Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Advertisements

Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
¿Qué? ¿Cómo? ¿Con quién? ¿Por qué? ¿Para qué?
TAREA Para MAÑANA: 1. Drop the ending (-ar, -er, -ir) 2. Identify the subject 3. Extra Step 2.5: Change the stem 0. Decide if it’s a regular verb.
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
Bellwork I can learn how to conjugate stem-changing verbs in Present Tense. Puedo aprender a conjugar los verbos que cambian en el tallo en Tiempo Presente.
Write the correct Spanish words for the English words
Repaso.
Capítulo 7 primer paso.
Los verbos con cambio radical (e—ie)
Hoy es jueves el 25 de febrero Today is Thursday, February 25
Stem Changing Verbs.
Calimiento- Bell Work 5.3 Unscramble the following sentences.
Objective: To review lección preliminar
Ir practice activities
tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen
Examen de Lección 4 Study Guide.
Stem Changing Verbs.
Los verbos que cambian de raíz Stem-changing Verbs pp , pp
Día 7 9/18.
Los Juegos Olímpicos.
October 21st assignment Read through and practice with this PowerPoint. Ask and discuss it with each other if you have a question. Answer the following.
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
To ask what time it is in Spanish we say ______________
¿Qué haces en la escuela?
First Grade Dual High Frequency Words
El presente en -AR Today you will learn:
Warm-up Fill in the blank with the correct form of the verb “ser” for each subject (p. 35): 1. Yo _______________ de Savannah. 2. Mis amigas ________.
Test on Stem Changing Verbs
REPASO 4B.
Stem Change Verbs.
El futuro.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
Calentamiento: tener y venir
Capítulo 4B Lab: Test Preparation.
Contesten las preguntas
El Futuro Unidad 5, Etapa 1.
E-IE STEM-CHANGE VERBS
Unidad 3: Somos estudiantes
You need a piece of paper to write all of your answers.
Spanish Stem-Changing Verbs
Practica oral... Find out the following information from your partner:
STEM CHANGING VERBS.
Tapas Write a sentence using each word: 1. el casco
The present tense of ir and jugar
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Pensar, Querer, and Preferir
Tener to have.
Stem-Change Test Review
Verbs like PENSAR: How does PENSAR stem-change?
Metas:  Puedo presentar información sobre mis clases, actividades y reglas. Puedo usar verbos con cambio en el radical (stem changing verbs). Enfoque:
Quasimodo: Quasimodo Connector words Markerboards Juego de la pelota
All forms change except nosotros and vosotros
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Jugar – To play U UE Juego Jugamos Juegas Jugáis Juega Juegan.
Meta: 1) I can recall and use vocabulary about classes, school activities and extracurriculars. 2) I can review the rules for stem changing (boot) verbs.
4.7 invitations, ir+a+inf..
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Calentamiento.
La ropa, stem-changing verbs
La Fecha: Hoy es martes, 2 de septiembre Tema: Gustar Obj: SWBAT use the verbs gustar and the infinitive verb to talk about what they and others like.
E-IE O-UE E-I.
Tapas ¿Qué hora es? 2. ¿ Quieres beber un refresco?
Stem-Changing Verbs (pág. 170, 172)
STEM CHANGE VERBS!.
Español 1 Avancemos Lección 4.1
Stem-Changing Verbs (a.k.a., “boot” verbs or “shoe” verbs
Apuntes: Tener Lección 5: La familia.
Mis clases – tarea de ayer
Transcripción de la presentación:

Calentamiento: ¿Adónde quieres ir este fin de semana? Take a minute to think where you want to go this weekend. At what time? más o menos (around).

¿Adónde quieres ir este fin de semana? E1: ¿Adónde quieres ir este fin de semana? E2: Quiero ir a __________ al ginmasio la playa E1: ¿A qué hora? E2: Por la mañana, a las ___________ más o menos (around). Por la tarde Por la noche E1: REACTION! -- ¡Qué bien! ¡Qué divertido! ¡Qué aburrido! ¡Qué interesante!

Para empezar: ¿Adónde quieren ir? Match the question to the correct answer

o → ue e → i e → ie poder decir querer dormir servir pensar almorzar STEM-CHANGING VERBS: three families of verbs in which the vowel in the stem changes. o → ue e → i e → ie poder decir querer dormir servir pensar almorzar pedir empezar Write six sentences using two verbs from each of the verb families. Ex. Almuerzo todos los días a las ocho de la mañana.

Many of these verbs are followed by an infitive verb (-ar, -ir, -er) Luis quiere tener una bicicleta. Linda piensa vender (sell) su casa.  To express that somebody starts an action use empezar a + infinitive Los estudiantes empiezan a estudiar a las siete de la noche. To express that somebody needs to do an action use tener que + infinitive  Tengo que leer este libro para mi clase de historia. Pensar--(thinking about)

Actividades: worksheet Fill in the blank: Complete the sentences using the verbs “querer” y “tener”. A. Empiezas a vivir

Escritura: Tu vida en el futuro PASO 1.We all have ideas of how we would like to live in the future, but do we all think the same? First, ask yourself the following questions about your life over the next several years and write your answers on a separate piece of paper. 1. ¿Quieres tener hijos? ¿Cuántos? 2. ¿Quieres vivir en la ciudad o en el campo (countryside)? 3. ¿Piensas estudiar más para sacar la maestría (master’s) o el doctorado (doctorate)? 4. ¿Quieres tener un perro o un gato?

Escritura: Tu vida en el futuro PASO 2.Now ask three of your classmates the same questions and keep track of their answers, then share your findings with the class. Did anyone answer two of the questions the same as you? Three of the questions? All four?