¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es jueves el seis de noviembre
Advertisements

Gustar- To like (to please)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
¡ GUSTAR! Gustar With Infinitive Verbs © 2011 The Enlightened Elephant.
Gustar+ infinitive.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
DO NOW: Directions: Copy these Infinitve verbs/ activities in your notes for future reference! 1. Nadar =To swim 2. Tocar la guitarra = To play the guitar.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Capítulo 1 Tema: Qué te gusta hacer? Presentadores : ________________________________________________ Vocabulary – pg. 46 Infinitives – pg. 32 Negatives.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Gustar, Interesar, Aburrir.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Gustar to like. Gustar A verb is an action or state of being. An infinitive is the basic form of the verb. In English, most infinitives include the word.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Unit 1 ACTIVIDADES, GUSTAR, INDIRECT OBJECTS + GUSTAR.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
Listening quiz postponed until next class!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas las cosas debajo de tus pupitres; solamente necesitan un lápiz. Put all of your stuff below your desk; you only need a pencil.

Las metas de hoy…Para tener éxito… We are learning (to)…  understand & use new essential vocabulary: i.e. infinitive verbs, seasons, and weather  talk and write about activities we like and dislike using the correct and varied forms of the verbs “gustar” and “ser”  make connections between SER & GUSTAR, expressing complex thoughts  use questioning strategies to ask and answer specific & general questions about likes and dislikes We will know we are successful when we can … complete the listening & reading evidences with confidence and accuracy participate in the circle conversation, asking & answering questions in pure Spanish select and practice one or more of the grammar concepts to focus on in a small group Survey our classmates and write an extended amount on what we learned through that survey using all forms of gustar and ser in context

La prueba de A y B 10ish min. for listening portion 20ish min. for reading portion іBuena suerte!

¡Más práctica!

¿Cómo …? What am/is/are … like? (Yo) soy artística. I am artistic. (Tú) eres … You (informal) are … (Él/Ella/Ud.) es … He/she is … You (formal) are… (Nosotros) somos … We are … (Ellos/Ellas/Uds.) son … They/you all are … ‘Ser’ y las características PRONOMBRE (Optional) FORMA DEL VERBO ‘SER’ ADJETIVO(S) – Remember gender and #

¿Qué … gusta hacer? What do … like to do? (A mí) me gusta correr. I like to … (A tí) te gusta … You (informal) like to … (A él/ella/Ud.) le gusta … He/she likes to … You (formal) like to … (A nosotros) nos gusta … We like to … (A ellos/ellas/Uds.) les gusta … They/you all like to … ‘Gustar’ y las actividades PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’ INFINITIVO

Una encuesta de gustos y características Soy…No soy… Me gusta…No me gusta… Ejemplo: ¿Cómo eres (tú)? ¿Cómo no eres (tú)? ¿Eres (tú) __________? ¿Y tú? ¿Qué te gusta hacer? ¿Qué no te gusta hacer? ¿Te gusta ___________?¿Y a ti?

Here is the structure to talk about other people’s likes: ¿Qué _____ gusta hacer a _____? ______ __________________ ______ ____________ ________________. My mom (she) likes to…. ______ __________________ ______ ____________ ___________ ______. My friends (they) like to… ______ __________ ___ ______ _____ ______ __________ __________. My friends and I (we) like to... PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’ INFINITIVO

Parte 3: Un escrito con las formas de “ ser ” and “ gustar ” : Use the information shared about yourself and learned about your classmates to write as many grammatically correct sentences as possible using a variety of forms of the verbs ser and gustar. Ejemplo: Me llamo Profesora Berndt. Soy sociable, trabajadora, deportista, y art í stica. Me gusta ir a la escuela y correr. Tambi é n, me gusta dibujar. A Stacy le gusta montar en bici. Nosotras somos deportistas. Marcos y Paul son perezosos. A ellos no les gusta ni practicar deportes ni correr. Yo no soy floja. Mi amiga Jane no es floja tampoco. Ella es sociable y a ella le gusta mucho pasar tiempo con amigos. Nos gusta hablar por tel é fono.