9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español A- In the “Calientarse-Warmup” section of your binder, write the FULL NAME (JACK HILLE MIDDLE SCHOOL) of our school using the Spanish Alphabet.
Advertisements

You need to improve the way you write and think in Spanish – At what time? This is an interactive presentation. You need your worksheet, your pencil, and.
This is an interactive presentation
How to tell time in Spanish
Telling Time (Cómo decir la hora).
You need to improve the way you write and think in Spanish! Days
Accents and Punctuation
Ser vs Estar.
Las Palabras Interrogativas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Telling Time Grammar Essential #8.
Para Empezar Hoy es miércoles el cinco de diciembre Write the correct definite articles in the spaces below. ____ béisbol ____ pizza ____ jazz ____tenis.
El Calendario Español.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
IR- to go voy vamos vas vais va van
Direct Object Nouns & Pronouns
Me llamo ________ Clase 7 il La fecha es el 3 de enero del 2013 Propósito # 36: ¿Quien le da la receta al enfermo? Actividad Inicial: In Spanish, write.
Saber o Conocer Its not what you know, its who you know? Or is it the other way around?
Direct Object Pronouns Direct Objects Diagram each part of these English sentences: I want that skirt. I bought some shoes. What is the subject, the.
El 6 de septiembremartes Calentamiento El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder preguntar Como te llamas? Y contestar la pregunta usando vocabulario.
El 8 de septiembre jueves Calentamiento
Capítulo Uno: Primer paso
Jeopardy Los verbos -ar Vocab 1 Vocab 2 El tiempo Q $100 Q $100 Q $100
Subject Pronouns and Ser
¿Cómo te llamas? Yo me llamo Ricardo..
Week of Oct , S1P1 – Sigue las direcciones Necesitan un lapiz o un boli y un cuaderno – You need a pencil or pen and a notebook Saquen el.
The Present Tense of ir (to go)
Los dias de la semana.
How are you doing with your metas? Can you... Are you studying and practicing... or... hoping to learn by magic?
Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.
¿Qué? = What ¿Quién? = who ¿Quienes? = who ( pl. subj) ¿Cuándo? = when ¿Dónde? = Where ¿Por qué? = why.
ANTE TODO It is a misunderstanding to think that ¿Qué? always translates as What?, and that ¿Cuál? and ¿Cuáles? always translate as Which? ¿Qué? and ¿Cuál?
Spanish 1 Forming Questions. Trabajo de timbre Da la pregunta. Write the question asked for each answer given. 1. Tengo 16 años. 2. Soy de Ecuador. 3.
Gramática 2.1 Question Formation Colors
Gramática 3.1 Gustar with infinitives Pronouns after prepositions
Los interrogativos.
Capítulo 4A- Apuntes #2 Interrogativos.
Capítulo 4A – Apuntes #1 IR.
Hoy es martes, el diez de septiembre
Asking for and giving Opinions ¡EN ESPAÑOL! TAUGHT BY Sausha Anderson Jelani Barber Alex Cruz.
Los Verbos Capítulo 1 Parte 2.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres?
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
28 y 29 de agosto de Student fees: District working with office. You can pay online. Turn in your signature paper for the disclosure. KEEP YOUR.
Los verbos. Instrucciones Take notes on the following information on conjugating verbs. See Mrs. Morrison with any questions.
Subject Pronouns and AR verb conjugations As you click through this powerpoint, you will need to answer the questions on your worksheet. At the end, you.
Sponge: Primero (1), read the essential question, How are language and culture connected? Segundo (2), On your sticky note write a readable and appropriate.
Spanish Ia (Final Exam) Crossfire Initial Activity 1. Brief notes on tener... (or review if you have received them already!) Tener---formas Tener.
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Haz Ahora Combine the two sentences to form a single sentence with a reciprocal verb. 1.Yo ayudo a mi madre a hacer la cama. Mi madre me ayuda a hacer.
Isn’t so bad when you get the hang of it!  The verbs we learned in Chapter 1 were in the infinitive form.  That means their English translation would.
THE VERB TENER Spanish 1- 9/23/13 Sra. Baldwin. TENER Tener is a verb that means “to have”. It has irregular forms (does not follow a pattern) and must.
Como se dice en Español? 1. I’m fine- 2. I’m ok- 3. I’m so-so- 4. I’m bad- 5. I’m very well- El objetivo de hoy Los estudiantes van a poder introducir.
Warm Up, el jueves, el 30 de agosto
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
Articles, nouns and contractions oh my!. The POWER of the article THE 1. There are four ways to express THE in Spanish 2. The four ways are: El La Los.
LOS ADVERBIOS To Express Frequency.
Warm Up, el martes, el 9 de octubre p. 67 SAQUEN LOS PIZARRONCITOS
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
Me llamo ________ Clase 10 NM La fecha es el Primero de febrero del 2012 Propósito # 27: ¿Cómo vives? Actividad Inicial: Copia y responde en oraciones.
 Making complete sentences How to make complete sentences in Spanish. The following presentation is designed to help you learn how to do the following:
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where I am located. Vocab/Ideas: Delante de Encima de Cerca de A la izquierda Al lado.
UNIDAD 2 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
¡Libro de la Familia!. 7 pages total 1 about you 3 pages about groups of family members 3 individual pages about family members.
Negatives and Questions. Negatives Consider the following sentences: Juan estudia mucho. Marta y Antonio viven en Georgia. Rita y el chico necesitan.
Question formation Preview Sí or no No and not Question words
Bellwork Copy your DLT DLT1: I can learn indefinite articles so I can determine when to use each specific indefinite article, depending on the noun being.
Stations Homework Remember that we need to make sentences in Spanish, we are growing and the way we use our knowledge should grow with you. We need to.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Transcripción de la presentación:

9/20 A- Complete the sentences: 1. Me llam_ Pablo. 2. ¿Cómo te llam_ _? 3.¿Cómo se llam_ ? B- Contesta las preguntas (oraciones completas). 1. ¿Estudias mucho? 2. ¿Bailas con amigos? 3. ¿Hablas en la clase de español a veces? 4. ¿Tú y tu familia miran la televisión mucho? 1

9/21 A- Sacan los mapas and begin to memorize the countries in Norteamérica. (5 minutos) B- Sacan la canción “Yo quiero aplaudir” y práctica en tus grupos. (7 minutos) 2

9/22 A- 1. Is the word “días” masculine or feminine? 2. What is the name of the this mark: ~ which sometimes goes over the letter n? 3. What is important about the country of Panamá? B- IF YOU GOT 34/50 or below on the test- CORRECTIONS DUE TOMORROW!!! 1.What is the definition of an infinitive? Give 3 examples. 2. What is the rule about having two conjugated verbs right next each other? 3

9/23 A- Write the answer using the Spanish numbers. 4+6=_____ 12-1=____ 8+6=____ 7+8=____ What languages do the people in Haití and Brasil mostly speak? B- Write the word and it’s opposite: 1. Arriba 6. Deprimido 2. Enfrente 7. tranquilo 3. Afuera 4. Derecha 5. En el medio

A- What is the difference between ¿De dónde eres? and ¿De dónde es? B- Using the “más emociones” vocabulary, finish the following sentences with 4 different words. Hoy estoy… Normalmente estoy… Mi mejor amigo(a) siempre está… Mi madre tipícamente está… 9/24 5

9/27 A- 1. Tell someone in your group how to say 16-19 in Spanish. Now, escribe los números 16-19. 2. ¿Qué significa “y”? 3. Staple and turn in your warm-ups. B- 1.¿Cuándo estás enojado(a)? 2.¿Cuándo estás algre? 3. ¿Qué significa: adentro, atrás, afuera? 6

9/28 Me Te A- ¿Cuál es tu teléfono? Tell your número de teléfono to a group member and see if they can write it down correctly. B- Finish the verb chart for the beginning words of expressing “like”. When do you use “gustan”? Me Te + gusta or gustan 7

9/29 A- Answer the following en español. 1. What day is today? 2. What day was yesterday? 3. What day is tomorrow? 4. What season are we in? 5. What was last month? B- ¿De qué clase vienes? ¿Qué acabas de hacer?

9/30 B- ¿Qué necesitas para decir that you just did something? What is missing from this sentence: Ustedes vienen tienda con mucha ropa.

A- 1. ¿De dónde eres? 2. ¿Qué día es mañana? 3. ¿Qué día es hoy? 10/1 ¡Feliz Octubre! A- 1. ¿De dónde eres? 2. ¿Qué día es mañana? 3. ¿Qué día es hoy? B- Saquen el papel con preguntas trabajan con una persona para preguntar y responder a las preguntas.

10/4 A- Review, answer in complete sentences in Spanish. Use notes if you need to. 1. ¿Cómo te llamas? 2. ¿De dónde eres? 3. ¿Qué día es mañana? B- Escribe los números en español: 579 851 280 964 463 527