Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Slide 4-5 = Team B: Madiyyah, Nafeesa, Aisha & Sabah.
Advertisements

PALABRAS INTERROGATIVAS - DE PREGUNTAS
Telling Time (Cómo decir la hora).
Las Palabras Interrogativas
Háganlo ahora: ¿Qué significan las palabras en inglés
Telling Time Grammar Essential #8.
Los sujetos Subjects. Los sujetos singulares Yo = I Tú = You (informal) Él = he / Ella = she / Usted (ud) = you (formal)
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Capítulo 3 Nuevas clases, nuevos amigos PRIMER PASO
Conteste las preguntas en español. ¿Cuándo nació su mejor amigo/a? ¿Dónde nació su mejor amigo/a? ¿Dónde naciste?-
Hace+time expressions
UN VIAJE A ESPAñA WEBQUEST POR SRA. SMITH IntroductionIntroduction|Task|Process|Evaluation|ConclusionTaskProcessEvaluationConclusion.
Interrogative words = question words
Escriban (escribir) Write an in which you introduce yourself to a prospective pen pal. Prewrite-think about information you want to give. Answer.
Asking Questions Interrogativos Cap. 4A Sra Spampinato.
1 3 WAYS TO ASK A QUESTION 1.Add question marks to a statement. 2.Add a tag word to a statement. 3.Use a question word.
You have already learned that ser and estar both mean to be but are used for different purposes. These charts summarize the key differences in usage between.
Affirmative and Negative Words
La charla Debate y discussion en español. Presentador 100 puntos Consigue 2 fuentes impresas que representan diferentes opiniones de tu tema. Consigue.
¿Qué hora es? Capítulo – Para Empezar. ¿Qué hora es? To state the time in Spanish, one must use the phrase Es la… or Son las… To state the time in Spanish,
PRUEBA ORAL Capítulo – Para Empezar. ORAL Me llamo ________________. Soy de ________________. Tengo ___________ años. Mi número de teléfono es ______________.
Capítulo Uno: Primer paso
1) Penélope Cruz es actriz mexicana ……………………………………….. 2) Nació en setiembre ………………………………………………………….. 3) Tiene 23 años …………………………………………………………… 4) Nació
Unit 4 ~ Getting Around ~ Clothes & Food la ropala comidalos colores el abrigolos pantalones cortos el agua rojo los aretesla ropa interior el jugo anaranjado.
Las Introducciones ** Important Phrases for Conversation **
The Imperfect… take notes somewhere The imperfect tense is used to refer to actions in the past that occurred regularly or repeatedly. I used to walk every.
Bienvenidos. MLI.CCC3 the students compare basic elements of the target language to the English language. The students: A. Recognize similarities and.
Asking Questions Español I - p. 184.
Español 1 el 30 de agosto. Bell Dinger – el 30 de agosto
El verbo “ser” para identificar a personas
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo presentarle.
Bellwork Change the following verbs to informal commands. 1. hablar 2. tomar Make commands with pronouns attached. 1. beber/ la 2. comer/ los.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
REALIDADES 1A ¿Qué te gusta hacer?.
Señora Johnson Tambien necesitas 5 separadores Chambas Apuntes Impresos Actividades Registros.
Muestre y Explique sobre tu país FLD EHS SP4H. Escoja tu país Cada otra semana, vas a redecir in TUS PROPIAS PALABRAS de lo que está ocurriendo o lo que.
ALC 11 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida lunes el 26 de septiembre Front row face the back row. Back row will read the words on the screen in the.
Español 1 18 y 19 de septiembre de Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.) El otoño-
Ideas complied from: Engage Your Students in Learning!: Interactive and Effective Classroom Techniques Rachel Dinisman & Carole Padian, Pinkerton Academy.
A tale of two Research methods by Rubena St. Louis A true story....
(por favor) By emory gibson Para describir how long ago en español, presta attencion.
Forming questions Grammar Essential 1.
Similarities between English and Spanish
Fecha: martes 26 de febrero de 2013
Describe the people or things below using the correct forms of the verb SER and the adjectives provided. EX: profesoras de matemáticas / divertido. Las.
HAZ AHORA / DO NOW Responde en frases completas: Por ejemplo: ¿Qué te gusta más, nadar o esquiar? Pues, me gusta más nadar. Pues, no me gusta ni nadar.
Interrogativos Capitulo 4A.
Animals of the Sea (Animales del Mar) Lauren Blow.
Preguntas de conversación Capítulo 2 Exprésate I.
¿Qué haces si estás atrapado/a en un edificio en llamas? Usa 3 términos de vocabulario.
Interrogatives-Question Words Must use an upside question mark at the beginning of your question. ¿ All have accents. Do not use in your answer. They.
 1. Why should a person learn Spanish? Give at least 3 reasons in your explanation.  2. What Spanish experiences have you had? (None is not an option.
Our first project: The iron. Name of the student: Miranda de la Torre Rivero. AVATAR.
Español la memoria (1): cómo trabajarla bien. Hoy vamos a… mirar escucharpensar hablar memorizar.
Question words Sra. Kemp Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2.Click to move on to the next flashcard. 3.Look.
Repaso (parte 2) Español 2. Como escribir una pregunta…  Adónde (to where)  Cómo (how)  Cuál/Cuáles (which ones)  Cuándo (when)  Cuánto (how much)
Indefinite Articles and ¿Cuánto?, mucho, and poco
Hispanic Heritage Month 2013 Español 3. After completing this unit I will be able to… 1.Explain the history of Hispanic Heritage Month. 2.Explain the.
¡LUCES CÁMERA ACCIÓN! Un programa de cocinar. PROYECTO En grupos de 3 ó 4 estudiantes van a producir un video* para enseñar cómo preparar un plato típico.
Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion.
Vámonos Write out the sentence frames for these questions (aka write out how you would reply to these questions) in Spanish: ¿Qué hace Ricardo? ¿Qué quiere.
More sentences that contain if…
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Fui…….. ¿Cómo fue? ¿Adónde fuiste? ¿Qué hiciste? ¿Cómo fuiste?
Preterite of -car, -gar, -zar verbs and conocer
Preterite of -car, -gar, -zar verbs and conocer
Irregular Preterite IR and SER
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo
Hoy vamos a repasar: cómo escribir sobre el tiempo libre
Preterite of -car, -gar, -zar verbs and conocer
Transcripción de la presentación:

Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion

Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion

Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion

Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion

Ud. será responsable por buscar información Ud. creará un powerpoint. El contenido tiene que ser en español Necesita incluir al menos 20 fotografías y necesita contestar las preguntas siguientes que también son parte de la presentación oral. - ¿Cómo se llama? (la ciudad, el hotel el restaurante …..) - ¿Cómo es? - ¿A qué hora se abre? - ¿A qué hora se cierra? - ¿Cuánto cuesta? - ¿Dónde queda? (Necesita mostrarme donde queda en el mapa de la ciudad) - ¿Cuál es su favorito y por qué? Para su contenido, se puede usar los sitios siguientes en su busqueda y libros de turismo

Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion Power point Excellent with exceptional work and effort Well done, meeting all the foto requirements Meets the minimum with not much effort Poor quality and few slides Organization and presentation Student is prepared and rehearsed Student is prepared and somewhat rehearsed. Student could have practiced more. Had difficulty understanding presentation. Obviously not rehearsed. Pronunciation Student pronounced all words correctly. Almost all words were pronounced correctly with the exception of a couple. Some words were pronounced incorrectly. Many words were pronounced incorrectly. Fluency Student spoke loudly and clearly with good tone. Spoke fluently, without hesitation or repetition. Student spoke clearly but at times he faded out. Spoke somewhat fluently with some hesitation or repetition. Student was hard to hear. Lacking fluency - spoke with too much hesitation or repetition. Student was very difficult to hear. Unacceptable level of fluency- numerous hesitations and repetitions. Grammar (attention to the use of the preterite) Is virtually error free. Contains some errors.Contains several errors Contains many grammatical errors. Meets Task Requirements All the task requirements were met Several task requirements were met Some of the task requirements were met. Only a few task requirements were met. Area Excellent 9-10 Good 7-8 Fair 5-6 Poor 1-4

Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion