PARAULES POLISÈMIQUES.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL CIM D’ÀLIGUES AUS RAPINYAIRES.
Advertisements

Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
L´energia.
Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
CORAL DEL PARE CLARET.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
BAUHAUS, una escola d’art
EL LLENGUATGE MUSICAL.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
EVOLUCIÓ DE LA PLANTA DE L’ESGLÉSIA DE SANTA CREU (O SANTA HELENA) DE RODA.
Carnestoltes 2018 reciclat i creatiu!
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Els nens i nenes de l’aula d’acollida hem treballat els jeroglífics i aquí us ensenyem alguns dels que ens hem inventat nosaltres mateixos. A veure si.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
“EL LLADRE D’OMBRES” AUTOR: Jaume Cela IL·LUSTRADOR: Lluïsot
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Activitats quotidianes, temps lliure i vacances
CALES DE L’ESCALA.
SIGUEM SOSTENIBLES.
Exercici Cap/gens de/molt….
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
Writer 5... sense faltes! Avui, aprendràs una de les eines que té el Writer: el corrector ortogràfic. Així aprendràs com el programa et pot ajudar a fer.
Els pallassos.
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
L’esquirola Pina.
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Del silenci Lanza del Vasto 2018 .
Coneixement del Medi Natural
NOVETATS ESPAI MARGALEF
El contenidor orgànic Jaume Martín Judit Martínez Aram Puig
CICLE SUPERIOR ESCOLA SOLCUNIT
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Paula Aguilar Ian Garcia Ayoub Garra Paula Cabrera Vano Barbakadze
3. TOTS SOM DIFERENTS..
ELS BOLETS.
El sentit propi i el sentit figurat
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
JO, AMB LES OBRES,ET MOSTRARÉ LA MEVA FE
L’AIGUA A LA NATURA.
CONCURS.
Hi havia una vegada una família de ratolins.
Els corriols Piu i Piua.
“ Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe” Jm2, 18
XIII a Setmana de la solidaritat
Alumnes de l’aula d’acollida.
L’eskamot verd ens demana ajuda!
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
CICLE INICIAL Visita a la Fundació CRAM
LA MEDUSA És un animal terrestre o aquàtic ? Les meduses son animals aquàtics i es mouen per l'aigua arrossegades pels corrents .
Com son els ulls? No te ulls
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ
Llengua catalana i literatura
SISTEMA DUNAR.
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
L’ ELEFANT.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
Els mol·luscs Yughggkughgjhgiuogyjutugtyj.
PRIMAVERA GRUP IV 01a.

Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
CARTA AL LLOGATER.
US PRESENTEM EL CONTE DE LES SET CABRETES I EL LLOP.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
“UNITAT 4”.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

PARAULES POLISÈMIQUES. ALUMNES DE CICLE SUPERIOR DE L’AULA D’ACOLLIDA.

TRANQUILS, QUE ENCARA QUE SONI UNA MICA ESTRANY, ÉS BEN FÀCIL!! Els nens i nenes de Cicle Superior us ensenyarem el que són les paraules polisèmiques. TRANQUILS, QUE ENCARA QUE SONI UNA MICA ESTRANY, ÉS BEN FÀCIL!!

Paraules polisèmiques És quan un mot té més d’un significat. Com, per exemple: CUA.

Pot ser la cua per comprar les entrades al cinema. I també pot ser la cua del cabell.

CLAU: Pot ser una eina: clau anglesa. O la clau per obrir la porta. I també, la clau de sol.

PREMSA: Pot ser una màquina que comprimeix papers, aliments, cotxes, etc. I també, se’n diu premsa del conjunt de publicacions periòdiques, especialment les que són diàries.

PLANTA: Pot ser un vegetal que podem tenir a casa, tant a l’interior com a l’exterior. A més, segons la varietat, pot tenir flors. També és la part inferior del peu. I les diferents alçades d’un edifici.

PLANTA: Planta Baixa

BANC: És un moble per a seure-hi. També pot ser un conjunt de peixos. O una entitat que gestiona diners.

POTA: És la cama dels animals. Com les del flamenc, que són ben altes. I també, la part que aguanta una taula, una cadira, etc.

GRALLA: És un ocell de color gris clar. En algunes espècies, pot tenir el bec groc o vermell. I també, un instrument musical, molt català.

PEÇA: Pot ser la part d’un objecte sencer. (Peça d’una vaixella, d’un trencaclosques, etc.) També se n’hi diu a algun element de la vestimenta. (Peça de roba) I a les obres teatrals o musicals. (Peça musical o teatral)

CAP: És la part del cos on hi ha els ulls, la boca, etc. També se n’hi diu a una persona de rang superior, a la feina. I a la inexistència d’alguna cosa. Per exemple: Tens un llapis? No, no en tinc cap.

Fins aquí les paraules POLISÈMIQUES. Ho heu entès be? Esperem que sí. FINS AVIAT!