Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
Advertisements

A Comer Vamos a Poner la Mesa.
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Listening activities The basics.
las medidas de seguridad
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
En Casa Con La Familia Nucleo Familiar.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Quasimodo: (son las doce)
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es Jueves, 23 de Abril del 2015 e to ie stem changing verbs. Pagina 199 Solo leer!!!
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
lugares importantes y los empleados
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
¿De qué color es tu fruta favorita?
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vamonos! VERBAL! Describe yourself to me using at least two adjectives in Spanish. It might be helpful to write it down first.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
6.2 Estar (Emotions). Vamonos Fill in the blank with the correct conjugation of estar Nosotros _________ alegres. Ellos _______ cansados. Yo _________.
POBRE ANA CHAPTER 3 LESSONS & MATERIALS. HAZLO AHORA CALENDARIO / EMOCIONES ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha? ¿En qué estación estamos? ¿Qué tiempo.
Spanish II Week 24. Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Chapter 5 Lessons & Materials
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Transcripción de la presentación:

Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia

Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué tiempo hace? Knowledge You Should Bring to Class You should be able to ask a friend or an adult about their feelings and emotions. Translate the following: How are you? (informal) How are you? (formal) How do you feel? (informal) How do you feel? (formal) Pre-Assessment of Today’s Lesson Look at the emotions below and try telling how you feel:

Student Learning Objectives At the end of this lesson, students will be able to: Describe others & make comparisons Identify immediate & extended family members Identify emotions & make Exchange basic personal information Identify main idea and key details Sequence events in a story Identify cause & effect Student Self- Assessment Before, during, and after this lesson, I will be asked to assess my progress of the learned objectives.

Student Learning Agenda Hazlo Ahora Warm-Up w/Family Members Emotion Introduction & Practice Pre-Reading Activity (Pobre Ana, Ch.1 Review) Listen & Read – Teachers’ College Post its Reading Comprehension Assessment - Sequencing Determine Reading Levels Emoticon & Texting Activity Tiered Review – Main Idea

Warm-up: IMAGINE You are talking with your mom, Marisol You are speaking with Sra. Vila Role-play with a partner & take turns asking about how each person is feeling & why. Use some of the emoticons to the right to help spark some ideas for how each person might be feeling today. Speak using your highest level of language proficiency. REMEMBER to show RESPECT to SRA. VILA by using USTED! Estoy contento/a Estoy triste Estoy nervioso/a Estoy enamorado/a Estoy enfermo/a Tengo miedo Estoy cansado/a Estoy enojado/a Estoy soprendido/a Estoy preocupado/a

CHALLENGE YOURSELF -con un/a compañero/a During Ch. 1 of Pobre Ana, Ana feels two other emotions not mentioned today. Below are the emotions she felt. Can you determine why? Give specific evidence from the book.  Ana está celeosa porque…  Ana está frustrada porque…

Bienvenidos Lectores… MIENTRAS LEER (WHILE READING)... While you are reading this chapter, use the following reading strategies: THINK (TH), WONDER (W), PREDICT (P), or QUESTION (Q) to gain a deeper understanding of the material. Remember that it is important to connect your thoughts and ideas to what you are reading. Be sure to include a page number so that you can refer back to your thoughts & support it with appropriate evidence. Use one of these sentence starters to record complete & thoughtful responses. I think…because… / Yo pienso…porque… I wonder…because… / Me pregunto…porque… I predict…because… / Mi predicción es que… Create a QUESTION that you hope will be answered by the end of the novel. Then PREDICT what you think the answer will be.

Determining Reading Level Answers to Sequencing Determining Reading Comprehension Level Reading Group Amarillo Reading Group Azul