Esponja--Audio Primero tienes 1 minuto para leer la introducción y prever las preguntas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hola clase Spanish 4 No estoy aqui hoy. Espero que esten bien.
Advertisements

Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
Actividad de Escribir- 70 puntos de producto DUE FRIDAY 5/11.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Hoy es miércoles, es el nueve de octubre.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Hoy es lunes, el 15 de septiembre. Esponja: Take out your notes and find your “introducciones” section. 1. Practice introducing yourself to each of your.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
CLASSROOM EXPECTATIONS! When entering the classroom, sit in your chairs and work in your Esponja(warm up) turn in when you finish. Please don't talking.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
R.  You have 1 minute to read the directions for this task.  You will write a persuasive essay to submit to a Spanish writing contest. The essay topic.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el 7 de enero 1. My birth date is not the 10th of December of one thousand nine hundred.
Hoy es martes el veintinueve de octubre Ahora Translate the following into Spanish/English. 1.Son las tres menos cinco. 2.Es la una menos cuarto. 3.Son.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
Spanish III Honors Week 22. Para Empezar 1 de febrero En tu opinion, ¿crees que los niños miran la tele/los ipads/tablets demasiado (too much)?
Hoy es martes, el 9 de octubre
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Vamonos Get out your purple speaking paper from yesterday AND your writing assignment. I will come to your desk and double check that both have been graded!
TEMA: La ciencia y la tecnología
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Will be presented in class on Wednesday, Thursday, and Friday
Spanish 2 Week 1 Sra. Knutsen.
Do NOW #3 Write down the date longhand.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Half Day
Antes de empezar Interrogative words – question words
Para Empezar siete de diciembre
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
El futuro.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:______________________________ Day Día
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Ley de la vida Es vivir y morir. ajbdjbc kndjknk.
Fácil, fácil, fácil You’ll see it! - Lo verás
6th grade: el 1 de mayo de 2014 Warm up (10 min)
The Future Tense.
S2 SPEAKING ASSESSMENT QUESTIONS STUDY GUIDE
Hay que + infinitivo It is necessary to I should . . .
INFINITIVOS Capítulo 1A.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Tema 4: La ciencia y la tecnología
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
LABEL THE ROOMS AND OBJECTS IN THE ROOMS IN SPANISH
El abrecerebros 7/1/15 Turn in back page of Syllabus en
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Instructions on the exam - Cultural Comparison
Quasimodo: How could you express the following information in Spanish (you know 2 ways right now): The test will be on Friday. El examen va a ser el viernes.
Antes de empezar contesta las preguntas sólo escribe las respuestas
TAREA Estudian: Study vocabulary list.
Saquen la hoja de práctica
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Hoy es martes, el veinte de agosto de 2019
How to ask and answer … In Spanish
Please sign up for Remind for this class!
Transcripción de la presentación:

Esponja--Audio Primero tienes 1 minuto para leer la introducción y prever las preguntas

Esponja--Audio Despues de escuchar cada seleccion por primera vez, vas a tener 1 minuto para empezar a contester las preguntas

Esponja Audio Despues de escuchar por segunda vez, vas a tener 15 segundos por pregunta para terminarlas 8 x 15 sec. = 120/60 = 2 MINS

Noticias Spanish Honor Society Induction Friday, October 14th at 6 pm Spanish Honor Society monthly meeting (and induction practice)! Wednesday, October 12th at 3:45 pm in TABS auditorium TAREA: NO SIN MI MOVILDEBEN ENTREGARLA HOY -10 PUNTOS POR CADA DIA QUE NO LA ENTREGAN

Objetivo Nosotros, No

¿Qué harías diferente si supieras que... ...nunca morirás? ...vas a morir en un año? ...vivirás hasta tener cien años de edad? ...tu éxito en el futuro no tendrá nada que ver con tu éxito en la escuela? ...tienes la oportunidad de cambiar el mundo para mejorarlo? https://goo.gl/rZpKtZ

TEMAS P. 78-79 Por favor lean temas p. 78-79 Despues de leer Nosotros, No por Jose Bernardo Adolph Despues de leer P. 79-80 Actividad 3 1-8 Actividad 4 DUE AT THE END OF CLASS—IF YOU DON’T FINISH IT’S HOMEWORK

TAREA—Prepare for class debate tomorrow (you will be graded) Prepare a 1 minute presentation responding to the question: ¿Se debería de administrar la inyección del cuento “Nosotros, no”? Consider: Advantages and limitations of technology Potential ethical implications of its use Who should receive the shot and who should not Pro Group and Con Group

Adolph, “Nosotros, No” Antes de Leer Con un(a) compañero/a, haz una lista de inventos que podrían mejorar la vida humana. Piensen en avances de la ciencia y tecnología para: Mejorar la calidad de vida Mejorar el funcionamiento de la sociedad Aumentar el disfrute de la vida Aumentar la esperanza de vida Disminuir los conflictos entre las comunidades y las naciones Disminuir el crimen