1 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 1/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Índice Status de las actividades para la futura producción de los módulos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DOC ID © Chevron 2005 Personal Monitors Make Sure Yours Protects You.
Advertisements

John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Apuntes: Stem Changing Verbs oue, ei
The future tense ESSENTIAL ?: How can I describe events that will happen in the future?
Writing A Lab Report.
Review, test strategies and packet answers.  1. Read through once for understanding, while HIGHLIGHTING key words (refer to handout from 9/18)  2. Go.
Stem-changing verbs.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved. 10.1–1 The future perfect tense (el futuro perfecto) is formed with the future of haber and.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Los verbos reflexivos Objective:
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
U5L1: Gramática #1 ( Pqt. pp ) “ESCAPAA” y... “THECD”
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
¡MerCon 2014! La convención de los mejores mercados.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Indirect Object Pronouns
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Thank you for taking my classes
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Empecemos: Tell your friend to do the following… 1.Set the table 2.Wash the clothes 3.Vacuum 4.Sweep the floor 5.Clean the mirror.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
TK Hemmick1 HBD Status TK Hemmick for the HBD group.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Lunes el 21 de marzo. Bienvenida  Repasar expectaciones.  Introducir preguntas nuevas.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Lunes el 21 de marzo.  Repasar expectaciones.  Escucha y escribe el objetivo.
Trabajo del timbre: 1. Saquen la hoja del c írculo de conversación. Get out the Circle Conversation sheet. 3. Practiquen las preguntas con sus compañeros.
Learning Target: I will be able to determine the Difference between different ecosystems around the world.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Discussion Voice Activity 1.05
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Operations Charts Keep these operations charts posted by the wall you usually work out math word problems. Print them in color and paste them on the same.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Subjunctivo – Cláusulas Adverbiales Para la lección de hoy, necesitamos repasar cómo formar el imperfecto del subjuntivo (los ra-ras) Hablar  tú ______.
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
First Grade Dual High Frequency Words
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Transcripción de la presentación:

1 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 1/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Índice Status de las actividades para la futura producción de los módulos DEPFET para Belle II: Transparencias de lo que se presentó en el workshop de Viena PXD-SVD: ➘ Colaboración con el CNM para ensamblar los módulos ➘ Máquinas rayos X y flip-chip ➘ Actividades actuales y próximas BEAST-II Taki chip PXD-SVD meeting

2 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 2/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Plans for production Scheme discussed back in Sep for module production PXD-SVD meeting

3 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 3/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Plans for production Work in close collaboration with CNM in the assembly and production of the DEPFET half- ladders, namely: First testing of the half-ladder Rework of detected bump-bonding failures Future plans are based on the following points: Be in (close) contact with CNM to understand which are the important/critical points to assure a successful assembly Prepare the setup and train the people to asses the quality of the final half-ladders PXD-SVD meeting

4 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 4/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Infrastructure at IFIC To do that we have available at IFIC  Personal: ➘ 2 Doctors (phys. + eng.) ➘ 2 technicians ➘ 2 students  A clean room class 1000  2 Probe-stations (1 automatic/programmable, the other manual)  1 wire bonder (fully automatic)  From June (now we are in the EU tendering process) ➘ X-ray machine ➘ Flip-chip reworking station PXD-SVD meeting

5 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 5/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Immediate Plans Prepare setup for testing:  Set up the new machines and train the technicians: ➘ Test samples to optimize the procedures  Readout needed (able to read 4 DHPs)  Design of probe-card to interface the modules with the readout  A power supply system (ad hoc or “belle II-like” ) will be needed in order to test modules  Software PXD-SVD meeting

6 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 6/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Immediate Plans Get experience with the electronics:  Play with the current electronics to deeply understand the way it works ➘ Already offered help screening DCDBs  Next, participate in the preparation of a set of tests and procedures to perform a safe and reliable testing of the modules by: ➘ Studying the different failure modes: Assuming worst case scenarios, ie, power contacts missing, how to detect them without damaging anything? How to disentangle which chip is bad? Ask CNM to provide samples with failures PXD-SVD meeting

7 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 7/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 X-ray machine Use:  During optimization of flip-chip process  During module testing for quality check (detect/find problems)  Shield sensitive area ? Characteristics  At least 100 KV (max. 130 kV)  10 W (max. 39 W)  3μm detail detectability  5 axis (rotation)  Automatic software to detect: shorts, openings, voids, ball size and shape, misalignments  Also automatic software to analyze wire-bonds quality and characteristics like wire separation, height, uniformity, … Could do some tests by one of the vendors PXD-SVD meeting

8 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 8/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Tests on samples from Heidelberg 70kV 60μA 128 integrations Samples sent to IFIC by Christian Kreidl for thermal tests long ago... PXD-SVD meeting

9 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 9/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Tests on samples from Heidelberg 50kV 50μA max. 256 integrations Samples sent to IFIC by Christian Kreidl for thermal tests long ago... PXD-SVD meeting

10 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 10/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Tests on samples from Heidelberg 90kV 30μA max. 256 integrations Samples sent to IFIC by Christian Kreidl for thermal tests long ago... PXD-SVD meeting

11 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 11/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Test on samples from Heidelberg 90kV 30μA max. 256 integrations Samples sent to IFIC by Christian Kreidl for thermal tests long ago... PXD-SVD meeting

12 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 12/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Tests on samples from Heidelberg 70kV 50μA max. 256 integrations Samples sent to IFIC by Christian Kreidl for thermal tests long ago... PXD-SVD meeting

13 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 13/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Flip/Chip + rework station Use:  Placement of passive components  Rework non working modules ➘ At least remove non-working ASIC and prepare the region for the next iteration Rework station, flip-chip machine characteristics:  Specific tools to handle the DEPFET chips  Unsolder single components  Solder cleaning: ➘ Suck out mechanism ➘ Different nozzles and both nozzles and chuck with temperature ramping control  Stereo microscope Placement of passive components:  Programmable system to dispense solder paste/adhesives Module to do flip-chip (ultrasounds + thermal) No possibility to make tests by any of the companies... PXD-SVD meeting

14 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 14/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Module production preparation Se nos ha pedido presentar un plan de trabajo en el que se especifiquen una serie de pasos que vamos a seguir en cuanto a QA y QC (Quality Assurance & Control) para el ensamblado y testeado de los módulos: Habrá que coordinarlo con el CNM (Enric & Mohktar) y Laci Hemos contactado con ellos y hecho una reunión para entender bien cuales son las partes críticas del ensamblado (reducción del cobre, flip-chip, tests pre-producción, durante la producción…) Hay que empezar pronto a definir: Qué se va a hacer en cada lugar. Tipos de test antes y durante la producción y dónde se harán los tests Qué material vamos a necesitar en el IFIC para practicar con nuestras máquinas Gente involucrada

15 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 15/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Setup preparation En estos momentos: Preparación del sistema de alimentaciones con las fuentes y del readout: Construcción del hardware e integración del readout Sistema alimentaciones (fuentes, picoamperímetro, sensores de corriente…), tarjeta de punta de pruebas (¿?), laser(¿?), … Desarrollo del software. (Aquí hace falta mano de obra) Se le ha pedido a Bonn y Munich una tarjeta de readout (V4) y un híbrido: La tarjeta de readout ha venido para el IFIC. No funcionaba bien y se ha mandado de vuelta a Bonn. El híbrido: por ahora tenemos uno para testear que ponemos bien las alimentaciones. Obtener uno con un PXD 6 va a ser un poco más difícil, y será en el futuro.

16 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 16/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 BEAST-II Beam Exorcism for A STable experiment II A background detector for the commissioning of the Belle II experiment Synchrotron and neutron backgrounds were unexpectedly problematic in Belle. Synchrotron and neutron backgrounds were unexpectedly problematic in Belle 1. The main purpose of BEAST II is to determine whether is it safe to roll-in the detector → Measure instantaneous and integrated radiation dose at position of Belle II subdetectors and test the beam abort systems 2. SuperKEKB machine needs real time measurements of luminosity and background levels during beam commissioning (tuning of beam optics and moveable mask positions) 3. Detailed understanding of beam background sources needed to validate the simulations → Touschek, Radiative Bhabha, Beam gas, Synchrotron Radiation, Beam Injection Noise C. Mariñas

17 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 17/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 BEAST-II BEAST II is the apparatus needed to ensure a safe volume for the silicon detectors, before Belle II roll-in It is a ‘complex’ detector, with many different technologies andseveral groups involved BEAST II task force Group and discussion started at November 2011, in B2GM Schedule and commissioning scenario decided, now time to define BEAST II: Clarify what each group can contribute: Modules, equipment, manpower Iterate on setup: Shielding, stages More detailed plan and schedule C. Mariñas

18 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 18/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 BEAST-II Por ahora… Vamos a colaborar con los sensores de humedad, Tª?, posición?: tanto en buscar sensores resistentes a radiación, hacer los tests, como en desarrollar el readout. Ya veremos si nos involucramos más Yo voy siguiendo los meetings, lunes a 22:30.

19 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 19/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 TAKI chip Se me ha ocurrido la idea de probar un chip desarrollado por I. Peric (Mannheim): “Large monolithic particle pixel-detector in high-voltage CMOS technology”: Monolítico Fabricado en tecnología CMOS “standard” Resistente a radiación Total DC power consumption of the chip is 50 mW Posibilidad de adelgazamiento Version prototipo 128x128 pixels, 21x21 um2 Habría que estudiarlo como posible opción para ILC… Van a ir al testbeam de Desy.

20 Daniel Esperante, Carlos Lacasta 20/13Presentación grupo, IFIC - 6 Marzo 2012 Esta que ves es la última transparencia