La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions"— Transcripción de la presentación:

1 El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
Hoy es … El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions ¿Que tiempo hace? El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.

2 Aims To learn the personal pronouns. To learn the verb tener
To practice colours and pets with the verb tener.

3 Pronouns Yo I Tú/ usted(formal) You Él/ella/ He/she/it
Nosotros/nosotras(f) We Vosotros/ustedes You (plural) Ellos/ellas They you don’t always need to use the subject pronoun in Spanish as the ending of the verb tells you who is doing the verb. Tengo = I have Tienes = you have

4 La canción de pronombres

5 La chanson des pronoms Link to youtube cliphttps://

6 Escribid los pronombres en Español y ingles
Trabajad en tu grupo Escribid los pronombres en Español y ingles

7 Escribid un pronombre en Español encima de cada tarjeta
Coged una tarjeta Escribid un pronombre en Español encima de cada tarjeta Escribid un pronombre en Ingles encima de cada tarjeta tambien

8 Jugad un juego de parejas con las tarjetas.
Yo I Nosotros We

9 Tenéis You (plural) have Tienen They have
Tener – to have Tengo I have Tienes You have Tiene He/She/It has Tenemos We have Tenéis You (plural) have Tienen They have Remember: you don’t need to use the subject pronoun in Spanish as the ending of the verb tells you who is doing the verb. Tengo = I have Tienes = you have

10 El canción de tener

11 La escalera español.

12 La escalera español. You have 5 minutes to make as many cards as you can in English with phrases such as: - We have a blue bird - She has a green tiger We will use these for a game afterwards.

13 Coged una tarjeta ingles
Voy a decir un color… Ven aquí Por ejemplo, los azules El color ven aquí, Coged una tarjeta ingles

14 Traducid la tarjeta a Español
Regresad a tu grupo Traducid la tarjeta a Español La persona que tiene la tarjeta, escribid la tarjeta Español.

15 Verificad la frase con el grupo.
Tener Success criteria

16

17 Poned cada frase en la escalera.
El gol – la escalera mas grande (y correcta) de la clase.

18 X Dar una vuelta de la clase con tu grupo.
Coged las tarjetas con errores.

19 Contad las tarjetas y decidid cual grupo han ganado!
You can use 'mesurez' if you want them to measure the length of the ladder instead.

20 Spanish Level 1 Family

21 First Level Significant Aspects of Learning
Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence and enthusiasm to communicate using the language being learnt Develop an awareness and understanding of patterns and sounds of language Begin to develop an understanding of, interest in and respect for other countries, cultures and languages Appreciate and understand the value of language learning Recognise familiar written words when listening Explore how gesture, expression and emphasis are used to help understanding. Listen, recognise and respond to familiar voices in short, predictable conversations Understand and respond to familiar spoken vocabulary Actively take part in daily routines Listen and join in with stories, song or poem Enjoy engaging with simple and familiar texts on my own and with others using resources to support learning Participate in familiar games, paired speaking and short role plays Take part in simple, paired conversations about themselves giving simple opinions and asking simple questions

22 Vocabulary Family Quien es? Who is it? Es… It is… Yo me
Mi Familia my family Mi madre my mum Mi padre my dad Mi hermana my sister Mi hermano my brother Mi abuelo my grand-dad Mi abuela my gran Mi madre se llama my mum is called… Mi padre se llama my dad is called…

23 Mi familia

24 ¿Quien es? Who is it? Again, choose whichever way you prefer and use that one.

25 Es… Pupils can choose a name.

26 ¡Yo!

27 Me llamo Claire. My name is Claire

28 Mi madre My mother

29 Mi madre se llama Anna. My mother is called Anna

30 Mi padre My father

31 Mi padre se llama Javier.
My father is called Javier.

32 Mi hermana My sister. (note in Spanish the h is silent)

33 Mi hermana se llama Julia.
My sister is called Julia.

34 Mi hermano My brother

35 Mi hermano se llama David.
My brother is called David.

36 Mi abuelo My grandfather

37 Mi abuelo se llama Francisco.

38 Mi abuela My grandmother

39 Mi abuela se llama Maria.
My grandmother is called Maria.

40 ¡Mis abuelos! My grandparents

41 Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class.

42 ¿Mi, mi o mis? Mon, ma ou mes quiz show!

43 ¿Mi o mis? Mirad las caras y decidid si
Look at the faces and decide if – mi or mis. Mi is for singluar, mis is for plural. ¿Mi o mis?

44 ¿Mi o mis?

45 ¿Mi o mis?

46 ¿Mi o mis?

47 ¿Mi o mis?

48 ¿Mi o mis?

49 ¿Mi o mis?

50 ¿Mi o mis?

51 ¿Mi o mis?

52 ¿Mi o mis?

53 ¿Mi o mis?

54 ¿Mi o mis? En un groupo de cuatro personas….
…cread las tarjetas con Los miembros de la familia. madre padre hermano hermana abuelo abuela abuelos Y cread las tarjetas con mi o mis. ¿Mi o mis?

55 madre padre hermano hermana Y las tarjetas con mi y mis
Mezclad las cartas de la familia. madre padre hermano hermana abuelo abuela abuelos Y las tarjetas con mi y mis ¿Mi o mis?

56 Poned las cartas en dos pilas bocas abajo en el centro de la mesa.
1 2 In two piles face down. Recto vers le bas = face down.

57 Mi Por turnos, voltea una carta de cada pila
In two piles face down. Recto vers le bas = face down. Si mi o mis corresponde con la persona…guarda la carta!

58 ¿Cuantos personas tienes en tu familia?

59 Tengo siete personas en mi familia.

60 ¡Yo!

61 Tengo una madre. My mother

62 Tengo un padre My father

63 No tengo una hermana. My sister. (note in Spanish the h is silent)

64 Tengo dos hermanos. My brother

65 Tengo dos abuelos. My grandfather

66 Mi Familia Writing activity
Pupils use simple sentences above to write about the people in their family and their names. Pupils then have a short conversation about their family with their group. I can ask for help confidently using learned phrases and familiar language. MLAN 2-04a

67 En mi familia tengo 5 personas. Tengo una madre se llama María.
Escribid un pasaje de tu familia Por ejemplo En mi familia tengo 5 personas. Tengo una madre se llama María. Tengo dos hermanos se llaman Javier y Juan Draw a Christmas picture on the card. Pupils can also label their picture e.g. une boule

68 ¿Cuantos personas tienes en tu familia?
de tu familia Hablad Con un companero ¿Cuantos personas tienes en tu familia? Tengo 6 personas. Tengo una madre… Speak about your family with a colleague.


Descargar ppt "El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions"

Presentaciones similares


Anuncios Google