Bienvenidos Warm welcome & Introduction *** Increase font for Welcome – or say “Welcome to your Worldwide Marriage Encounter Weekend”*** Have this slide.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Advertisements

¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Chapter 2 Test (tomorrow) Part I listening (30 points) A. Know weather B. Know vocab. from chapter (pg. 53) Part II Reading (36 points) C. La ciudad vocab.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Matrimonio como Sacramento
El Imperfecto Español 2.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Notes #20 Notes #20 There are three basic ways to ask questions in Spanish. Can you guess what they are by looking at the photos and photo captions on.
Vámonos Take out a sheet of paper for your Review activities today. Put your name on that sheet of paper and on the scrap paper in front of you.
Español 3 24 de febrero de 2017.
(Yo _______  nosotros Nosotras ________   (Tú ) ____  xxxxx Usted Él ____
Licenciatura en Contaduría
EspaÑol i 14 de noviembre de 2016.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
Say your memory verse to your 12 o’clock partner.
Español 2 Thank you for taking my classes today. Since this is A day. My Schedule is as follows: 1st period Spanish 2 2nd period Prep 3rd period Spanish.
Escuchandonos Introduction and Opening Prayer
Español 2 2 de mayo de 2017.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
PREGUNTAS: Questions and Question Words
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
El 28 de Agosto Objetivos:
Español 1 7 de febrero de 2017.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
First Grade Dual High Frequency Words
Hoy es lunes 11 septiembre 2017
El Imperfecto Español 2.
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
Use this slide to revise the food items. There is no colour coding now, so be sure to emphasise the correct articles – un, una, unas.
Vámonos Escribe las frases y conjuga (conjugate) los verbos:
Greetings Online Materials.
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
“To Be” or not “To Be” Ser vs. Estar.
1.4 Numbers.
Forming questions.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
A PowerPoint Template Your Presentation Name. This text is a placeholder Main Content Page Layout 2 Copyright 2009.
Teach me how to conjugate
Gustar, Interesar, Aburrir
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Bienvenidos Warm welcome & Introduction *** Increase font for Welcome – or say “Welcome to your Worldwide Marriage Encounter Weekend”*** Have this slide up from when attendees are arriving

Por qué estamos aquí Para que nuestro matrimonio sea mejor Para mejorar la comunicación Para profundizar en nuestra intimidad II. Why the participants are here ***Delete ‘away from children and other distractions” – We want the key points to “pop” without extra verbiage*** (Press space bar to make each bullet point appear) Para estar solos juntos, lejos de los hijos y otras distracciones

Ejercicio de Comunicación Una cualidad tuyo que yo aprecio es … III. Communication Exercise

Libérense de las Distracciones Niños Tiempo Parientes Calendario Jardineria Horarios Trabjo Deportes IV. Free self to experience the Weekend Mecanica Television Pagos

Aprovechen este Fin de Semana V. Motivation

¿Por qué vine aquí este Fin de Semana? ¿Qué espero ganar? Preguntas ¿Por qué vine aquí este Fin de Semana? ¿Qué espero ganar? VI. Questions

Comunicando Nuestros Sentimientos VII. Transition to Communicating our Feelings

Nuestros sentimientos cuando comenzamos nuestro Fin de Semana 8

Una reacción interna y espontánea a una persona, lugar o situación Sentimiento Una reacción interna y espontánea a una persona, lugar o situación IX.A. Definition of feelings *** Deleted “…of feelings” in header and reformatted

Los sentimientos pueden variar en intensidad Miedo IX.B. Give three simple and relatable examples of each of the following feelings Felicidad Enojo

Pensamientos vs. Sentimientos IX.C.1. Explain the difference between thoughts and feelings

“Yo pienso” vs. “Yo siento” Si pueden substituir “Yo pienso” por “Yo siento ” Han expresado un pensamiento Si pueden substituir “ Yo estoy ” por “Me siento ” Han expresado un sentimiento Si ustedes dicen “Yo pienso que” esto nos da introducción a un pensamiento, no a un sentimiento IX.C.2. Explain the “I think vs. I feel” test ***This page was VERY busy, so deleted some of the extra verbiage***

Ejercicio de Sentimientos Recuerden una situación en la que hayan experimentado un sentimiento fuerte. En una o dos frases describan la situación por escrito. IX.D. Feelings Exercise in place ***Maybe some photo overload here – possibly delete a few – maybe increase font on instructions***

Pensamientos vs. Sentimientos IX.E. Communication example, thoughts vs. feelings

Verdades Acerca de los Sentimientos Los sentimientos si son importantes Los verdaderos hombres si tienen sentimientos de ternura Los sentimientos no son buenos ni malos Nadie tiene la culpa de mis sentimientos

X. Identifying and sharing our feelings enriches our communication Compartiendo cómo nuestros sentimientos enriquecen nuestra comunicación X. Identifying and sharing our feelings enriches our communication

Diálogo : Compartiendo sus sentimientos el uno con el otro Primero escriban acerca de sus sentimientos Despues hablen acerca de sus sentimientos XI.A. Intro and briefly teach dialogue process ***Moved the words around a bit for emphasis***

Se separan para ESCRIBIR XI.B.1. At the end of each presentation we will give you a question about your relationship and you will separate to write.

Compartan brevemente sus PENSAMIENTOS, después pónganse en contacto con sus SENTIMIENTOS XI.B.2. First answer the question in 2 or 3 sentences sharing your thoughts. Then reflecting on your answer, get in touch with your feeling(s) about the question. ***Confusing to say “use thoughts to get in touch with feelings” – not what we teach on the weekend – reworded here***

Describan su sentimiento más fuerte Felicidad Enojo Esperanzado Miedo Tristeza XI.B.3 Name your feeling(s) and write it/them down XI B. 4 (Press space bar to make animation run) Describe your strongest feeling in writing. ***Couldn’t get the animation to run so don’t know how it looks” Frustrado Tranquilo

LEAN – una vez con su cabeza y la otra con el corazón XI.B.5. Next, you will exchange what you have written in the privacy of your room and read twice what your spouse wrote to you. ***Drop comma after Read & move once for the heart to 2nd line***

Aclaren sus sentimientos XI.B.6. Pick the strongest feeling from the two reflections and help each other to clarify the feeling.

Escribir es un regalo para su pareja XI.B.7. Importance of writing

Ejemplo de un Diálogo Pensamientos Pregunta para Dialogar Escojan el sentimiento más fuerte Intercambiar y leer dos veces Describan el Sentimiento más fuerte Traten de entender el sentimiento de su pareja Nombren el sentimiento Should be XI.D. Ejemplo de un Diálogo

Cómo obtener el mejor provecho del diálogo XI.E. Give helpful suggestions for dialogue

Preguntas para Dialogar Sacerdote/Religioso: Parejas: 1- ¿Qué cualidades aprecio más de ti? ¿Cómo me siento al escribirte esto? Describe tus sentimientos en completo detalle. 2- ¿Qué cualidades aprecio más de nosotros? ¿Cómo me siento al escribirte esto? Describe el sentimiento en completo detalle. Sacerdote/Religioso: 1- ¿Qué cualidades aprecio más de la gente más cercana a mí? (las personas con las que vivo; con las que trabajo; las personas que sirvo; mi familia) ¿Cómo me siento al escribir esto? Describe el sentimiento en completo detalle XIII. C. Dialogue Questions

Ejemplos de cualidades internas Paciente Tierno Servicial Amable Leal Generoso Capaz Sociable Creativo Sensitivo Confiable XIII. C. Teach what is meant by ‘Qualities’

Preguntas para Dialogar Sacerdote/Religioso: Parejas: 1- ¿Qué cualidades tuyas aprecio más? ¿Cómo me siento mientras te escribo esto? Describa los sentimientos detalladamente. 2- ¿Qué cualidades nuestras aprecio más? ¿Cómo me siento mientras te escribo esto? Describa los sentimientos detalladamente. Sacerdote/Religioso: 1- ¿Qué cualidades aprecio más de la gente más cercana a mí? (la gente con quien vivo; y con quien trabajo, la gente a quien sirvo; mi familia) ¿Cómo me siento mientras escribo esto? Describa los sentimientos detalladamente. XIII. C. Dialogue Questions