Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Advertisements

Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Español 8 lunes el 5 de diciembre Real Quiz: section 3.1 Define 3.2 vocabulario (pg. 111, 94-97) Tarea/HW: -Study vocab 3.2 sheet (learn 10 words per day!)
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
El pretérito vs. el imperfecto
Preterito vs Imperfecto. No se pelean, se llevan bien They actually complement each other; they work together to create a well rounded account of the.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Me llamo __________ Clase 602 La fecha es el 20 de noviembre del 2014 Proposito # 29: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia.
Me llamo ______________ Clase 7 La fecha es el 16 del mayo 2012
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
¿Cuál es la diferencia entre el imperfecto y el pretérito?
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Today 13 de septiembre Study academic vocab, use link on website: Turn in diarios Tarjetas de salida Make up Sentences.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Español 1 lunes el 8 de septiembre Daily Warm-Up: Mott Mini Lesson Fill out book condition form (1 st hour) Vowel Sounds & alphabet practice Tarea (HW):
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Tarea PARA EL MARTES 22 DE OCTUBRE 1.Type up or rewrite neatly your final draft of the essay. 2.Follow all directions to make the Comic Book Version on.
Me llamo __________ Clase 601 La fecha es el 26 de noviembre del 2014 Proposito # 29: ¿Como terminamos el repaso del verbo SER? Actividad Inicial: Copia.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
Lunes el 21 de marzo. Bienvenida  Repasar expectaciones.  Introducir preguntas nuevas.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
11 de diciembre. Para Empezar ¿Qué cosas tienes en tu dormitorio?
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Objetivo What I will learn I will memorize the skit and be able to put it in context. That means I will be able to understand the vocabulary. How I will.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Create a food Menu and dialogue
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Nov 17- Nov 21. Para Empezar- 17 de noviembre Traduce al español 1.Did you serve them the drinks? 2.I didn’t receive the letter. 3.I didn’t hang the pictures.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Español 1 11 de mayo de 2017 Good morning, thank you for taking my classes today. For the most part the kids are really great. Here is my schedule for.
¿Dónde están los tres objetos? Escribe una oración para cada objeto:
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes Vocabulario importante Lectura “ Caperucita Roja” Ejercicios de comprensión oral

Objetivo y Agenda Hoy es lunes 16 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to work on my script about Caperucita Roja. Agenda: Speaking Project due on November 18th ( performance day) Groups of 4 I will collect one script per group at the end of the class before the performance Study for a quiz on pretérito vs Imperfecto on Tuesday, November 24. Study for a quiz on pretérito vs Imperfecto on Tuesday, November 24.

Objetivo y Agenda Hoy es martes 17 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to present speaking project about Caperucita Roja. Agenda: Speaking Project practice ( 10 minutes) Presentation ( performance) I will grade you base on the speaking rubric. I will collect one script per group at the end of the class. Study for a quiz on Preterite vs Imperfect on Monday, November 23

Objetivo y Agenda Hoy es lunes 16 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to finish the packet review about past tenses by using the book “ Exprésate! Agenda: Packet distribution Work on the packet for 15 minutes Double check answers I will collect the packet. It will be a classwork grade.

SPEAKING PROJECT  Groups of 4  Create your own Caperucita version.( I don’t accept the original one)  Create your setting by using the copies provided in class. ( color it)  Write down your script ( you should give it to me on Friday before your presentation)( use peterite and imperfect) Your script should have at least 15 lines ( everybody should speak the same amount of f times) You have to memorize it. Practice! Practice! Practice!  If one member of your group is not present on Friday, have a back up plan.

VOCABULARIO: Había una vez: once upon a time Told him/her: le dijo Asked her/him: le peguntó Explained him/her: le explicó Helped her/him: le ayudó Gave her/him: le dio Pastelitos : cupcakes Cesta: basket El lobo: the wolf Caperucita: little red riding hood Al otro lado: on the other side Bosque: woods

¿Cómo eran? EL LOBO: CAPERUCITA: LA MADRE: El PADRE:

ACTIVIDAD PARA ESCRIBIR Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Working with a partner, cut out 10 pictures from the story. Each pair will need a sheet of construction paper, scissors, and a glue stick. Glue the pictures to the construction paper organizing the correct sequence of the story. Then write down ten complete sentences using preterit/imperfect underneath The pictures, as captions. Color the pictures too.

READING ASSESSMENT

LISTENING ASSESSMENT

WRITING ASSESSMENT

VOCABULARIO UNA CESTA EL BOSQUE

VOCABULARIO UN LOBO MALO VESTIR UNA CAPA ROJA

VOCABULARIO UNOS PASTELITOS LA ABUELITA

VOCABULARIO i SOCORRO! UN CAMINO i Cuidado Un ratón!

VOCABULARIO UN CAZADOR CORTAR CON UN CUCHILLO

ESCUCHA LA HISTORIA DE CAPERUCITA ROJA

MIRA EL VIDEO DE CAPERUCITA ROJA

CORTA, ORGANIZA Y EXPLICA EN PASADO

ESCRIBE EL NOMBRE DE CINCO PERSONAJES DE LA HISTORIA: 1.____________ 2.____________ 3.____________ 4.____________ 5.____________