created by Elisabeth Alvarado at

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué hay en el salón de clase?
Advertisements

Español 1 el 26 de agosto. Empezar el 26 de agosto Translate: Hi! My name is John. How are you? Whats your name? See you later. Its 5:00 p.m. Whats happening?/Whats.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
How to make questions en español
Thursday 1 st October Spanish- How are you? To be able to write a greetings conversation.
Objetivo: Which possessive adjective should you use? Hagan Ahora: 1)What are two ways to show possession in Spanish? 2)page 2 in the possessive adjectives.
21 febrero ¿Cómo es? = What is he/she it like? This question is asking for a description of someone/thing. ¿Cómo está? How is he/she/it doing. This question.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
+ Direct Object Pronouns By: Victoria Brooks. + The direct object in a sentence receives the action of the verb. Direct objects answer the question whom?
Apuntes de octubre ESTAR (to be) (yo) estoy(nosotros/as) estamos (tú) estás(vosotros/as) estáis (Ud., él/ella) está(Uds., ellos/as) están.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
Overclipping It’s very important as a trader that you understand your clip size and what positions this allows you to have. In addition it will help you.
Basic phrases and expressions. Other questions related with numbers: What time is it? - ¿Qué hora es? Es la 1 /Son las 2, 3,4,5, 6,7,
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Los Útiles Escolares The School Supplies. En mi mochila- In my bookbag Yo tengo - I have ¿Qué tienes?- What do you have?
Quality assured by the ALL Connect project (2015) En mi estuche 1.un estuche 2.un bolígrafo 3.un lápiz 4.un lápiz de memoria 5.un sacapuntas 6.un bote.
Possessive Adjectives. Use Possessive adjectives are used to show who owns something. Por ejemplo: Es mi libro. (It’s my book.) They can also be used.
Do-Now: (have homework out on desk) Pick up a sheet as you walk in and work on it quietly.
Asking Questions in Spanish a. YES / NO QUESTIONS. Just like in English there are two types of questions: b. INFORMATION QUESTIONS. Different from English.
1.¿___________ eres tú? -Soy de Sevilla. (From where?) 2.¿___________ hora es el concierto? -A la una. (What?) 3. ¿ _____________horas estudias cada día?
Mi dormitorio Objective: To be able to understand descriptions about bedrooms.
En la escuela – vocabulario importante
Práctica del Vocabulario
Los objetos de la clase Classroom objects.
Examen 4A El mapa gráfico.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Present Tense of Regular -AR verbs
Un repaso: ¿Cómo se dice en español?
Singular vs. Plural Nombres y artículos.
Vocabulario del Capítulo 2B
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Yo tengo… Utiles escolares.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
POSSESSIVE ADJECTIVES
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Tengo Bingo La computadora El reciclaje Los creyones La regla
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Los sustantivos en español.
Práctica del Vocabulario
Español 2 11 de noviembre de 2014.
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
Fish is Fish by Leo Lionni.
4 ASIGNATURA: INGLES III 4 UNIVERSIDAD AUTONOMA SAN FRANCISCO 4 By: Lic. Luz Marina Zubizarreta Agüero.
WHAT TO DO FOR THE PEOPLE WHO HAVE NO MOTIVATION TO LIVE A HAPPY LIFE BY: Valentina Nistal.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Hoy martes el 20 de diciembre
Para Empezar P. 10 – la sala de clases p. 10.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Vocabulary 2-B.
CLASSROOM ARTICLES EXCEPTIONS 15 de setiembre de 2016
*Acabar+de+infinitive (to have just done something)
C a b e f d En la sala de clase Paul Widergren.
Tapas Fill in the blank with the correct vocabulary word.
Para hacer ahora Make the following nouns plural:
Forming questions.
Cultura: Notas/Calificaciones
Turn your books to page 22 and study for the quiz. You have 5 minutes.
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Los Objetos de la Clase Escriban la palabra (the word) en español para los objetos de la clase (#1-20).
Tarea para mañana-martes el 6 de diciembre
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Replace each name(s) with the appropriate subject pronoun in Spanish 1) Julian y Paco 2) Caty y yo 3) Luisa 4) Bernardo 5) Veronica y tú.
Question Words.
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Hoy es miércoles el 12 de noviembre
Que es esto vs. Quien Es? Por Senora Patterson.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

created by Elisabeth Alvarado at www.spanishmama.com Name __________________________ Read the description and sketch a drawing. It doesn’t have to be the Mona Lisa. Just show me what you can understand! Hay un muchacho. Se llama Miguel. Es muy atractivo. Tiene una mochila. En la mochila, hay un lápiz. Hay un libro. Hay una profesora. Se llama Profe Sara. Es muy estudiosa. Tiene una silla. Tiene una mesa. En la mesa, hay una computadora. Hay muchos libros en la mesa. Hay una muchacha. Se llama Lupe. Es muy creativa. Tiene un papel. Tiene tijeras, y goma. Tiene la cinta. Who has scissors? ________________________________ Who is attractive? ________________________________ Who has a lot of books on the table? ________________________________ created by Elisabeth Alvarado at www.spanishmama.com