100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
Advertisements

The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Telling Time.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Siéntate con un compañero nuevo. Circle paper This is Spanish practice at home. When you can do a circle, have a parent/guardian sign it off. We have done.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
The Formula! …For a Perfect Sentence. Verbs We already know all about those! They give the sentence ACTION! We know how to conjugate ser, we will learn.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
DIRECT OBJECT PRONOUNS. DIRECT OBJECTS The object that directly receives the action of the verb is called the direct object. Mary kicked the ball. "Ball"
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Survival Spanish – SPA II y III
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Best Definition What’s the best word for this passage?
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
3.2 Vocab Quiz Practice Ir, Dar, Estar Al and Del
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Double Object Pronouns What happens when we have both direct and indirect object pronouns in the same sentence? What goes where? Information for this lesson.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Mitchell Elementary Score with Summer Reading 1 st Base: K-2 nd : 5 picture books 3 rd -5 th : 1 chapter book PRIZE: ICE CREAM AT LUNCH K-2 nd : 10 picture.
SMACK! / CROSSOFF!. HOW TO PLAY SMACK/CROSSOFF Two students face off against each other Each student is given a paper “stick” Your goal is to read the.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Español 3 24 de febrero de 2017.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Homework – Tarea Name/Nombre:________________________ 2ndo Day Día
Transcripción de la presentación:

100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros

Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura Por favor traer los libros y la bolsa todos los días. Every child will have: A book bag A folder 2 books every night Reading log The book bag needs to come to school every day.

¿Comó es? * Los estudiantes van a eligir un libro de las cajas y un libro de papel para llevar a casa diariamente. Leer 15 minutos cada noche en casa con su hija/o. Usar las estrategías para apoyar al estudiante. Esta es la tarea. Anotar en el informe de lectura lo que leyeron. How does it work? Every student will choose 1 book from the book box and 1 paper book to bring home daily Read for 15 minutes every night with your child. Use the strategies that are given to support your child. This is your child’s homework. Fill out the reading log with all the information needed.

¿ Comó ayudo mi hijo/a en casa? En cada carpeta harán una carta con estrategías e ideas que ud. puede usar con ellos. A practicar: Miren las ilustraciones. Hablen de lo que ven. Hagan una predicción de lo que va a pasar en el cuento. Miren la primera página. Cuenten el número de palabras. Cuenten el número de letras en las palabras. Miren el texto. ¿Hay un patrón? (Por ejemplo, Yo veo un _____) How do I support my child at home? Every folder has a sheet that gives strategies that can be used. Let’s practice: Look at all of the pictures. Talk about the pictures you see. Make a prediction about what is going to happen. Look at the first page. Count the number of words. Count the letters in each word. Look at the words on all the pages. Is there a pattern? (For example, I see a ____)

1 ¿Qué es verde? 7 de oct 2Mi casa 8 de oct firma aquí sign here Cada fila/paso en el informe significa 15 minutos. La meta es 100 pasos. Every line/”paso” on the log represents 15 minutes. The goal is 100 “pasos”.

Antes que irse Before you leave Firmar el contrato que está en la carpeta anaranjada y después entregarlo en la canasta negra. *Pasar por la oficina y hacer una cita para las conferencias si no lo ha hecho todavia. Sign the contract in your child’s orange folder and turn it into the black basket. *Stop by the office and sign up for conferences if you have not yet done so