GAITASUN DIGITALA HIZKUNTZA ARLOETAN Gogoetak eta lan proposamenak
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Lan plana eta helburu xumeak 1.Lan plana 2.Helburuak: Komunikazio linguistikoaren gaitasuna eta IKTetako gaitasuna lotzea Gaitasun mota biak garatzeko egiten ari garen / diren zenbait proposamen aztertzea Gaitasun mota biak garatzeko zenbait proposamen berri egitea
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Abiapuntua (1): Gaitasun digitalak hizkuntza curriculumetan: Sarrera: Ezagutza-gizartea eta IKTak, testuingurua hizkuntzetarako Alorrek egindako ekarpena: Informazioa bilatu Testuak sortu Testu genero berriak Irakurketa eta idazketa gizartean eta ekarlanean landu Jarrera kritikoa Etapa bietan
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Abiapuntua (2): Gaitasun digitalak hizkuntz curriculumetan: Helburuak (4): IKTak erabili Komunikatzeko Lankidetzan aritzeko Informazioa lortzeko, hautatzeko eta prozesatzeko Jakintza eraikitzeko Bizitza sozialean parte hartzeko Lehen Hezkuntza
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Abiapuntua (3): Gaitasun digitalak hizkuntz curriculumetan: EI/Z1. Zikloa2. Zikloa3. Zikloa 3Informazio-iturri digitalak 7Testu prozesat. IKT ikasteko Informazioa bilatu Testu errazak sortu IKT ikasteko Informazioa bilatu Testuak zuzendu, sortu.. Informazioa aurkeztu Harreman pertsonalak egin Lehen Hezkuntza : IKTak erabiliz
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Abiapuntua (4): Gaitasun digitalak hizkuntz curriculumetan: Bigarren Hezkuntza Helburuak (4): Gizarte-hedabideak, informazio- eta komunikazio-teknologiak eta beste iturri batzuk erabiliz... komunikatzea eta lankidetzan aritzea, informazioa lortzea, hautatzea eta prozesatzea, eta jakintza eraikitzea eta bizitza sozialean parte hartzea.
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Abiapuntua (5): Gaitasun digitalak hizkuntz curriculumetan: Bigarren hezkuntzan : IKTak erabiliz 1-2 Maila: Laguntza ahozko aurkezpenak egitean (3) Informazio eta eredu iturri testu idatzietarako (mediateka...) (5) Testua idazteko eta zuzentzeko (baita literarioak ere) (5) Bilatzaileak erabili (13) Informazioa gorde eta berrezkuratu (13) Web bateko informazioa (testua, irudiak...) bildu, berrezkuratu, inprimatu (13) Testu prozesadorea erabili (edizioa, zuzentzailea...) (13) Testu prozesadorea ahozko aurkezpenetan zein testu idatziak sortzeko.
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Abiapuntua (5): Gaitasun digitalak hizkuntz curriculumetan: Bigarren hezkuntzan : IKTak erabiliz 3-4 Maila: aurrekoetan bezala, + testu tipologia + Liburutegi digitalak ere (5) Bilatzaileak erabili (13) IKTetako mezuen fidegarritasuna edo sinesgarritasuna egiaztatu (13) Testu prozesadorea erabili (atalak eta edukiak antolatu...) Mutimedia formatuko aurkezpenak (13) Jarduera akademikoetan sortutako informazioa ordenatuta eta argi aurkeztu.
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Abiapuntua (6): Gaitasun digitalak hizkuntz curriculumetan: Kritika: Ambizio falta bai ikasleen gaitasun digitalen mailan baita ikasteko erabili daitezkeen baliabideen mailan Visions 2020: Ikastetxearen Ikasketa Proiektua egiterakoan, konpetentzia guztiak irakasle guztiok kontuan hartu beharko ditugu/zte. Eta horrekin guzti horrekin ¿zer? Kritika: Non geratzen dira ikasleek egunero erabiltzen diren baliabideak eta erabilera horren helburuak? txat, (foto)blog, giza taldeak...
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Indefinizioak Zeintzuk dira IKTak? Ordenagailua? Internet soilik? Mugikorra? GPSa? Telebista?...?
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Hizkuntzak curriculo berrian Hizkuntza eta hizkuntzak 175/2007 Dekretuan Komunikatzeko gaitasuna Europako Erreferentzia Markoa eta ebaluaketa Metodologia: atazak, proiektu globalak... Testu errealak Erabilera testuinguruetan Azken ataza eta ahalbidezkoak Etapak eta mailak Lan esparruak: gela, ikastetxea, familia, bestelakoak (kz gunea...
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Testuak ulertu eta sortu Testuak Ahozkoak Idatziak Esparruak: Harremanak Komunikabideak Literatura Hezkuntza eremua Testu generoak s, SMS Eskutitzak Biografiak Informeak... Ulertu Sortu
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Komunikaziorako hezkuntza Tenemos que pensar en principio una “educación para las TICs” que en su concepción supere ampliamente el concepto dominante y dominador implícito en la expresión “alfabetización digital” para situarse en una concepción analítica y crítica de las TICs, en una concepción que las enseñe atendiendo a las necesidades reales de los destinatarios, más que a las “supuestas” necesidades presentes y/o futuras: educación “en” que las utilice para optimizar procesos educativos generales que pocas veces tienen que ver con el conocimientos profundo de las herramientas informáticas sino con los generales para su utilización básica: educación “con” y que las analice críticamente para comprender la razón última de su existencia, los mecanismos ocultos que la sustentan y hasta la reflexión sobre la necesariedad estratégica de su apropiación: Educación “para”. Se trata finalmente de una concepción que supere también la “educación para las TICs” y se sitúe en una “educación para la Comunicación”. Pues el problema de fondo sigue siendo un problema comunicativo, pues no se trata sólo de producir, transmitir, recepcionar y almacenar información, se trata básicamente de construir consensos entre todos, mediados o no con tecnologías. ( “ La educaci ó n en la Sociedad de la informaci ó n ”. Tom á s Eduardo Landivar)
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Competencia en comunicación lingüística Nivel B2 respecto al e uskera y castellano Mivel B1 en la primera lengua extranjera Como instrumento De la realidad De comunicación oral y escrita De representación De interpretación De comprensión De construcción De comunicación Del conocimiento De organización De autorregulación Del pensamiento De las emociones De la conducta Como objetivo final El dominio de la lengua oral y escrita en numerosos contextos El uso funcional de una lengua extranjera Se refiere a la utilización del lenguaje
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Competencia en Comunicación lingüística Sus conocimientos, destrezas y actitudes Expresar Pensamientos Emociones Vivencias Opiniones Dialogar Formarse un juicio crítico y ético Generar ideas Estructurar el conocimiento Dar coherencia y cohesión Al discurso A las propias acciones y tareas Adoptar decisiones Disfrutar escuchando leyendo expresándose De forma oral y escrita Permiten
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Tratamiento de la información y competencia digital Utilizar normalmente los recursos tecnológicos para resolver problemas reales Respetar la regulación social acordada sobre el uso de la información y sus fuentes, en los diferentes soportes Ser una persona La información y sus fuentes Autónoma Eficaz En la selección, valoración y uso de Las diversas herramientas tecnológicas Responsable Crítica Reflexiva Supone
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Gaitasunak. Definizioa 1.“Egiten jakin”, hau da, aplikatzen diren jakintzak 2.Testuinguru desberdinentan aplika daitezkeenak 3.Integratzaileak; jakintzak, prozedurak eta jarrerak biltzen dituztenak. “Era egokiz eskaerei erantzuteko eta egitekoak gauzatzeko ahalmena. Sortzen da trebetasun praktikoak, ezagutzak, motibazioa, balore etikoak, jarrerak eta beste gizarte osagai eta portaera ezaugarri batzuk konbinatzen direnean. Horiek aldi berean mobilizatzen dira ekintza eragilea lortzeko”. (DeSeCo txostena (2002) Berezitasunak
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Zer gaitasun komunicatibo - digitala? “Era egokiz eskaerei erantzuteko eta egitekoak gauzatzeko ahalmena. Sortzen da trebetasun praktikoak, ezagutzak, motibazioa, balore etikoak, jarrerak eta beste gizarte osagai eta portaera ezaugarri batzuk konbinatzen direnean. Horiek aldi berean mobilizatzen dira ekintza eragilea lortzeko”. (DeSeCo txostena (2002) Teknologia? Aplikazioak? Informazioa? Komunikazioa? Lan jarduera konplexuak... lotzen dituztenak
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Tranpa Gaitasun bakar bat garatu Gaitasunen arteko lan plana Tranpa: Irtenbidea:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Sailkapena-k _lenguas.htmlhttp://fzayas.com/cmaps/recursostic_lenguas/recursos_tic _lenguas.html
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Egiten ari gara...
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Ekintza bildumak 30 Propuestas para aplicar las TIC en el aula. (CEP de Castilleja de la Cuesta (Sevilla) _finales.pdf Pequeñas-grandes actividades del rincón del ordenador CEP de Ocaña (Sevilla) Nuevos géneros discursivos de Internet: propuestas para el aula (Textos, Nº 89, julio 2008, pp Informazioa bilatu eta integratu (web) Testu tipologia: erreklamazioa, kexa, iragarkia, eskutitza, reseña literarioa IKT: web, posta elektronikoa, blog
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ “ Testu liburu ” digitalak Argitaletxeak: Betiko testuliburuak edota horien osagaiak Libros vivos: Egin clic: Hezkuntza Saila:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Webquest Zer dira? Non aurkitu? Gure iritzia: Lan proiektuak: sarrera, ataza, prozesua, baliabideak, Ekoizpena, ebaluaketa, ondorioak nabelen/index.htmhttp:// nabelen/index.htm herramienta-didctica-en-el-rea-de-lengua-castellana/ herramienta-didctica-en-el-rea-de-lengua-castellana/ Oso egokiak, ia edozein gai tratatzeko Eta gaitasun digitalei dagokionez?
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Hot Potatoes Zer da? Non aurkitu? Gure iritzia: Elkarrekin.org - ariketakhttp:// Ekintza mota batzuk prestatzeko doaineko aplikazioa: gurutzegramak, hutsune testuak, parekatu... Oso mugatuta. Interes gutxiko ekintzak. Agian gai baten aurrean / amaieran Ikasleek beraiek aritzeko aproposak
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Clic / Jclic Zer da? Non aurkitu? Gure iritzia: Ekintza mota batzuk prestatzeko doaineko aplikazioa: Mugatuta. Jarduera mental oinarrizkoa.
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Edilim, Ardora, Scratch Zer dira? Non aurkitu? Gure iritzia: Ekintza mota batzuk prestatzeko doaineko aplikazioak: Mugatuta. Jarduera mental oinarrizkoa.
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Blogak Zer dira? Non ireki? Gure iritzia: (euskaraz) (multilingüe) Lista de servicios para crear blog gratis Aukera ugari produktuak argitaratzeko (azken ataza) Kontrol erraza (baimenak...) Ikasleek beraiek aritzeko aproposak Bitakorak, “diarios” Informazioa dosi txikietan eta ondo antolatutaondo antolatuta Ekarpenak egiteko erreztazuna, edozein gairi buruz
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Blogak eta hezkuntza Ranking de blogs Planeta educativo. Blogs de profes y centros... A pie de aula Eduvlogs Aplicaciones de los blogs para la enseñanza Aulablog. Edublogs Uso de los blogs en clase de lengua: ile=article&sid=527 ile=article&sid=527 IES ORTUELLA BHI. Hizkuntzen Trataera Bateratua Trataera Bateratua Seminario de francés: Felipe Zayas: Jakintza ikastola:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Blogak eta hezkuntza (2) Aurkezpenak: Aproximación al uso del blog como recurso de enseñanza y aprendizaje. Aproximación al uso del blog como recurso de enseñanza y aprendizaje Uso educativo de los blogs. Uso educativo de los blogs Blogs y educación. Un encuentro feliz. Blogs y educación. Un encuentro feliz Los blogs como soporte didáctico. Los blogs como soporte didáctico Aplicación didáctica de los blog Aplicación didáctica de los blog
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Blog sistema baten laburpena Blog (3irakasle) Blogs gela 1 Ikasle 1 Ikasle 2 Ikasle 3 Blogs gela 2 Ikasle 1 Ikasle 2 Ikasle 3 Ta ld ea Ekarpen guztiak
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Arbel digitala Haur hezkuntza
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Bideoa Zestoa: A-ZESTOANhttp:// A-ZESTOAN Erain: Alloza: Bideo bildumak: (gratuitos) (gratuitos) (gratuitos) (gratuitos) YouTube: Google video: Yahoo video: Dalealplay:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Elkarren arteko proiektuak Pelutxeak: Asmakilo: Adivinaadivinador:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Proiektu integralak 1.Lourdes Dom é nech:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Baliabide orokorrak 1.Eduki ekarritakoak (irakurmena...) / eduki sortuak (idazmena...) 2.Errutinak sortu: eguneroko jardueretan, batez ere hizkuntza arlokoetan, IKTak txertatu Euskalbar (Firefox): DRAE: (rae.es/xxx) Itzultzaileak: Tux Paint eta halako doainekoak irudimena bultzatzekoTux Paint Prentsa, Tb, Irratia, Podcast... (Smart Ideas. Eskema)Eskema Gertaera arruntak bideoan grabatu, ikus-entzunezko dokumentuak sortu (urtebetetzeak, bisitak, antzerkiak...) Hasierako motibazioa: bideoak, brainstorm, audioak... Ikaslanak aurkeztu: multimedia aurkezpenak, testuak, audioak, bideoak... Ebaluazio eta zuzenketa kolektiboak: arbel digitala
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Ikuspuntuak Ikuspuntu integratzaileak (175/2007) Webquest Proiektuak orokorrean Ikasleek egiten dute Irakasleak egiten du Ikuspuntu “domestikatzaileak” Hot Potatoes Kontesturik gabeko jarduerak orokorrean Irakasleak egiten du BERRIA BETIKOA Webquest, Hot Potatoes, Ardora, Edilim, Scratch, Arbel digitala, Bideoa, Blogak, Elkarren arteko proiektuak...
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Gure proposamenak: Bigarren saioa :
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Baldintzak: Betebeharreko baldintzak: 1.Gaitasun bat baino gehiago garatu (bi gutxienez) 2.Ondo zehaztu: etapas, niveles, alcance, encaje curricular... 3.Metodologia egokia bultzatu 4.Ikasleen lana
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Norberaren identitate birtuala eraiki Norberaren helbide elektronikoa Interneten izan: Facebook, fotoblogs, Second Life... Avatar-ak, Estetika, Norberaren deskribapena,... Norberaren inguruneak: escritorio personal, web-ak, blog-ak...escritorio personal Urrutiko hezkuntza Norberaren Curriculuma: Hizkuntz pasaportea Tutoretza eta irakasgaiei zuzentzen zaio
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Elkarren arteko idazmena Testuak elkarren artean landu: docs.google.comdocs.google.com Jarduerak: Testuak sortu – taldeka hobetu – irakasleak onartu - blogera bidali Curriculum eta gaitasunak: Testuak sortu. Elkarren arteko ikaskuntza. Kontuan hartzekoak: Ahalbideak: igo, ireki, sortu, formatoa eman, antolatu... Konpartitu: norberarena, publikoa, nahi denarekin konpartitu ikusteko edota aldaketak egiteko, blogera,
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Audioa ikasteko: podcast Audioak elkartrukatu: eTwinning M. Susperregi-ren esperientzia Frantsesa: Ingelesa: Euskara: - entzungaiakhttp:// Gaztelera: Audioa sortu - antolatu: Audacity, Garage Band, - iTunes
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Gelako koadernoa Tiddlywiki: (euskeraz) (adib.) Kontuan hartzekoak:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Liburutegia-k. Gelako apalategia Vitoria-Gasteizko liburutegiak: Apalategia Interneten:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Telebista Edukiak sortu/bilatu telebista kanal irekian emititzeko: teleberria, monografikoak edozein gairi buruz Tutoriala Mogulus:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Irratia Edukiak sortu/bilatu sarean emititzeko: informazioak, ikasteko mp3ak, monografikoak edozein gairi buruz... Winamp: tutorial osoa &file=article&sid=330&mode=thread&order=0&thold=0&POSTNUKESI D=17838dbefe46169d43bac007732b0f15
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Norberaren portfolio digitala Norberaren portfolio elektronikoa:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Kontzeptu mapak Mapa conceptual de cada unidad de trabajo CMAP tools: Futsezko informazioa:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Irakurritakoa geolokalizatu Localización de los escenarios de una novela, vida de un escritor-a, etc. con Google Earth Google Earth:
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ Aldizkaria
2008/09/29-30Konpetentzia digitala eta hizkuntzak... DONOSTIA, 2008/09/ beste batzuk Taldeko sare soziala (Ning)