S Counselor Connection January 2014, Vol. 5 Ms. Rodriguez, School Counselor 281-577-8740 Goal- Setting January is a time for.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Irregular Preterite  There are several irregular verbs in the preterite. In this presentation, we ’ ll take a look at the most important ones.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
Homework explanation and preterite verb drills La tarea para Block 1  The worksheet p. 89 can be used to help you set up your writing, but the specific.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
How would you greet a friend at these times?
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Page 114 En español 2 Reflexive Verbs Do you remember your Indirect Object Pronouns?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
4.7 invitations, ir+a+inf.. Vámonos Conjugate the following three verbs. Draw a boot! Pedir (e → i) Querer (e → ie) Jugar (u → ue)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
English Lesson 3.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Daily Routine Assessment-Monday!
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Do Now – 29 de octubre 2014 You are talking with a Columbian student that you are going to be living with while Studying Abroad in Columbia, and want to.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
The following slides introduce the new verb IR.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Daily Routine Assessment-Monday!
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Spanish II Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Welcome Back! Please write the following sentence in Spanish: I take a shower at 6:30AM.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
English Lesson 4.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
First Grade Dual High Frequency Words
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

S Counselor Connection January 2014, Vol. 5 Ms. Rodriguez, School Counselor Goal- Setting January is a time for setting goals. Most people make some type of New Years resolution. Then two weeks later, they realize that they havent followed through. Kids are no different. Why not make this year the year that your child learns how to achieve the goals he set for himself? When your child sets a goal, help him choose one he can reach in a short time frame. Encourage him to be specific. Be smart, is too broad, and not measurable. Learn more multiplication facts however, can be observed and measured. Then help your child follow these five steps for achieving the goal. 1.State the goal: My goal is to learn my multiplication facts. Have your child write down the goal and post it somewhere where he will see it. 2.Plan how to meet the goal: I will make flash cards and study them for 15 minutes every night. I will ask Mom to quiz me on Fridays. 3.Talk about the goal with others: This builds commitment to the goal. Your child should tell his teacher what he plans to do. 4.Do each step in the plan: If problems come up, talk about possible solutions. Perhaps he is too tired after doing his homework each night to review his flash cards. Maybe he could study them in the mornings while he eats breakfast instead. 5.Motivate and celebrate: Praise your child for his effort each step of the way. I am proud of you for studying your multiplication facts this morning! And when he achieves his goal, celebrate how his hard work paid off! Start the new year with a family calendar The start of the new calendar year is the perfect time to create a family calendar. To get the most benefit from a paper or electronic calendar, use it to: Schedule family time : Let your child see that time together as a family is important enough to write on a calendar. Keep track of everyones schedule. Use a different color for each member of your family. That way, you can tell at a glace whos where. Plan homework time : At the beginning of the week, sit down with your child and look at the calendar. Talk about her schedule and how she plans to use her time. This planning helps your child understand how to make the best use of time. Tip of the month: As much as we watch to see what our children do with their lives, they are watching to see what we do with ours. This statement by Joyce Maynard reminds us what we sometimes forget; monkey see, monkey do. Set a good example to your children by setting attainable and measurable New Years resolutions for ourselves. If we know cutting something off cold turkey is not likely, take baby steps and build up. Be there or be squared! Research on students in kindergarten through 3 rd grade suggests chronic absences (missing 10% or more days in a school year) are linked to: Low performance in school Dropping out (in high school) Substance abuse & more Not only does it affect the absentee, but it affects the other students learning as well. When the absent students come back, the teacher must help them catch up. Show your child that your family cares about learning by making sure he is at school on time everyday that he is not sick, Source:

S enero del 2014, Vol. 5 Ms. Rodríguez, consejera escolar de Crippen , ext: 3608 Cumpliendo Metas Enero es el tiempo para establecer nuevas metas. La mayoría de la gente hace propósitos para el año nuevo. Y luego, dos semanas después se han olvidado del propósito y no lo cumplen. Los niños son igual a los adultos. ¿Porque no hacer que este sea el año que su hijo cumpla sus metas que se hizo para si mismo? Cuando su hijo escoja su meta, ayúdele a escoger una que pueda ser cumplida en un corto tiempo, y que sea una meta especifica. Ser mas inteligente, es una meta muy amplia, y no es mensurable. Pero aprender mas tablas de multiplicación si es una meta observable y mensurable. Ayude a su hijo con estos 5 pasos para cumplir su meta: 1.Escoja la meta: Mi meta es aprender mas tablas de multiplicación. Haga que su hijo escriba la meta y la coloque en un lugar donde el pueda ver la meta. 2.Planifique como va a cumplir la meta: Voy a hacer cartas de multiplicación y practicar cada noche. Le voy a preguntar a mi mama que me haga examen cada viernes. 3.Discute las metas con otros: Esto establece compromiso a la meta. Su hijo le puede decir a su maestra lo que va a hacer. 4.Haga cada paso en el plan: Si problemas ocurren, discute los problemas y soluciones. Tal vez este muy cansado cada noche después de hacer su tarea para repasar sus cartas de practica. Entonces puede practicarlas en la mañana durante desayuno. 5.Motive y celebre: Dígale a su hijo que esta orgulloso de el. Cuando alcance su meta, celebren para que su esfuerzo sea reconocido. Consejos de la Consejera Tiene que venir para ganar! Investigaciones con estudiantes de Kindergarten hasta el tercer grado ensena que ausencias crónicas (pierden mas del 10% del ano escolar) esta relacionado con: Bajas calificaciones en la escuela Abandonamiento a la escuela (en la segunda) Abuso de drogas y mas No solamente afecta a el estudiante que esta ausente, pero también afecta a los demás estudiantes. Cuando el estudiante que falto regrese a la escuela, la maestra tendrá que enfocarse en el para repasar lo que perdió. Ensénele a su hijo que la escuela es importante para su familia y este seguro que su hijo venga a tiempo y todos los días que no este enfermo. Empiece el a ñ o con un calendario familiar El principio del año es el tiempo perfecto para empezar un calendario familiar. Úselo para: Planear tiempo de familia : Deje que su hijo vea que el tiempo juntos como familia es importante para usted. Incluya horarios de todos en la familia : Use un color diferente para cada persona de su familia. De esta manera, podrá ver con un vistazo quien esta donde. Planear tiempo para tarea : Al principio de la semana, siéntese con su hijo y hablen sobre la semana. Hable sobre sus horarios y cuando va a hacer la tarea. Planear ayuda a que su hijo maneje su tiempo mejor. Tanto que nosotros miramos a nuestros hijos a ver que están haciendo con sus vidas, nuestros hijos nos están mirando a nosotros a ver que hacemos nosotros con las nuestras. [Joyce Maynard]. Lo que nosotros hacemos, es lo que los niños van a hacer. Sea un buen ejemplo para sus hijos y haga propósitos para si mismo que son mensurables y que puedan ser cumplidos. Si usted sabe que completamente dejar la soda (por ejemplo) no es una meta realistica para usted, tome pasos pequeños y crezca de allí. Consejo del mes: