citado, dado que los días 24 y 31 de diciembre coinciden en domingo. Por ello, resulta procedente…. El personal al que le es de aplicación la Resolución de 28 de diciembre de 2012 de la Secretaria de Estado de Administraciones Públicas, por la que se dictan instrucciones sobre jornada y horarios de trabajo del personal al servicio de la Administración General del Estado y sus organismos públicos, tendrá derecho al disfrute durante 2017 de dos días más de permiso adicional, por la coincidencia en domingo de los días 24 y 31 de diciembre de 2017. El disfrute de estos días de permiso se podrá llevar a cabo en las mismas condiciones y períodos de tiempo que los días de permiso por asuntos particulares a que tenga derecho cada empleado público.

Jurisprudència Sentència del Tribunal Suprem (Sala del Contenciós Administratiu) de data 5 de juliol de 2016. Assumpte: Confirma la nul·litat del art. 2 b) de la Ordenança Reguladora de la Taxa per utilització privativa o aprofitament especial del domini públic local a favor de las empreses explotadores de serveis de Telecomunicacions que utilitzen el domini públic per a la prestació dels mateixos. Sentència del Tribunal Suprem (Sala de lo Penal) de data 10 de juny de 2016. Assumpte: Criteris per diferenciar el delicte de revelació de secrets per un funcionari en l’exercici del seu càrrec i la informació que suposaria una infracció administrativa. Sentència del Tribunal Suprem (Sala de lo Social) de data 19 de juliol de 2016. Assumpte: Un contracte d’interinitat no es converteix en indefinit pel fet de que el treballador substituït demani l’excedència voluntària i en conseqüència no es produeixi la seva reincorporació. Sentència del Tribunal Suprem (Sala del Contenciós Administratiu) de data 25 d’octubre de 2016. Assumpte: Valoració de proves psicotècniques en els procediments selectius.

Jurisprudència Sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, de data 16 de febrer de 2017. (C-555/14) Assumpte: La Directiva 2011/7/UE, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat en els operacions comercials no s’oposa a que un creditor renunciï lliurement al dret a exigir els interessos de demora i la compensació per les despeses de cobrament, sempre que hagi renunciat de manera efectivament lliure i hagi pogut disposar realment de tots els recursos efectius per exigir, si l’hagués desitjat, el pagament del deute íntegre, inclosos els interessos de demora i la compensació per les despeses de cobrament. Sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, de data 14 de juliol de 2016. (C-6/15) Assumpte: el principi d’igualtat de tracte i de transparència que es deriva de l’esmentat principi, s’ha d’interpretar en el sentit que, el poder adjudicador haurà de comunicar sempre als possibles licitadors, a l’anunci de licitació o al plec de condicions, el mètode de valoració o les regles de ponderació sobre la base de les quals s’apreciaran les ofertes. Sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, de data 14 de desembre de 2016. (C-171/5) Assumpte: relació entre els principis d’igualtat i transparència i el de proporcionalitat en l’aplicació dels motius d’exclusió dels licitadors.

Doctrina Informe 9/2016, d’1 de desembre, de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat de Catalunya (Comissió Permanent). Assumpte: Anàlisi del concepte de risc operacional en relació amb els contractes de concessió i altres categories contractuals. Informe 10/2016, d’1 de desembre, de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat de Catalunya (Comissió Permanent). Assumpte: Necessitat, a l’efecte d’acreditar la capacitat d’obrar de les empreses licitadores, que els acords de modificació dels objectes socials constin en escriptura pública i inscrits en el Registre Mercantil en la data de finalització del termini de presentació de proposicions. Informe 1/2017, d’1 de març, de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat de Catalunya (Comissió Permanent) Assumpte: Possibilitat d’establir l’obligació de les empreses licitadores de presentar les propostes tècniques només en suport informàtic i la consegüent exclusió en cas d’incompliment. Informe 2/2017, d’1 de març, de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat de Catalunya (Comissió Permanent) Assumpte: Aplicabilitat de la prohibició de presentar ofertes simultànies a empreses relacionades entre elles. Conseqüències jurídiques, sobre un contracte subscrit, derivades del fet que l’empresa contractista hagi vulnerat dita prohibició en el procediment per a la seva adjudicació