Horario 19 viernes el 14 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Speed date Flash cards of stem changers – word search. Dr. Frankenpiedra Stem changer – irregular Bingo.
Bienvenida viernes el 14 de octubre Write the name of the person you speak with on your paper in square 10. Please find someone in the room with whom you have not done the bienvenida. One of you ask the questions the other responds, then switch roles. Return to your seat when completed and get ready for the bienvenida.
ALC 19 viernes el 14 de octubre Contestar.
1 ¿Quién era la reina de España en 1492?
2 ¿Quién era el rey de España en 1492?
3 ¿Quién pidió y recibió dinero de los reyes catolicos de España en 1492?
4 ¿Cuáles eran los nombres de los barcos que cruzaron el oceano en 1492?
5 Dibuja la bandera de España.
6 ¿Cuáles son los colores principales de la bandera de España.
Write the answers if you didn’t already.
Respuestas 1. ¿Quién era la reina de España en 1492? La reina Isabela I
¿Quién era el rey de España en 1492? El rey Fernando II
¿Quién pidió y recibió dinero de los reyes catolicos de España en 1492? Cristóbal Colón
¿Cuáles eran los nombres de los barcos que cruzaron el oceano en 1492? La Niña La Pinta La Santa María
Dibuja la bandera de España.
¿Cuáles son los colores principales de la bandera de España. Rojo Amarillo
Objetivo miércoles el 12 de octubre I can complete my drawing of my monster. I can learn the days of the week
Flash card assignment We will be moving to the use of flash cards for the bienvenida instead of the hand. You may write the question on one side and the response on the other. Be sure that you use correct spelling when you write. All of the questions and statements will need to be on the cards by Oct 28.
Vocabulary review Repeat with the teacher two times. Point at the body part as you say it.
La cabeza (head)
Los hombros (shoulders)
Los ojos
Las orejas
La boca (mouth)
La nariz
El brazo (arm)
la rodilla (knee)
Las piernas
Los dedos
Los pies
Las manos
Give numbers to students
Partners Find the number of the person that has your same number. One of you faces the screen. Point to the body part shown on the screen and your partner says it in Spanish. You may be seated or you may stand.
Los hombros (shoulders)
Las orejas
La cabeza (head)
Los ojos
El brazo (arm)
La boca (mouth)
La nariz
Las piernas
Las manos
Los dedos
la rodilla (knee)
Los pies
Change places
Los ojos
Los hombros (shoulders)
La nariz
Las orejas
La boca (mouth)
La cabeza (head)
El brazo (arm)
la rodilla (knee)
Las manos
Los dedos
Los pies
Las piernas
Sing Cabeza, hombros… In Spanish to your partner. Cabeza Hombros Rodillas Pies Ojos Orejas Boca Nariz Hombros Brazo Mano Dedos Ojos Orejas Boca Nariz
Count 0-39 in Spanish to your partner.
Return to your own seat and get your body parts flash cards.
Flash card practice Show the picture on the card to yourself. Say what it is out loud. If you know it, put it in one pile if you don’t know it, put it in another pile.
Finish your Monster’s Inc. monster. Create a monster for Monster’s Inc. Identify and label 10 body parts learned. Color the monster. Show your monster to Sr. Slade Tape your monster to the north wall whiteboard.
Los ojos Las narices El brazo Las rodillas