AHORA MISMO ESPAÑOL AP BLOCK 1 # 8B.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Advertisements

Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Unidad 2 Español 2R Leccion 1. La copa mundial Objective (s):vocabulary words that describe Activities and sports. Review past tense. Hacer Ahora: NA.
Unidad 2 Español 2R Leccion 2. ¿ Qué vamos a hacer? Objective (s): vocabulary words related to daily routines Reflexive verbs and the present progressive.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Review of Vocabulary to plant to grow to improve to get worse to change _________________ 1.
Presente perfecto del subjuntivo.  Yo HE HABLADO español por 20 años.  ¿Tú HAS VIVIDO en Pennsylvania por toda la vida?  Ella HA RECIBIDO una A en.
El futuro perfecto y el condicional perfecto Avancemos 4 página 292.
El Pretérito Perfecto Goles: To be able to form and use the perfect tense in Spanish.
El Golf Formas Perfectas.
Participles, Present Perfect and Past Perfect
El Presente Perfecto The Present Perfect Tense
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
The present perfect.
azul L іBuenos días, clase!  calentémonos
Spanish 1&2 Week 36.
Week 28 February 27th- March 3rd
To have or not to have, that is the question
Textbook p. 27 Act. 14 (Only write the correct verb.)
Hoy es miércoles el veinticuatro de febrero
2 – Escriban la definición o un sínonimo en español.
Review of Vocabulary to plant _________________ to grow to improve
Perfect Tenses (Los tiempos perfectos)
(El participio pasado)
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
Obligation & What you feel like doing Tener que + inf. Necesitar + inf
Español 3 29 de febrero de 2017.
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
El presente perfecto.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Perfect tenses Presente Perfecto y Pasado Perfecto
Así Se Dice 3: Repaso El Presente Perfecto.
El presente perfecto Voces Nivel 2 Capítulo 2.
Español 2 3 de marzo de 2017.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
SOBRE GUSTAR + INFINITIVOS
Hoy es lunes 9 octubre 2017.
Notes #17: Perfect Tense Present & participles.
El presente perfecto.
—Tiene mucho mérito lo que te ha pasado.
Communicative Objective:
Quasimodo: Prepárate para la prueba (participios pasados irregulares)
Unidad 3: Somos estudiantes
Present Perfect Camp Spanish 3 &
El presente perfecto.
Warm Up Translate: 1) We are going to practice in the computer lab
El presente perfecto Español III Capítulo
UIE2 – El Presente/Pasado Perfecto
ACT Q.O.D. #24 viernes 14 septiembre 2018
“HACE + TIME + QUE” EXPRESSIONS
¿Has visto un buen programa en la tele recientamente. ¿Cuál
Present Perfect.
Los Perfectos (El Presente Perfecto y El Pasado Perfecto)
4.7 invitations, ir+a+inf..
INFINITIVE VERBS PHRASES
Haber and the perfect tenses!
Ir a + infinitive (is,are) going to
Present perfect subjunctive mood
#9- The Present Perfect (el pretérito perfecto del indicativo)
Antes de empezar In English, write 5 things you would like to do when you finish High School. 1) 2) 3) 4) 5)
El Pretérito Perfecto En inglés, “The Present Perfect”
Perfect Tenses.
Necesitas marcadores, borradores y pizarras blancas.
Quasimodo: Compare your vocab with a neighbor’s.
El Presente Perfecto y el Pluscuamperfecto
U3EI – El Pasado Perfecto del Subjuntivo
El Pretérito Perfecto En inglés, “The Present Perfect”
Transcripción de la presentación:

AHORA MISMO ESPAÑOL AP BLOCK 1 # 8B

Objective(s): Translate sentences from English to Spanish using the passive voice/present/ past perfect and the past participle. Using the subjunctive reading and comprehension. ***Hacer Ahora: Traduzcan las frases. *** Completen con el pasado participio. *** pongan el verbo en las fomar correctas de la voz pasiva. *** Vamos a contestar las siguientes preguntas en formas completas. **** Repasando el subjuntivo; notas, copiar pagina 93/ Sequence of tenses. ***Review the present Subjunctive; pages 82-83 blue book. *** Work on section A each student will write 3 sentences with 3 different verbs in the subjunctive form. *** Complete worksheet with the subjunctive. La tarea:Page 86 pick 10 different verbs and write 2 different sentences in the subjunctive form.

We had never been to Europe before. Objective(s): Translate sentences from English to Spanish using the passive voice/present/ past perfect and the past participle. Using the subjunctive reading and comprehension. En Español: We had never been to Europe before. The dog had not discovered the bones under the bed. What have you done today? She has opened the window, and I have closed the door. You have not been late every day this week. The must have lost the keys. I would have eaten the apples. I will have finished everything before I leave. You would not have said it. We probably would have stayed longer.

Ella se sentó, y todavía está __________. Objective(s): Translate sentences from English to Spanish using the passive voice/present/ past perfect and the past participle. Using the subjunctive reading and comprehension. EL PASADO PARTICIPIO Ella se sentó, y todavía está __________. Escribí una carta; la carta está __________. Leyó el libro; el libro está __________. Ella se enojó, y todavía está__________. Sirvió la cena; la cena está __________. El profesor lo convenció; está __________. 7. Me invitó a la fiesta; yo estoy __________. sentada escrita leido enojada servida convencido invitado

Comer: Las tareas__________ por los perros son muchas. Objective(s): Translate sentences from English to Spanish using the passive voice/present/ past perfect and the past participle. Using the subjunctive reading and comprehension. LA FORMA PASIVA: Las frases pasivas: comidas Comer: Las tareas__________ por los perros son muchas. Morir: Los árboles están _________ porque no les dimos agua. Enfadar: José está muy __________ porque sacó mala nota. Poner: Tengo varios zapatos _____ _____porque no puedo decidir cuál par ponerme. Resolver: Todavía el problema no está _____ _____. muertos enfadado puestos resuelto

Valores personales y sentimientos: Objective(s): Translate sentences from English to Spanish using the passive voice/present/ past perfect and the past participle. Using the subjunctive reading and comprehension. PREGUNTAS EN GENERAL: Valores personales y sentimientos: ¿Se considera usted una persona positiva o negativa? ¿Qué dirían sus amigos al respecto? 2. ¿Cuáles son tres cosas que usted necesita para sentirse feliz? ¿Por qué? 3. Complete la frase, "Pienso que soy muy mayor para...“ 4. ¿Qué edad le gustaría tener y por qué?

Objective(s): Translate sentences from English to Spanish using the passive voice/present/ past perfect and the past participle. Using the subjunctive reading and comprehension. MAS…….. 5. ¿Cuándo y en qué situaciones habla mucho? 6. ¿Cuándo se siente feliz y contento? ¿Por qué? 7. Complete la frase, "Pienso que soy muy joven para..." 8. ¿Cómo reacciona si una persona se cuela enfrente de usted mientras hace fila o cola?¿ Qué haría ud? 9. ¿Cuándo y en qué situaciones se enoja? 1O. ¿Cómo le afecta la tensión en la vida diaria?

Hacer Ahora: completen la hoja con el subjuntivo Objective(s): Translate sentences from English to Spanish using the passive voice/present/ past perfect and the past participle. Using the subjunctive reading and comprehension. Hacer Ahora: completen la hoja con el subjuntivo *** completen con el subjuntivo. ****Blue book pages 93-94 complete section A, Read the information on pages 92-93. Language lab: practice with the speaking part . La tarea: complete worksheet with the subjunctive

Hacer Ahora: Hagan 10 verbos en ela seccion D pagina 88. Objective(s): Translate sentences from English to Spanish using the passive voice/present/ past perfect and the past participle. Using the subjunctive reading and comprehension. Hacer Ahora: Hagan 10 verbos en ela seccion D pagina 88. *** Completen la hoja con el imperfecto subjuntivo. ***15 MINUTOS para la pagina 69 seccion 4. CW grade. **** Practicar lectura y compresion: Seleccion 1 y 2 paginas 176- 181, tienen 20 minutos. La tarea: Estudiar el presente subjuntivo examenito el Lunes.

REPUESTAS PARA LA PAGINA 88: Escriba- escribiera Se deslicen- se deslizaran Luzcan- lucieran Digas- dijeras Averiguen- averiguaran Quiera- quisiera Demostremos- demostramos Duerman- durmieran Pongamos- pusieran Vaya- fuera

La Tarea: Page 90 section G don't do #'s 5, 14, 15 or 19. Objective(s): Translate sentences from English to Spanish using the passive voice/present/ past perfect and the past participle. Using the subjunctive reading and comprehension. Hacer Ahora: Complete the sentences with the correct present subjunctive., Una vez mas book, pages 60/ 62. *****Quiz on the present subjunctive regular and irregular verbs. ****Finish the worksheet with the correct form of the imperfect subjunctive. La Tarea: Page 90 section G don't do #'s 5, 14, 15 or 19.

Objective(s): Translate sentences from English to Spanish using the passive voice/present/ past perfect and the past participle. Using the subjunctive / present and imperfect. reading and comprehension. HACER AHORA: Complete the sentences with the correct imperfect subjunctive, una vez mas book page 70. ****Going over the imperfect subjunctive worksheet. **** Blue book: Page 90 section G don't do #'s 5, 14, 15 or 19. ****Finish The reading comprehension from the REA book Review for the AP Exam. Seleccion 1&2 pages 176-181, going over. La Tarea: Practicar for spoken communication, each one of you will have a different number , under the topic for Los desafios Mundiales page 137, they will record the answers in 2 minutes and e-mail them to me.