Proyecto de vocabulario de la ciudad

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Advertisements

Pronombres de objetos directos … …dónde los ponemos y como los usamos.
El Centro Comercial La Ciudad Barbarosa
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Mini-proyecto “La Granja” Español 2H. Mini-Proyecto “La Granja”  For this project you will create a “granja”  Put 2 pages of printer paper together.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Quasimodo: (son las doce)
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
MI NIÑEZ PROYECTO. ENTRADA  Actividad cuatro  Pagina doscientos dieciseis  Have out your vocabulary.  If you have your slip signed put it in the box,
GUSTAR PRÁCTICA CON GUSTAR. DIRECCIONES:  Each slide will contain a picture or a vocabulary word and a subject. In your group, you need to come up with.
LOS QUEHACERES DE JORGE
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can say the preposition rhyme and use directions to figure out where something is located Vocab/Ideas: All review (but you.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Exam format Unidad 4 etapa 1
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
The following slides introduce the new verb IR.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
DELETE THIS SLIDE BEFORE HANDING IN See the rubric for more details Deadlines will not change, no excuses…all projects must be ed
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Objetivo : Talk about places I go to around town and what I do there. Agenda: 1.Hacer Ahora: Traduciones 2.Examen de Escribir 3.Vocabulario Nuevo: Lugares.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Campanada in your composition notebook ¿Qué hay en tu habitación? 28/3-29/3 Use pg. 2 of your new vocab packet from the center table to answer the question.
TAREA para miercoles el 2 de marzo: 1. Mini Prueba - Practica para la prueba de Lec Empieza estudiar el vocabulario de p. 300 (Lec.9)
VOCABULARY: Los Quehaceres (Chores). Answer the questions in full SPANISH sentences. ¿Tienes hermanos? ¿Vienen tus amigos a la escuela los domingos? ¿A.
¿QUÉ HACES EN TU TIEMPO LIBRE? WHAT DO YOU LIKE TO DO IN YOUR FREE TIME?
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 30 Spanish II. Para Emepzar 11 de abril What is this question asking: ¿Dónde te gustaría visitar y por qué?
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Spanish 6 – What does the following mean in English?
Description Sentences
Examen 4A El mapa gráfico.
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Mini-Proyecto Comic life.
Target: Use IR to say how people get to school
Hoy es lunes el veinticinco de noviembre
Voice Activity 1.04: Directions, Grammar, and Examples
To ask what time it is in Spanish we say ______________
La octava (8th) semana Spanish I A
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Antes de empezar – escribe 5 quehaceres (chores) que haces en tu casa (in English)
Los números.
Para hacer ahora Identifiquen los números
Unit 2 audio recording name the recording file: username unit 2 vocabulary (example: MMM4 unit 2 vocabulary) (If working in partners, include both usernames.)
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Regular -AR Verbs Pág. 100.
HAGAN AHORA: TRADUZCA LAS SIGUIENTES FRASES
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Campana #4 What Spanish pronoun would you use for the following people or groups of people. Write both Spanish and English. I female students Male students.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Metas: 1) I can identify the names of places in town where I can go buy or do things. 2) I can talk about what time places open and close for business.
Hola Unidad 3.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
Para el fin de esta leccíon, se puede:
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Tell what each person is going to do, based on the picture.
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Transcripción de la presentación:

Proyecto de vocabulario de la ciudad Nombre_______________________________________________________________ /48 Proyecto de vocabulario de la ciudad Use the templates on the next slides to do the following. Sheet A: De compras en la ciudad Label the different kinds of stores or places Insert a picture or clipart of that kind of store where it says “pon la foto aquí. Include 3 things they sell there using the new vocabulary first and then review vocabulary if needed. Start your sentence with “se venden” (they sell). Sheet B: Deberes (chores/errands) en la ciudad Label the different city/town buildings Insert a picture or clipart of that kind of building Include 3 chores or errands you would do there such as cashing a check at the bank. Use the new vocabulary first and then review vocabulary if needed. Start your sentence with “Tengo que (+ the chore you have to do in the infinitive) SAVE YOUR PROJECT PRINT BOTH PAGES AND INCLUDE THIS RUBRIK FOR GRADING Rubric __________ 12 points for name of store of building __________ 12 points for picture or clip art __________24 points for what they sell or errands to do there _________________ Total 48 points

A: De Compras en la Ciudad La tienda: Pon la foto aquí ¿Qué venden? ¿Qué venden? ¿Qué venden? La tienda: Pon la foto aquí ¿Qué venden? ¿Qué venden? ¿Qué venden? La tienda: Pon la foto aquí ¿Qué venden? La tienda: Pon la foto aquí ¿Qué venden?

B. Deberes (Quehaceres) en la Ciudad ¿Qué haces aquí? El lugar (place): Pon la foto aquí El lugar (place): El lugar (place): ¿Qué haces aquí? El lugar (place): Pon la foto aquí El lugar (place): El lugar (place): ¿Qué haces aquí? El lugar (place): Pon la foto aquí El lugar (place): El lugar (place): ¿Qué haces aquí? El lugar (place): Pon la foto aquí El lugar (place): El lugar (place):