8 de febrero de 2017.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Advertisements

Telling Time.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
A conocernosGramática 2 The verb gustar, ¿por qué?, and porque Preview The verb gustar Pronouns Le and les Using no ¿Por qué?
Affirmative and Negative Words P. 31 Realidades 2.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Las Palabras Interrogativas
6 de febrero de 2017.
En el aula – El vocabulario Haber Tener Ir Otros irregulares
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Capítulo 2: ¿Qué te gusta hacer?
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 20 de setiembre de 2016
Las Palabras Interrogativas
8 de febrero de 2017.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Hoy es jueves el 8 de diciembre
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Gustar V. Encantar.
Capítulo 1 ¿Cómo te llamas?.
(How to tell time in Spanish)
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Las Palabras Interrogativas
Getting to know you more!
use me gusta to say you like something
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class. Mrs. Rogers CLASSROOM ARTICLES 16 de setiembre de 2016
Repaso para la… Prueba #2 27 de febrero de 2017.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Guía de estudio Examen del tema 1
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 9 de noviembre de 2016
Hoy es miércoles el doce de septiembre
Quasimodo: Tienes que hablar con un amigo en español sobre tu rutina diaria (daily routine). Debes usar las preguntas de ayer.
Forming questions.
Direct Object Pronouns
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Using Verbs.
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
The Days of the Week (Los días de la semana).
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Spanish Class Mrs. Rogers. CLASSROOM EQUIPMENT 19 de setiembre de 2016
Unidad 1, Lección 1 Gramática
The days of the week (Los días de la semana).
Los adjetivos demostrativos Notes #16 What is a demonstrative adjective in English? Demonstrative adjectives in English are simply the words: THISTHESE.
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
The Days of the Week (Los días de la semana).
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

8 de febrero de 2017

Orden del día Repasar la gramática: Hay + nouns Repasar: La tarea: Act. 9: 26 Para y piensa #7 Capítulo 1 (pp. 28-31) Gramática: Tener, tener que, tener + años: 28 Acts. 13 y 16: 29 Explora y exprésate: 30-31 Grupos y la presentación Información: Prueba #1

Gramática: Hay + nouns Hay means there is or there are. Use no hay to say there isn’t (any) or there aren’t (any). Hay is used with both singular and plural nouns. Hay can be used with numbers and indefinite articles, but not definite articles. Suggestions for use: 1. Remind students not to include an article when using hay + number + noun. 2. Also remind them not to use an article with no hay. 3. Have pairs of students create an example sentence for each of the bullet points.

hay Pronunciación Remember that the h is silent in Spanish. Therefore, the words hay and ¡Ay! (Oh!, Ow!) are pronounced the same. Context will determine which word is being used. Hay dos chicas. ¡Ay, qué interesante!

El verbo hay Read these statements and look around your classroom. Indicate whether each statement is cierto (true) or falso (false), based on what you see. If it is false, provide the correct information. 1. Hay unos estudiantes. 2. No hay chicas. 3. Hay dos profesores. 4. Hay cuatro ventanas. 5. Hay unos escritorios. 6. No hay sillas. Suggestions for use: After completing the activity, have students work in groups of three. Have them take turns making statements using hay about objects that are and are not found in the classroom. Some statements should be true and others should be false. The other group members should respond by saying cierto or falso; if they say falso, they should supply the correct information.

Para y piensa #7 Complete each sentence with the appropriate form of the verb ser. 1. Tú __________ de Chile, ¿no? 2. La profesora __________ inteligente. 3. Ellos no __________ de Nueva York. 4. Ustedes __________ estudiantes. 5. Yo __________ Gabriel. 6. Nosotras __________ idealistas. Suggestions for use: Have groups pick a conversation to act out for the class, who will guess which group they are representing.

Gramática: Tener, tener que, tener + años The verb tener means to have.

Gramática: tener to express possession When you use tener to express possession, the article is usually omitted, unless you want to emphasize a specific object or number. Tengo carro.

En mi mochila State what you have and what you do not have in your backpack today. Mention at least six items from the drawing. Suggestions for use: Model the activity by stating what you have with you today.

Gramática: tener que To talk about what people have to do, use tener que + infinitive. An infinitive is an unconjugated verb. Ellos tienen que leer el libro. Tengo que estudiar el vocabulario. Suggestions for use: Emphasize that que is required in Spanish when talking about obligations.

Obligaciones Tell what the Robles family has to do today, using tener que and these verbs: entregar la tarea, ir a la oficina, leer la gramática. Then say what you have to do tomorrow. 1. Los señores Robles ___________________________. 2. La niña _____________________________________. 3. Los chicos ___________________________________. 4. Mañana yo ___________________________________. Suggestions for use: Have students circulate around the classroom asking ¿Qué tienes que hacer mañana? They should find someone who has to do the same activity. Have students report back to the class using the nosotros(as) form: Karen y yo tenemos que leer el libro de ciencias.

Gramática: tener + años To talk about how old someone is, use tener + number + años. This is equivalent to the English expression to be . . . years old. ¿Cuántos años tienes? Tengo diecinueve años. Suggestions for use: Name famous people and ask people to state their ages (estimates are fine).

Suggestions for use: Before beginning the activity, have students read through all items. Point out that there is one extra item in the second column.