DELAC October 22, 2009 Language Acquisition Branch.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Advertisements

Agregué la fecha de su junta aquí Tarea # 3 Evaluación de las Necesidades Escolares Departamento de Servicios para Aprendices de Inglés y Programas Categóricos.
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
El comité de evaluación del dominio del idioma
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
English Learner Master Plan Plan Maestro de Aprendices del Inglés.
The No Child Left Behind Act of 2001 Title I, Part A, Section 1116(b)(1)(E) De la ley 2001 Que Ningún Niño Se Quede Atrás Título I, Parte A, Sección 1116(b)(1)(E)
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Reunión Anual de Padres del Programa del Título I (Add school name and date here)
Annual Title 1 Parent Meeting Junta Anual de Titulo 1 South Monterey County Joint Union High School District.
DAC/DELAC Leadership Training February 10, DAC/DELAC Entrenamiento para Padres Lideres 10 de Febrero, 2015.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Spanish/ELAC Rights & Responsibilities Derechos y Responsabilidades de ELAC Departamento de Alumnos Aprendiendo Inglés San Juan Unified School.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Welcome Bienvenidos McFadden Intermediate Annual Title I Parent Meeting Junta Anual de Titulo I Sept. 12, 2009.
Title I Program Overview for Toluca Lake Elementary Federal and State Education Programs Branch 1.
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
Reunión Anual para Padres sobre el Título I Escuela Intermedia, Martin Luther King Jr.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Mobile Minds iPod Project February 2010 Lehman High School.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Welcome to Cherrydale Elementary School. Visitors: Please sign in with the receptionist.
The No Child Left Behind Act of 2001 Title I, Part A, Section 1116(b)(1)(E) De la ley 2001 Que Ningún Niño Se Quede Atrás Título I, Parte A, Sección 1116(b)(1)(E)
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
Examen de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT, por sus siglas en Inglés) Exámenes y Proceso de Reclasificación Mount Miguel ELAC Meeting.
El comité de evaluación del dominio del idioma
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
Title I/Migrant PAC- Seguridad en las Escuelas Safety in the Schools 23 de febrero de 2011 February 23, 2011.
Las responsabilidades del
Socorro Independent School District Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I August 21, 2015.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
1 Title I Program Overview for SWP Slide # References/Documents/Materials for Annual Title I Meeting Slide # References/Documents/Materials for Annual.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #4 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
CAPACITACIÓN de COMITÉS Consejo Escolar Local Comité Asesor para los que Aprenden Inglés Comité Asesor del Distrito para los que Aprenden Inglés.
1 Title I Program Overview for TAS Slide # References/Documents/Materials for Annual Title I Meeting Slide # References/Documents/Materials for Annual.
DELAC Meeting Student Testing & Assessment Language Acquisition Branch 1.
Master Plan Programs and Initial Identification Procedures of English Learners DELAC September 23, 2010 Meeting Language Acquisition Branch.
DISTRICT ADVISORY COUNCIL Farmersville Unified School District DAC District Advisory Council May 22, 2014.
1 Los Angeles Unified School District Language Acquisition Branch One-Day Title III Master Plan Institute Follow Up Language Census (R30-LC) for EL Parents.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
No Child Left Behind Title I, Part A Program Annual Meeting Sylvan Rodriguez Elementary Date: 09/09/2015 Presenters Ana Delia Zamarripa, Title 1 Coordinator.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
English Learner Identification and Placement/ Identificación y Asignación de Alumnos en Vías de Aprender el Inglés (EL) A presentation for the Roosevelt.
ELAC CELDT Training Entrenamiento sobre CELDT
Fremont Unified School District Reclassification & New Assessment for
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
6 Things You Need to Know About ELAC ENG SPAN
Parental Exception Waiver for English Learners Padres Renunciacion de excepción para aprenDices de Inglés Home Language Survey Encuesta del idioma hablado.
5. Legal Requirements/Reqistos Legales
WELCOME/ BIENVENDIOS Raymond Cree Middle School
English Learner Advisory Committee
Standards-based Promotion Policy
ELAC English Language Advisory Committee March 2019
Raymond Cree Middle School
Transcripción de la presentación:

DELAC October 22, 2009 Language Acquisition Branch

DELAC 22 de octubre de 2009 Oficina de Adquisición del Idioma

Objectives 1. Demonstrate how the importance of school attendance may be discussed and documented in school committees 2. Articulate the purpose and content of the Title III Annual Assessment Results and Program Placement for English Learners letter 3. Explain the purpose and content of the Annual Measurable Achievement Objectives (AMAOs) parent notification

Objetivos 1. Demostrar cómo se puede discutir y documentar la importancia de la asistencia escolar en los comités escolares 2. Articular el propósito y contenido de la notificación de Título III Resultados anuales y asignación de programa para estudiantes de inglés 3. Explicar el propósito y contenido de la notificación para padres sobre los Objetivos Anuales Mensurables de Aprovechamiento (AMAOs)

Objective 1 Demonstrate how the importance of school attendance may be discussed and documented in school committees

Objetivo 1 Demostrar cómo se puede discutir y documentar la importancia de la asistencia escolar en los comités escolares

Four Required ELAC Topics Each school’s ELAC must cover four required topics annually: The Single Plan for Student Achievement (SPSA) The R-30 Language Census A Needs Assessment The importance of regular school attendance

Cuatro Tópicos Requeridos para el ELAC Escolar En cada escuela, el ELAC tiene que discutir anualmente cuatro temas obligatorios: El Plan Único de Aprovechamiento Estudiantil (SPSA) El Censo de Idiomas R-30 Una evaluación de necesidades La importancia de la asistencia regular a la escuela

Benefits of Regular School Attendance Earn higher academic achievement Develop healthy habits for the future Demonstrate reliability and confidence Make and keep connections with others Diminish the risk of getting involved in antisocial or criminal activities

Beneficios de la Asistencia Regular a la Escuela Incrementar el aprovechamiento académico Desarrollar hábitos saludables para el futuro Demostrar seguridad y confianza Hacer y mantener conexiones con otros Disminuir el riesgo de involucrarse en actividades antisociales o criminales

Information to Share With Parents Review and include copies of: School’s Student Attendance Data School’s Student Attendance Data identify attendance patterns and identify attendance patterns and share concerns share concerns Student Attendance Policy Student Attendance Policy Parent Student Handbook , excerpt on “Attendance” Parent Student Handbook , excerpt on “Attendance” Letters to parents regarding attendance Letters to parents regarding attendance Student Attendance Reward Programs Student Attendance Reward Programs Student Attendance Review Board (SARB) Student Attendance Review Board (SARB) Student attendance is a must!

Información para compartir con padres Repasar e incluir copias de: Datos escolares de asistencia estudiantil Datos escolares de asistencia estudiantil identificar tendencias, compartir identificar tendencias, compartir inquietudes inquietudes Política de Asistencia Política de Asistencia Manual para Padres y Alumnos , sección “Asistencia” Manual para Padres y Alumnos , sección “Asistencia” Cartas a los padres sobre la asistencia Cartas a los padres sobre la asistencia Programas de Premios para Asistencia Estudiantil Programas de Premios para Asistencia Estudiantil Junta de Revisión de la Asistencia Escolar (SARB) Junta de Revisión de la Asistencia Escolar (SARB) ¡La asistencia estudiantil es esencial !

Documenting the Discussion ELAC Agenda Item –“Student attendance recommendations” ELAC Minutes –Major findings during data and policy analysis –Summary of discussion –Suggestions for improvement/maintenance of attendance Written recommendations for School Site Council (SSC)

Documentar la Discusión ELAC Agenda –“Recomendaciones sobre Asistencia Estudiantil” Actas de ELAC –Conclusiones más importantes durante el análisis de las reglas y los datos –Resumen de la discusión –Sugerencias para el mejoramiento/mantenimiento de la asistencia estudiantil Recomendaciones escritas para el Consejo del Plantel Educativo (SSC)

2009

Resumen de la discusión Recomendaciones

LAB Elementary School ELAC recommends 1) stricter punishment for tardiness, 2) continue Operation Bright Future Annual Parent Meeting, twice a year, and 3) increase PSA time to 5 days instead of just 3 so that calls home can be made to parents. School did not meet ADA requirements. April 19, 2009 X Importance of School Attendance X SAMPLE Importance of Student Attendance

LAB Elementary School ELAC recomienda 1) castigos más severos para tardanzas, 2) continuación de reuniones para padres dos veces al año del programa Operation Bright Future, y 3) aumentación del consejero PSA a cinco días en vez de sólo tres para que más padres puedan recibir llamadas y visitas. ELAC recomienda 1) castigos más severos para tardanzas, 2) continuación de reuniones para padres dos veces al año del programa Operation Bright Future, y 3) aumentación del consejero PSA a cinco días en vez de sólo tres para que más padres puedan recibir llamadas y visitas. La escuela no alcanzó los requisitos ADA. 19 abril de 2009 X Importancia de Asistencia Estudiantil X EJEMPLO

Objective 2 Articulate the purpose and content of the Title III Annual Assessment Results and Program Placement for English Learners letter

Objetivo 2 Articular el propósito y contenido de la notificación de Título III Resultados anuales y asignación de programa para estudiantes de inglés

Title III Annual Notification of EL Progress and Placement Parents must be informed regarding: Student’s English language proficiency level (CELDT) Student’s level of achievement (CST) Student’s instructional program placement Requirements to exit the program (or reclassify) Parent’s rights and options

Notificación Anual de Título III de Progreso y Asignación de ELs Los padres deben ser informados sobre: El nivel de dominio en inglés del estudiante (CELDT) El nivel de aprovechamiento del estudiante (CST) La asignación al programa de instrucción del estudiante Los requisitos para salir del programa (reclasificar) Las opciones y los derechos de los padres

Pequeña Elementary Cardona, Rene BB B 3 Structured English Immersion CELDT Results CST Results Program Placement

Pequeña Elementary CARDONA, RENE BB B 3 Inmersión estructurada en el idioma inglés Resultados de CELDT Resultados de CST Asignación de Programa

CARDONA, RENE ID: M102 GrT: 7A ESL 2B EI CST: ELA BB MATH B CELDT: Or 4 3 Re 3 Wr 3 Ov 3 Grande Middle ← CELDT Results CST Results → ← Program Placement

CARDONA, RENE ID: M102 GrT: 7A ESL 2B EI CST: ELA BB MATH B CELDT: Or 4 3 Re 3 Wr 3 Ov 3 Grande Middle ← Resultados de CELDT Resultados de CST → ← Asignación de Programa

Parents’ Rights and Program Options

Opciones y Derechos para Padres

Criteria for Reclassification

Criterios para Reclasificación

  Ima Parent /10/09 

  Soyuna Encargada /10/09 

Objective 3 Explain the purpose and content of the Annual Measurable Achievement Objectives (AMAOs) letter

Objetivo 3 Explicar el propósito y contenido de la notificación para padres sobre los Objetivos Anuales Mensurables de Aprovechamiento (AMAOs)

Title III AMAO Parent Notification Each district is required to meet three AMAOs annually AMAO 1 – ELs make annual progress in learning English AMAO 2 – ELs attain English proficiency AMAO 3 – ELs meet adequate yearly progress (AYP) requirements in English language arts (ELA) and Mathematics

Notificación para Padres sobre AMAOs del Título III Es requerido que cada distrito alcance tres AMAOs anualmente AMAO 1 – ELs progresan anualmente en el aprendizaje de inglés AMAO 2 – ELs logran dominio del inglés AMAO 3 – ELs logran los requisitos de progreso adecuado anual (AYP) en las áreas de inglés (ELA) y matemáticas

AMAO Targets for State TargetLAUSDMet Target AMAO %55.7%Yes AMAO %39.3%Yes AMAO 3 ELA 45.0%27.0%No Math 45.5%36.3%No

Metas de AMAO para Meta EstatalLAUSD ¿Alcanzó la meta? AMAO %55.7%Sí AMAO %39.3%Sí AMAO 3 ELA 45.0%27.0%No Math 45.5%36.3%No

3 AMAOs

3 AMAOs

Objectives 1. Demonstrate how the importance of school attendance may be discussed and documented in school committees 2. Articulate the purpose and content of the Title III Annual Assessment Results and Program Placement for English Learners letter 3. Explain the purpose and content of the Annual Measurable Achievement Objectives (AMAOs) parent notification

Objetivos 1. Demostrar cómo se puede discutir y documentar la importancia de la asistencia escolar en los comités escolares 2. Articular el propósito y contenido de la notificación de Título III Resultados anuales y asignación de programa para estudiantes de inglés 3. Explicar el propósito y contenido de la notificación para padres sobre los Objetivos Anuales Mensurables de Aprovechamiento (AMAOs)

Thank you Language Acquisition Branch

Gracias Oficina de la Adquisición de Idioma