¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Marc Anthonys Vivir la Vida Canción Saca tu papel con la letra de la canción Vivir la Vida.
Advertisements

Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Entertain Me! Sra. Waters Español II.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es miércoles, el 11 de diciembre
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Abeja On your Abeja sheet, list 3 sports, tv programs, movies, or styles of music you REALLY dislike We’re going.
Español de octubre.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
This powerpoint can be found on the VLE: Mi Ordenador Learning Objectives To be able to say what you use your computer for By the end of the lesson…
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Español 2 6 y 7 de noviembre de 2013.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Mis amigos y Los Adjetivos
EspaÑol 1 Lesson 3 30 de Agosto de 2016
Los verbos infinitivos (Infinitive verbs)
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Practiquen los adjetivos con
¡Hola! Hoy es el 7 de septiembre
Día número 3 Español 1—Acelerado
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
Español 2 3 de marzo de 2017.
First Grade Dual High Frequency Words
Apuntes: Gustar Lección 2: En la clase.
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Actividades del Vocabulario 1C: Likes and dislikes
¿Qué te gusta hacer?.
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español : ____________
Write in Spanish (See pag 96)
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
Hoy es lunes el veinticuatro de septiembre.
Mi tiempo libre Key learning points: Talking about likes and dislikes
Write in English: inteligente_________________ artistica______________
Las profesiones.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 6 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 6, 2016 Draw a Venn diagram. Open pg 55, on Ex 7 there is a word.
Teach me how to conjugate
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Vámonos: TIENEN 5 MINUTOS Unit 2: El alfabeto y la pronunciación
Español Semana 5 Hoy es jueves, el doce de septiembre del Agenda
pasar tiempo con amigos No me gusta patinar También me gusta
Español 1 Semana 10 Hoy es martes, el quince de octubre del 2019
Transcripción de la presentación:

¡Entretenerme! Sra. Waters Español II

Examenito de la canción HOY va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.

La Canción Nueva La Vida es Carnaval por Úrsula Hilaria Celia de la Caridad Cruz Alfonso de la Santísima Trinidad (WOW– that’s quite a name!) Ella era “La Reina de la Salsa” "Cruz is indisputably the best known and most influential female figure in the history of Cuban music”– Billboard Magazine http://celiacruz.com/

Unit Objectives By the end of the unit: Students Will be Able to: Understand a short advertisement Understand when someone talks about entertainment Talk about entertainment and say what you like/don’t like about something Ask about entertainment to get information Describe entertainment Give an opinion about entertainment

Lesson Essential Question What is the best concert you attended? How can you talk about plans to see a concert? I can statements I can read Spanish vocabulary related to music I can make plans in Spanish to attend a concert or other entertainment event

Abeja On your NEW abeja sheet, make a list of at least 4 songs/ types of music you enjoy listening too. We’re going to use this list a little later on for our conversation.

Vocabulario – Tipos de Música la música rap la música folklórica Crooked Smile Springsteen

Vocabulario – Tipos de Música la música clásica la música pop Escala Royals

Vocabulario – Tipos de Música la música R&B la música metal Hometown Hero’s Halestorm VSOP

Vocabulario – Tipos de Música la música punk la música rock Ramones Fall Out Boy

La música folklórica de Mexico Música Nortena es la música folklórica de Mexico. Vamos a leer un cuento sobre Rafael y su sueño

Un Sueño Norteño Rafael es un estudiante en una escuela en Jalisco, Mexico. Él es alto, atractivo, y un poco flaco. Rafeal es un chico muy artístico. A el le encanta escuchar música y cantar.

Un Sueño Norteño Durante los fines de semana, Rafael le gusta bajar música del internet. Sus artistas musical favoritos son La Adictiva y Gerardo Ortiz. Él recomienda Los Tigres del Norte para una persona que nunca ha escuchado música norteña. Video de La Adictiva y Gerardo Ortiz

Un Sueño Norteño Mejor Para Rafeal la música norteña es mejor que la música de rock. Él odia la bachata y la salsa. Para Rafael la bachata y la salsa es la peor forma de música. Peor

Un Sueño Norteño El sueño de Rafael es ser cantante para una banda norteña. Rafael sueña con su banda llamada “Norte del Cielo”

Un Sueño Norteño Reading Train w/ a compañero take turns read each sentence out loud in Spanish to each other. 1 compañero reads in Spanish. Their partner translates to English & then reads the next sentence in Spanish.

Un Sueño Norteño Translating w/ a compañero literally translate (word for word) each section to English in the lines provided. DO NOT use a translator--- try your best!

Listening Activity Watch the video and write down cognates or phrases that you hear in Spanish. Larry Hernandez- Carita de Angel https://www.youtube.com/watch?v=hChNhuKkWCs