Lenguaje y Cultura Español AP Srta. Ohl Voice Mail: 407-320-9761 Sra. Gavilanes Voic 407-320-9781 Maria_Gavilanes-Schmitt.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verbos con Cambios de Raíz
Advertisements

¿Qué te gusta hacer?.
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Stem-changing verbs.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 37 – 4/14 – 4/18.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Capítulo uno Spanish Language  1. Escribir  2. Leer  3. Interpretar  4. Escuchar  5. y hablar español con seguridad.
Hoy es miércoles, el 9 de abril
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Para hacer ahora Identifiquen:
Hoy es miércoles. La fecha es el 15 de enero LA PREGUNTA: What are the two steps of verb conjugation? LA TAREA y OTROS ANUNCIOS:  Midterm Exam –el 22.
Me llamo ___________ Clase 701 La fecha es el 26 de enero del 2015 Proposito # 46: ¿Juegan ustedes al tenis? Actividad Inicial: Copia y completa con la.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Entrada 28/3 Fill in the charts with the correct forms of hacer and ir/ser in the preterite.
Warm Up, el miércoles, el 24 de octubre Entrega el paquete Completa: Cuaderno p. 56.
Español de octubre.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
R.  You have 1 minute to read the directions for this task.  You will write a persuasive essay to submit to a Spanish writing contest. The essay topic.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 8 – 9/29 – 10/3.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
Me llamo ___________Clase 7IM La fecha es el 22 de septiembre del 2011 Propósito # 4: ¿Cómo continuamos el repaso de los verbos? Actividad Inicial:  Escribe.
9:52 AM1.  Mi Esta clase vale 4 créditos.  Office hours: Jueves y viernes pm JFSB 9:52 AM2.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 40 – 5/5 – 5/9. 1.
LISTENING COMPREHENSION TEST
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 37 – 4/20 – 4/24.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
New Verbs. The first two verbs are jugar and saber Jugar is a stem changing verb. The u changes to ue in every form but nosotros and vosotros. Juego Juegas.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Gramática • Repaso Stem-changing verbs 1A-.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
PRESENTE DEL INDICATIVO Verbos regulares -AR -ER -IR yo nosotros yo nosotros yo nosotros -O -AMOS -O -EMOS -O - IMOS tú vosotros tú vosotros tú vosotros.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vámonos Match the vocab term to the appropriate definition or description in Spanish. Write the word and the definition/description. 1) cantar en el coroa.
Unidad 2 Español 2R Leccion 2. ¿ Qué vamos a hacer? Objective (s): vocabulary words related to daily routines Reflexive verbs and the present progressive.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Srta.Ohl, Español AP: Literatura y Cultura Voice Mail: NB Certified Teacher Area: World Languages Other than.
NB Certified Teacher Area: World Languages Other than English
Transcripción de la presentación:

Lenguaje y Cultura Español AP Srta. Ohl Voice Mail: Sra. Gavilanes Voic Maria_Gavilanes-Schmitt

Sequence and Pre-requisites Spanish 1 Spanish 2 Spanish 3 AP Spanish Language (Spanish 3 teacher recommendation + AP Spanish teacher approval) AP Spanish Literature (AP Spanish teacher recommendation + approval)

AP Spanish Language and Culture Course Description: THIS COURSE IS GIVEN IN SPANISH! Emphasizing the use of Spanish for active communication, it encompasses aural/oral skills, reading comprehension, grammar and composition. Equal emphasis will be given to the review of these four skills. Students will take part in individual as well as partner and group work in the classroom, and with the Stevens Language Lab to further develop oral Proficiency.

Portrait of a Successful Student in AP Spanish Language Disciplined: Discipline themselves to hear, read, speak and write exclusively* in Spanish in the AP class as well as beyond the classroom walls. *Permanent “Día de no inglés” Participation(Oral): Highly motivated to participate in class. Students are able to initiate, maintain, and close a conversation. Students are able to formulate questions in Spanish to seek clarification or additional information. Participation (Aural) – Highly motivated to listen carefully to Spanish speakers. Frequently listen to songs in Spanish, watch telenovelas, change DVD audio to Spanish while subtitles are in English/Spanish. Reading: Enjoy reading a variety of authentic works : literary prose, essays, poems, dramatic works, dialogues cartoons, advertisements, book reviews, and journalistic materials, including editorials. Writing and Grammar: Write cohesive and coherent essays (analytical or persuasive essay in reaction to a text or on a personal, academic, cultural or social issue) exclusively in the Spanish language. Demonstrate exceptional control of grammar and syntax.

AP Spanish Language Exam Format SectionNumber of Questions Percent of Final Score Time Section 1 – Multiple Choice65 questionsPart A & B = 50%95 minutes Part A – Interpretive Communication: Print Texts 3040 minutes Part B- Interpretive Communication: Print and Audio Texts combined Interpretive Communication: Audio Texts 3555 minutes Section 2 – Free Response50%85 minutes Interpersonal Writing: Reply 1 prompt15 minutes Presentational Writing: Persuasive Essay 1 prompt55 minutes Interpersonal Speaking: Conversation 5 prompts20 seconds per response Presentational Speaking: Cultural Comparison 1 prompt2 minutes to respond

Summer Homework La razón principal de hacer tareas durante el verano es seguir practicando de una manera u otra el uso del idioma español inclusiva durante las vacaciones. No se aceptarán trabajos después del 10 de agosto. La tarea para este verano incluye 2 partes: A) Vocabulario – 120 pts. B) Un álbum de gramática- 100 pts. En total valdrá (valer) un 20% de la nota del primer cuartrimestre de la clase de AP. Favor de no esperar hasta al fin del verano para hacer la tarea. Recuerda que es necesario entregar todo el primer día de clases.

A) Vocabulario – 120 pts - Triángulo: Capítulos 1-6 (posted on eCampus AP Spanish Language) (eCampus – download and translate by hand or write from eCampus site into your own composition notebook) -Traduce a inglés las palabras. Necesitarás saber bien este vocabulario antes del primer día de clases. NO GOOGLE TRANSLATIONS. ALL VOCABULARY MUST BE HANDWRITTEN IN PEN. NO TYPING. NUMBER EVERY WORD. SKIP LINES BETWEEN EACH WORD. SKIP 5 PAGES BETWEEN CHAPTERS FOR ADDITIONAL VOCABULARY.

B) Un álbum de gramática- 100 pts.  En preparación para la clase, debes crear un álbum de gramática para usar durante el año como un recurso (resource) de todos los tiempos verbales que has aprendido de la clase de Español páginas en total: Título (El repaso de la gramática, tu nombre, la clase) El Presente de Indicativo (Regular –AR/-ER/-IR, Irregular: Stem Changers e  ie, o  ue, u  ue) El Presente de Subjuntivo (Regular –AR/-ER/-IR, Irregular: Stem Changers e  ie, o  ue, u  ue) El Futuro El Condicional El Pretérito (Regular –AR/-ER/-IR, Irregulares: SuperIrregulares, IR/SER, DAR/VER, Stem Changers e  i, o  u, Orthographic changers –yó/-yeron) el Imperfecto (Regular –AR/-ER/-IR, Irregulares: SER,IR, VER) El Presente Perfecto de Indicativo Y El Presente Perfecto de Subjuntivo El Pluscuamperfecto La voz pasiva con “se” En cada página debes incluir el Tiempo Verbal, una breve descripción del uso del tiempo verbal, como se forma en yo, tú, él/ella/ud, nosotros(as), vosotros(as), ellos/ellas/uds, 3-5 formas irregulares, 3 oraciones como ejemplos con 3 fotos. Usa la siguiente tabla para crear cada página. Todo escrito a mano. Las fotos puedes dibujarlas o imprimirlas. Estas páginas serán parte de tu cuaderno de Español AP.

El Presente de Indicativo Se trata de: _________________________________________ -AR:_____________________________________________________ -ER/-IR:__________________________________________________ Verbos Irregulares:____________________________________________ Información Importante de los Irregulares: __________________________ _____________________________________________________________ 1. Oración #1__________________________________________________ 2. Oración #2 _________________________________________________ 3. Oración #3 __________________________________________________ Lo que pasa Jugar, Pensar, dormir Ella duerme mucho. E>IE, O>UE, U>UE Luís piensa. Ellos juegan al fútbol. o,as,a,amos, áis, an o, es, e, emos/imos, éis,ís, en

A continuación encontrarás un horario sugerido para completar la tarea de verano.

Make sure you have signed in and written your Student ID! Give Srta. Ohl or Sra. Gavilanes your Parent Permission Form ASAP!

¡Gracias por venir! Thank you for coming!