Spanish Second Level Likes and dislikes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Spanish First Level Los cumpleaños Los días de la semana Los meses del a ñ o.
Advertisements

Spanish First Level The Weather First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Spanish Second Level Likes and dislikes Second Level Significant Aspects of Learning Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen.
Spanish Level 1 Greetings Vocabulary 1. Greetings Build into daily routines starting with Hola and Adiós and then gradually adding in more vocabulary.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish Level 2 Talking about yourself Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
Hoy es lunes el dos de junio. Le plan! 1.vocabulario 2.Actividades 3.Pasaportes 4.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Spanish Level 2 Talking about yourself and others.
Spanish Level 2 Greetings Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom instructions.
Spanish Level 1 Greetings.
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
Hoy es lunes el doce de abril. Le plan! 1.Los dias 2.Los meses 3.Cumpleaños 4.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! Los dias, meses, fechas y cumpleanos.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Spanish Level 2 Greetings Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom instructions.
Mi dormitorio My bedroom
Spanish Early Level The Weather Early Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Develop confidence.
Hoy es ? ? ? El plan 1.Vocabulario 2.Actividades 3.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! El tiempo.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Learning Objectives: To be able to name 18 school subjectsTo be able to name 18 school subjects jueves, el diecinueve de enero ¡Vamos Al Instituto! Me.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Las opiniones A Escribe las asignaturas y subráyalas. (Write the subjects in Spanish and underline them as shown.) a Me gusta la geografía. b No me gustan.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
El plan! Me llamo, mi edad, donde vivo El/ella se llama Ser/Estar
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Hoy es miércoles el once de marzo.
Hoy vamos a .. aprender palabras y frases para describir el tiempo
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
Due Now: Write on your notebook:
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
OBJETIVO: Aprender las asignaturas
lunes el tres de octubre
Emparaja el español con el inglés:
c e a d b Eduardo Julia Julia Eduardo Julia
Español 2 3 de marzo de 2017.
Answer the questions (See pag 96) Cuál = Which
First Grade Dual High Frequency Words
Spanish First Level Los días de la semana Los meses del año
Hoy es lunes 23 octubre 2017.
El horario Part 1 Icons key: Photo:
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hoy es miercoles, el diez de agosto
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Hola, ¡buenos días!.
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
miércoles veintitrés de enero
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Write in Spanish (See pag 96)
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Las profesiones.
STARTER: If the infinitive for ‘to study’ is ‘estudiar’
Barcos de Batalla  Me encanta(N) = I love
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Due Now: Describe your classes, write in Spanish the following :
Development of the concert programme
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Quasimodo: Check your homework!
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Transcripción de la presentación:

Spanish Second Level Likes and dislikes

Second Level Significant Aspects of Learning Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen and join in with a story, song or poem Understand and respond to familiar voices in short, predictable conversations. Participate in familiar games, paired speaking and short role plays. Take part in simple, paired conversations about themselves, Ask simple questions. Develop confidence and enthusiasm to communicate using the language I have learnt.

Vocabulary Likes and dislikes with school subjects ¿Te gusta...? Do you like... Me encanta I love Me gusta I like No me gusta I don’t like Solo me gusta I only like Odio I hate El español Spanish El inglés English Las matemáticas maths La geografía geography La historia history Los estudios modernos social studies/modern studies Las ciencias science La educación física PE la música music El arte art La informática ICT   Es difícil It’s hard Es fácil It’s easy Es fantástico It’s fantastic Es interesante It’s interesting Es aburrido It’s boring No está mal It’s not bad Es estupendo It’s super Esta bien It’s good Esta bueno It’s good (foods)

El inglés

El español

El francés

Las matemáticas

La geografía

La historia

Los estudios modernos

Las ciencias

La educación física

la música

El dibujo

La informática

Embedding the language You can use the subjects in the target language when planning the day. I take an active part in daily routines, responding to instructions which are accompanied by gesture and expression. MLAN 2-01b

¡Decidid la asignatura que hace falta! ¿Qué hace falta? Talking activity Mirad las asignaturas ¡Decidid la asignatura que hace falta! Qu’est-ce qui manque means What is missing? Look at the subjects, shout the subject that is missing. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b

Con el(la) profesor(a) La clase compite Con el(la) profesor(a) Beat the teacher

Pupils repeat the subject if you point to the right one, but must keep quiet if you point to one but say another subject.

¡La loteria de las asignaturas! Listening activity Escribid seis asignaturas, ejemplo: El español El inglés Las matemáticas La geografía El dibujo La tecnología Cuando escuchéis la asignatura marca una X Cuando tengáis las seis X, gritad ¡LOTERIA! Write 6 subjects, when you hear one called put an X over it. When you have 6 X’s, shout LOTTO! I can listen to and show understanding of familiar instructions and language from familiar voices and sources. MLAN 2-01c

Las opiniones I love

Me encanta I love

Me gusta I like

No me gusta I don’t like

Solo me gusta I only like

Odio I hate

Las opiniones Reading and talking activity Writing activity In this activity, pupils work in cooperative groups. The whole class should ask the question “¿Qué te gusta…” + the opinion and the subject and write on a mini whiteboard. ”Me encanta el español..” The team must then say their statement. They get one point for saying it correctly and an additional point if it is written correctly. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b I can use my knowledge about language and pronunciation to ensure that others can understand me when I read aloud or say familiar words, phrases and short texts. MLAN 2-07b I use my knowledge about language and success criteria to help me, and I can check that I have written familiar words and phrases accurately. MLAN 2-14a

Esciribid y decid las frases Por ejemplo: “Me encanta el español” Mirad las imagenes Levantad la mano Esciribid y decid las frases Por ejemplo: “Me encanta el español” Look at the images, put your hand up and write and say the phrase which matches the opinion and the subject

¿Te gusta el inglés? ¡ Me encanta el inglés!

¿Te gusta la informática? ¡Me gusta la informática!

¿ Te gustan las ciencias? No me gustan las ciencias

¿ Te gusta la música? Odio la música

¿Te gusta el francés? ¡Me encanta el francés!

¿Te gusta la geografía? Me gusta la geografía

¿Te gustan las matemáticas? Odio las matemáticas

¿Te gusta el dibujo? Solo me gusta el dibujo

¿Te gusta el español? Me encanta el español

¿Te gusta la historia? Odio la historia

¿Te gustan los estudios modernos? Me encantan los estudios modernos

¿Te gusta la educación física? Solo me gusta la educación física

Corrigid los errores Reading and writing activity ’ Me encantan las ciencias. Odio el francés. No me gusta la educación física. Me gustan las ciencias. No me gusta la geografía Me encanta la informática Me encantan las matemáticas. Me gusta el francés. No me gusta el inglés. Odio las ciencias. Me gusta la geografía Odio la informática Correct the mistakes according to the pictures

Further opinions Pupils can add onto their opinions by stating why they like or dislike something.

Comparisons Pupils should work in pairs, and work out the meanings of the following adjectives. They should then discuss together, the similarities and differences between the spelling in French and in English. I can understand how a bilingual dictionary works and use it with support. MLAN 2-11a I can make comparisons and explore connections between spelling patterns in English and the language I am learning. MLAN 2-11b I can recognise and comment on other features of my own language which help to make sense of words in the language I am learning. MLAN 2-11d

Fantástico Difícil Fácil Estupendo Interesante Comparativos Fantástico Difícil Fácil Estupendo Interesante

Es difícil

Es fácil

Es fantástico

Es interesante

Es aburrido

No está mal

Es fantástico

Está bien

¡Otra vez, por favor! One more time!

Es difícil

Es fácil

Es fantástico

Es interesante

Es aburrido

No está mal

Es estupendo

Está bien

¿Verdad o mentira? y si Decidid Es verdad o mentira Mirad al profesor Listening activity Mirad al profesor y Escuchad la opinión True or false? Point to a picture, say the opinion, pupils put thumbs up or thumbs down if they think it’s correct or not si Decidid Es verdad o mentira

¿ Verdad o mentira? True or false? Point to a picture, say the opinion, pupils put thumbs up or thumbs down if they think it’s correct or not

Las opiniones Reading and talking activity Writing activity In this activity, pupils work in cooperative groups. The whole class should ask the question “¿Te gusta…?+ the opinion and the subject and write on a mini whiteboard. ”Me encanta el español..” + a reason. The team must then say their statement. They get one point for saying it correctly and an additional point if it is written correctly. I can participate in familiar collaborative activities including games, paired speaking and short role plays. MLAN 2-05b I can use my knowledge about language and pronunciation to ensure that others can understand me when I read aloud or say familiar words, phrases and short texts. MLAN 2-07b I use my knowledge about language and success criteria to help me, and I can check that I have written familiar words and phrases accurately. MLAN 2-14a

¿Te gusta el inglés? Me encanta el inglés, ¡es fácil!

¿Te gusta la informática? Me encanta la informática, ¡es fantástica!

¿ Te gustan las ciencias? No me gustan las ciencias, son difíciles

¿ Te gusta la música? Odio la música, es aburrida

¿Te gusta el francés? Me encanta el francés, es interesante

¿Te gusta la geografía? Me gusta la geografía, es estupenda

¿Te gustan las matemáticas? Odio las matemáticas, son difíciles

¿Te gusta el dibujo? Solo me gusta el dibujo, no está mal

¿Te gusta el español? Me encanta el español, está bien

El horario Recreo Colegio 1+2 Horas Lunes Martes Miércoles Jueves Viernes Lección 1   Lección 2 10h40-11h00  Recreo Lección 3 Lección 4 1h00-1h45  Comida Lección 5 2h45-3h05  Salida Sample timetable – recreation – break. Déjeuner – lunch. Appel – register Pupils could make up their ideal timetable

El horario Cread Un horario ideal Writing activity Create an ideal timetable ideal

El sistema escolar en España The school system in Spain A bit of culture, showing them how school works in France. You could get them to work out which class they would be in if they were in France

Bachillerato (equivalente a GCSEs-Higher) Preescolar 3-6 años La primaria 6-11 años Instituto 11-15 años 1ro, 2do, 3ro, 4to Instituto Age Name 11-12 Primero 1ro 12-13 Segundo 2do 13-14 Tercero 3ro 14-15 Cuarto 4to Instituto 15-18 años Bachillerato (equivalente a GCSEs-Higher)

ICT Resources online You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes.

BBC Learning Zone http://www.bbc.co.uk/learningzone/clips/not-again-farley-school-Spanish/12292.html Get pupils to listen out for the subjects and note what time they are

Classtools http://www.classtools.net/education-games-php/fruit_machine You can make your own games on classtools

¡Adiós!