Attendance Improvement Program <<Insert School Name>>

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Kindergarten Parent Meeting Junta de Padres de niño/as en Kínder School Name Date AIC Name Attendance Improvement Program El Programa Para el Mejoramiento.
Advertisements

Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting > Pupil Services and Attendance Counselor Pupil Services and Attendance Copyright-2013 © Los Angeles Unified.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Objective Students will learn to tell time and be able to use the numbers from last lesson as a review.
¡Hola! Part 3 Icons key: Photo: © Pedro Salaverría, Shutterstock.com
Getting Ready for Summer & Next School Year Preparándonos para el verano y para el próximo año escolar -Introduce ourselves -Explain.
Student Attendance and Achievement What Kindergarten parents need to know Asistencia y Logros Académicos: Lo que los padres de Kínder necesitan sabér.
<<Insert School Name>>
Attendance Means Everything!
Attendance Improvement Program
Transitional Kinder/Kindergarten Parent Meeting
Welcome/Bienvenida
Question Formation Español Uno.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Vida Sana Objetivo; To talk about healthy lifestyles
1. You’re introduced to Sra. Fuertes. ______
Necesito hablar con los maestros de mis hijos. “¿Y ahora que hago
Parent Conferences Conferencias de Padres.
Title I & PAC Thompson Elementary September 10, 2014 (5:00 p.m.)
Hoy es martes el 7 de enero de 2014.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Noticias de kindergarten
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Getting to know you more!
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Español 2 3 de marzo de 2017.
Title I Annual Meeting Junta Anual de Titulo I
First Grade Dual High Frequency Words
English Language Learner (ELL) Parent Workshop
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
El Imperfecto Español 2.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
SEGUNDO PASO (A que hora…
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
Hoy es viernes el ocho de septiembre
Library Davs/Días de Biblioteca
School Name Date AIC Name
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
English Learner Advisory Committee
Hoy es jueves el trece de septiembre
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Señora Daniele, Profesora de Español
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hacer Ahora. Traduce las preguntas.
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Romaine Outbreak Summary
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Día número 44 Español 1—Acelerado
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
Homework - Tarea Name/Nombre:___________________________ 1ro Day Día
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

Attendance Improvement Program <<Insert School Name>> Programa Para Mejorar la Asistencia Escolar <<Insert School Name>> <<Insert Date>> Kindergarten Mid-Year Parent Meeting Junta de Padres de niño/as en Kínder de medio año If you have question, if you can make a note as to what slide your question refers to then it will be easier to answer your questions at the end. <<Insert your Name>> Attendance Improvement Counselor Consejera de Asistencia para Kínder

Agenda Agenda Review of Goals School Data Chronic Absenteeism Attendance and Achievement What Parents Can Do School Incentive Programs Prize Drawing Repasar las Metas Datos de la Escuela Ausentismo Crónico Asistencia y Los Logros Académicos Que Pueden Hacer Los Padres Programas de Incentivos de la Escuela Premios y rifas

LAUSD GOAL 71% of all students will attend 96% of the time or better Less than 10% of all students will attend less than 91% 71% de los estudiantes asistirán el 96% del tiempo a la escuela o mejor Menos del 10% de todos los estudiantes asistirán a menos del 91%

SCHOOL DATA DATOS DE LA ESCUELA Grade/grado LESS THAN 87% (Far Below Basic/muy por debajo del básico) 87 - 91% (Below Basic/ por debajo del básico) 92 - 95% (Basic/ básico) 96 - 99% (Proficient/ competente) 100% (Advanced/ avanzado) Total Expanded Transitional Kinder Kindergarten Grand Total   Total Absences/ ausencia total Data as of <<Insert Date data was withdrawn>>

SCHOOL DATA DATOS DE LA ESCUELA Program Goal Have at least 5% increase in the percentage of ETK/TK/Kinder attending 96% of the time or better. La Meta del Programa Tener por los menos un aumento del 5% en el porcentaje de estudiantes de Kínder que atendan un 96% del los días o mejor. <<Insert 2015/16 rate>> <<Insert goal %>> As of today, 96% attendance means having <<Number>> absences. A partir del día de hoy, asistencia de 96%, quiere decir <<Numero de faltas>> ausencias. # of students at 96% or higher # Enrolled % of students with 96% or higher <<___>> # de estudiantes con 96% o mejor # matriculado % de estudiantes con 96% o mejor <<___>> <___>%

THE FOLLOWING # OF ABSENCES IS ALLOWABLE For the 2016-17 school year Para el año escolar 2016-17 MAINTAINING PROFICIENT/ADVANCED ATTENDANCE Means having NO MORE THAN 1 absence per 25 DAYS OF INSTRUCTION MANTENIENDO ASISTENCIA COMPETENTE/ADVANZADO Significa NO FALTAR MAS de un día por cada 25 DÍAS DE ENSEÑANZA INSTRUCTIONAL DAY DÍA DE ENSEÑANZA ON THIS DATE… EN ESTE DÍA… THE FOLLOWING # OF ABSENCES IS ALLOWABLE LAS SIQUIENTES AUSENCIAS SON ACEPTADAS 25 September 21 0-1 day 50 October 28 0-2 days 75 December 12 0-3 days 100 February 7 0-4 days 125 March 15 0-5 days 150 April 27 0-6 days 175 June 2 0-7 days 180 June 9 8 students with 4 absences can move us up to 70.7%

Why is student attendance important? ¿Por que es importante la asistencia estudiantil?

Chronic Absenteeism in Early Grades Ausentismo Crónico en Los Primeros Años Escolares Having Chronic Absences IN ANY GRADE Puts our students at-risk for school failure and ultimately, to dropout. Chronic absenteeism is missing 9% or more of the school year or 15 or more days. Tener Ausencias Crónica EN CUALQUIER GRADO Pone a nuestros estudiantes en riesgo de que reprueben o últimamente abandonen la escuela tempranamente. El ausentismo crónico es cuando pierde mas de 9% del año escolar o mas de 15 días. 8

Attendance & Achievement Asistencia Escolar y El Logro Académico A student who is chronically absent in Kindergarten: Is more likely to perform poorly in first grade, especially in Reading Is likely to have lower academic achievement in fifth grade Is missing valuable core instruction El estudiante que esta ausente crónicamente en kínder: Es mas probable de desempeñarse pobremente en el Primer Grado, especialmente en lectura Es mas probable de tener un logro académico bajo en el Quinto Grado Pierde instrucción valiosa Refer back to the handout that Nina spoke about earlier: What parents should know about Kindergarten. Research shows that it takes 3 or more days for a student to catch up for EACH day of school missed Los estudios demuestran que les toma 3 días mas para poderse alcanzar a los otros estudiantes en el salón POR CADA DIA PERDIDO 9

Attendance & Achievement Asistencia y El Logro What is my child missing when s/he is not in school? Right now your child is learning: High Frequency words Blending (CVC words) Math: addition & subtraction Science: weather Language Arts: Food, Animals Writing: simple sentences Art: painting To speak in complete sentences ¿Que es lo que mi hijo/a pierde cuando el/ella no esta en la escuela? Ahorita su hijo/a esta aprendiendo: Palabras de alta frecuencia Mezcla de sonidos (juntado sonidos) Matemática: sumar y restar Ciencia: clima Lectura: Comida, Animales Escritura: Oraciones simples Arte: pintando Hablar en oraciones completas

WHAT PARENTS CAN DO Que pueden hacer los padres Schedule Doctor appointments before/after school or on short days (Tuesday) and bring to school for the remainder of the day Plan a consistent morning and evening routine Ensure that the school has updated phone numbers Promote School Attendance Arrange with relatives, friends, and neighbors to take your child to school in case of an emergency Utilize umbrellas, warm clothing, and rain boots Explore the benefits of before and after school programs Avoid unexcused absences Handout: Pare

Que pueden hacer los padres para promover la asistencia escolar? Haga planes con sus parientes, amigos, ó vecinos para que lleven a su hijo/a a la escuela en caso de una emergencia Use paraguas, ropa calientita, y botas de agua Infórmese los beneficios de los programas después y antes de la escuela Evite ausencias no validas Haga las citas con el doctor después o antes de la escuela o en los días cortos (los martes). Traiga al estudiante a la escuela después de la cita para que termine el día en la escuela. Planee rutinas consistentes para las mañanas y las tardes Asegúrese que la escuela tenga todos sus números de contacto

What can parents do to ensure their children stay healthy? ¿Que pueden hacer los padres para asegurar que sus hijos permanezcan sanos?

School Nurse Enfermera De La Escuela <<Insert Nurse’s Name>>,School Nurse On campus<<insert dates>> En la escuela los <<insert dates>> Can assist with obtaining health insurance, dental coverage, asthma nurse referrals, flu shots and glasses Puede ayudar con obtener seguros de salud, dentales, referirlos a la enfermera especializada en asthma vacunas de la gripa, y lentes.

Responsibilities of the School Nurse Responsabilidades de la Enfermera de la Escuela To control communicable diseases To observe students for any physical problems To give health teachings to students, teachers & parents/guardians Consult with parents regarding health concerns of their children with school conferences, telephone contact or home visits Controlar enfermedades transmisibles Observar a estudiantes para cualquier problema físico Dar enseñanzas de la salud a estudiantes, maestro/as y padres/tutores Consultar con padres en cuanto a preocupaciones por la salud de sus niños mediante conferencias escolares, llamadas telefónicas o vistas de casa Discuss Asthma referrals/handouts in packets.

WHAT PARENTS CAN DO Que pueden hacer los padres Promote a Healthy Lifestyle Visit the doctor once a year/dentist twice a year Eat lots of fruits and vegetables Drink plenty of water Regularly disinfect surfaces Wash hands often Cover nose and mouth when coughing and sneezing Get a good night’s sleep Promover un estilo de vida saludable Visite al doctor/dentista regularmente Comer muchas frutas y vegetales Tomar mucha agua Desinfecte las superficies regularmente Lavarse las manos a menudo Estornudar en el hombro Dormir lo suficiente: 10-12 horas

SCHOOL-WIDE ATTENDANCE INCENTIVES Incentivos de asistencia de toda la escuela <<Insert SCHOOL-WIDE incentive programs>> <<Include SCHOOL-WIDE Incentive programs (spanish)>> Include school wide incentives used to promote good attendance (not including AIC celebrations) such as monthly assemblies, end-of-semester/year attendance trophies, classroom competitions, etc.

ETK, TK, AND Kindergarten Attendance Incentives \ ncentivos de Asistencia de Kinder, TK, y ETK I ETK/TK/Kindergarten: <<Insert Kinder incentives>> ETK/TK/Kínder: <<Insert Kinder incentives (spanish)>> Highlight attendance incentives you use such as 25-day increment celebrations, opportunity drawings, etc.

THANK YOU!!! ¡MUCHAS GRACIAS! QUESTIONS? ¿PREGUNTAS? THANK YOU!!! ¡MUCHAS GRACIAS!