Stamps to be traced. 2 and 3 ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
ALC 20 martes el 18 de octubre Bienvenida - ALC – objetivo Yellow proficiency pass off. Flash cards practice- carácteristicas Oral conversation formulas.
ALC 67 Bienvenidos a la clase de español.. ALC 67 Emparejar las columnas. Escribe el español y el inglés. Hoy es martes el 8 de abril. 1.El aeropuerto.
Quasimodo: (son las doce)
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
End of term The last day to turn any late papers in for some credit or retake any of the sections of the tests is Wednesday. Hoy es martes el 29 de octubre.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interview with personality.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Things to do before we start.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
ALC 20 Hoy es lunes el 21 de octubre. Using the characteristics from the partner clock, write nine sentences. – 3 telling what your personality is Yo soy…
Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
La Fecha: Hoy es martes, 23 de septiembre Tema: School Subjects and Schedules Obj: SWBAT talk about their school schedule in Spanish including subjects.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK*
Vocabulario Spanish English Zaragoza Zaragoza Badajoz Badajoz
Question Formation Español Uno.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Español 3 24 de febrero de 2017.
Español 2 2 de mayo de 2017.
Hoy es el _____ de _____ del __________
ALC 21 miércoles el 19 de octubre. Bienvenida en parejas.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 11 de enero
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Hagan Ahora Hoy es lunes el dieciocho de septiembre
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Objective: Vocab/Ideas: Vámonos: I can prepare for the quarterly
Close read writing day Hispanic nicknames.
miércoles el 5 de octubre Bienvenida
¡Hola! ¡Buenos días! Bienvenidos a la clase de español.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Tema: LA FECHA EQ: How do I properly write dates in Spanish? Español I
Para hacer ahora Identifiquen los números
1.4 Numbers.
Hoy es _________, el _____ de ______ de______________.
¡Hola, mis esudiantes fabulosos!
Hoy es ______, el ______ de _____ de ____________.
Haga Ahora 15 ¿Qué día es hoy? Hoy es…
Bellringer 10/29 Put this in your NOTES!!! Using questions that you know in Spanish, figure out what the following question words mean. If you can’t.
Using Verbs.
COMPLETA LA HOJA DE TRABAJO
Preparacion Hoy es jueves el 3 de diciembre
Hoy es ________, el __________ de _______.
Día número 29—español 1 Make corrections on the Table of Contents
Vámonos Answer the following questions in complete sentences in Spanish: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama tu mejor amigo (your best friend)?
Transcripción de la presentación:

Stamps to be traced. 2 and 3

ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. match the columns writing out the words. 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty 6.Short (height) 7.Short (length) 8.Skinny 9.Strong 10.Tall 11.Ugly 12.Weak 13.Young Alto Bajo Bonito Corto Débil Delgado Gordo Guapo Feo Fuerte Joven Largo Viejo

ALC 21 Hoy es miércoles el 23 de octubre. Respuestas 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty 6.Short (height) 7.Short (length) 8.Skinny 9.Strong 10.Tall 11.Ugly 12.Weak 13.Young Gordo Guapo Largo Viejo Bonito Bajo Corto Delgado Fuerte Alto Feo Débil Joven

Content objective Hoy es miércoles el 23 de octubre. I can identify the physical characteristics vocabulary. Language objective I can identify the physical characteristics vocabulary with the ALC, Cornell notes and word search. I can also try to use all of my vocabulary with the benchmark test.

ALC scoring 10 points per square Stamps are 1 point extra credit. Total possible points. Please turn the scored papers in on the chairs in front.

La bienvenida Hoy es miércoles el 23 de octubre. Pasen con su compañero de trabajador/perezoso. Using your bienvenida questions and a timer, ask your partner the questions on all of the cards. Get a response Repeat by answering your partner’s questions. Write your time in the square trabajador/perezoso.

Partner clock Quiz your partner on the vocabulary from the partner clock. You may say the English or Spanish. Prompt=¿Cómo se dice….?

Cornell note review Key words (circle or highlight) yo/mi Tu/tú Él/ella/su Main ideas (underline) 1 st person 2 nd person 3 rd person

Quick talk Keep tally marks in the left of your column if you say it before your partner. The question will be on the first slide and the answer will be on the following slide.

Yo =

Yo = I

Tú =

Tú = you

Ella =

Ella = she

Él =

Él = he

Mi =

Mi = my

Tu =

Tu = your

Su =

Su = hers/his

Yo y mi son __ persona.

Yo y mi son 1 a persona.

Tú y tu son __ persona.

Tú y tu son 2 a persona.

Ella y él son __ persona.

Ella y él son 3 a persona.

Continue with chunk 4 on your Cornell Notes.

Chunk 4 physical characteristics.

Add the following words to your Cornell notes under Chunk 4 1.Fat 2.Handsome 3.Long 4.Old 5.Pretty 6.Short (height) 7.Short (length) 8.Skinny 9.Strong 10.Tall 11.Ugly 12.Weak 13.Young Gordo Guapo Largo Viejo Bonito Bajo Corto Delgado Fuerte Alto Feo Débil Joven

Place the Cornell notes in the binder. Take out a new sheet of paper.

Benchmark test The benchmark test is a test required by the district. You will have 20 minutes to take the test. You will use your own paper for the test. You will use the test that is assigned to you by way of class number. Please do not make noise during the 20 minutes. We will read the directions together. If you have finished, quietly turn the test master and your written test in on the chair. Pick up and do the word search.

Please remember You are to be quiet for the full time of the test. If you are finished, quietly, return your master copy to the chair and place your test next to the master copy on the chair. Pick up a word search from off the table.