La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

6808 AGINDUA, 2008ko abenduaren 2koa, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuarena, Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeetan diagnosi-ebaluazioko.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "6808 AGINDUA, 2008ko abenduaren 2koa, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuarena, Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeetan diagnosi-ebaluazioko."— Transcripción de la presentación:

1

2 6808 AGINDUA, 2008ko abenduaren 2koa, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuarena, Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeetan diagnosi-ebaluazioko prozesua arautzen duena. 8. artikulua.– Hobekuntzaren prozesua: Ebaluazioaren ondorengo jarduketak. 6808 ORDEN de 2 de diciembre de 2008, del Consejero de Educación, Universidades e Investigación, por la que se regula el proceso de evaluación de diagnóstico en los centros educativos de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Artículo 8.– Proceso de mejora: actuaciones posteriores a la evaluación.

3 PLAN DE MEJORA TAREAS Y RESPONSABLES Departamento de Educación (ISEI/IVEI) Inspector/ a Asesor/a Berritzegune Equipo coordinador de centro 1. Primera aproximación a los resultados e información general XXX 2. Valoración de resultados y elaboración de Informe de Centro X 3. Elaboración de Plan de Intervención para la Mejora X 4. Asesoramiento en la elaboración de documentos y ejecución de medidas X 5. Informe valorativo del Plan de Mejora y del Informe del Centro X 6. Informe técnico de carácter general sobre resultados y medidas de mejora X

4 Documentos AGINDUA, 2008ko abenduaren 2koa ORDEN de 2 de diciembre de 2008

5 5 A) SENTSIBILIZAZIO ALDIA B) APLIKAZIO, ANALISI ETA TXOSTEN ALDIA C) HOBEKUNTZA ALDIA Emaitzak aztertu. Ikastetxeko txostena Ikastetxearen hobekuntza plana egitea Ikastetxeko Hobekuntza Plana entregatzea PRESTAKUNTZA IKASTETXEAN PRESTAKUNTZA IKASTETXEAN Probarako prestakuntza Proben aplikazioa Zuzenketa Datuak aztertu. Korrelazioak landu Txostenak ikastetxeetara bidali 1 2 3 4 6 7 8 5 Informazioa Sentsibilizazioa Prestakuntza Informazioa Sentsibilizazioa Prestakuntza 0 Txostenak idatzi 10 9 EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN

6 6 2006-2007. ikasturtea Lehen H. 4. maila DBHko 2. maila Guztira Ikasleak17.000 34.000 Taldeak835964 1.799 EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN Hizkuntza Komunikazioa Euskaraz Hizkuntza Komunikazioa Gaztelaniaz Konpetentzia matematikoa Zientzia.-, teknologia- eta osasun- kulturako K 2 proba: A / B-D LH: 42 item DBH: 49 item + Idazmena LH: 45 item DBH: 46 item + Idazmena LH: 20 item DBH: 24 item LH: 26 item DBH: 41item

7 HIZKUNTZA-KOMUNIKAZIOA EUSKARAZ EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 7 A EREDUKO IKASLEENTZAKO PROBA B-D EREDUETAKO IKASLEENTZAKO PROBA EREDU GUZTIETARAKO ZATI KOMUNA

8 ZUZENKETA EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 8  Aukera anitzeko galderak: automatikoki  Item irekiak ordenagailuz on-line.  Zuzenketa “itsua” eta zuzenketa bikoitza.

9 IRIZPIDEAK IDAZLANAK ZUZENTZEKO Gairen garapena eta egokitasuna. Testuaren koherentzia eta kohesio. Lexikoa, gramatika eta ortografia. HITZ KOPURUA: LH: 60 hitz DBH: 100 hitz 12 ( 20 DBH) hitzetatik gorako idazlan guztiak zuzendu dira EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 9

10 PROBAK ETA ZUZENKETA IKASTETXEKO TXOSTENA FAMILIARENTZAKO TXOSTENA 10 a) EZAUGARRIAK ETA EGITURA b) KONPETENTZIA-MAILA c) ISEC/ISEK a) EZAUGARRIAK ETA EGITURA b) KONPETENTZIA-MAILA c) ISEC/ISEK

11 11 TXOSTEN OROKORRA IKASTETXEKO TXOSTENA IKASLEAREN TXOSTENA EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN

12 12

13 IKASTETXEKO TXOSTENAREN ATALAK 1. Batez besteko emaitzak ebaluatutako oinarrizko konpetentzia bakoitzean. 2. Ikasleen ehunekoetako banaketa konpetentzia mailen arabera. 3. Emaitzak geruzen arabera (hezkuntza sarea + hizkuntza eredua). 4. Emaitzak ikastetxearen indize sozio-ekonomiko eta kulturalaren arabera (ISEK). 5. Lortutako emaitzak eta ikastetxearen ISEK indizea kontuan izanik espero zitezkeenak. EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 13 GERUZEN ARABERA Indize sozioekonomiko eta kulturalaren arabera IKASTETXEKO EMAITZA TALDEETAKO EMAITZAK IKASTETXEKO EMAITZA TALDEETAKO EMAITZAK

14 Ez da zenbakizko puntuaziorik ematen. Emaitza adierazteko, barra luzeago edo laburrago erabiltzen da.  zenbat eta item kopuru handiago izan, orduan eta barra laburragoa izango da.  Ikasle kopuruaren eragina: emaitzen sakabanatzea. EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 14

15 DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 15 Puntuazio barrak edo tarteak %95eko fidagarritasunarekin KONPETENTZIA MAILAK Ikastetxean parte hartu duten ikastaldeak

16 DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 16 KONPETENTZIA MAILAK IKASLEEN BANAKETA

17 KONPETENTZIA-MAILAK Maila bakoitza ikasleei maila horretan aurkezten zaizkien egoerei irtenbidea emateko behar dituzten ezagupenek, trebetasunek eta ahalmenek definitzen dute. Deskribapen horiek oinarrizko gaitasunak finkatzen dituen Dokumentu Markoan oinarrituta daude. Probetako puntuazio-tarteei loturik dago EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 17

18 EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 18 KONPETENTZIA -MAILAK MAILA AURRERATUAERDI-MAILAHASIERAKO MAILA

19 EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 19 KONPETENTZIA-MAILAK Nola deskribatzen dira konpetentzia-mailak?  Maila bakoitzeko eskakizunen deskribapen orokorra.  Ikasleek maila horretan egiteko gai diren ohiko lanen edo zereginen adibideak.  Probetako galderen adibideren bat.

20 EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 20 KONPETENTZIA-MAILAK NIVEL INICIAL Los alumnos y alumnas que se sitúan en este nivel son aquellos cuyas habilidades discursivas les capacitan para llevar a cabo las tareas comunicativas propias de su edad de manera incompleta o necesitan ayuda para realizarlas de modo eficaz. En la mayoría de los casos son capaces de reconocer el sentido global o propósito de textos familiares orales y escritos de diferentes ámbitos de uso. Distinguir ideas principales y secundarias en textos de poca complejidad. Identificar información explícita y realizar algún tipo de inferencia directa sobre el contenido de alguna parte del texto. Este alumnado es capaz de establecer conexiones simples entre información del texto y conocimiento personal. En la producción de textos escritos son capaces de redactar textos sencillos aunque evidencian dificultades en el uso de un registro lingüístico adecuado a la situación de comunicación propuesta. Utilizan alguna característica de los diferentes tipos textuales, pero las usan de manera parcial o ineficaz para la consecución del objetivo comunicativo propuesto. Muestran carencias tanto en la organización y desarrollo de las ideas como en la cohesión textual. Su dominio de los recursos lingüístico es limitado y presentan algunos errores desde un punto de vista léxico, gramatical y ortográfico.

21 EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 21 KONPETENTZIA-MAILAK NIVEL MEDIO Los alumnos y alumnas que se sitúan en este nivel son aquellos cuyas habilidades discursivas les capacitan para llevar a cabo las tareas comunicativas propias de su edad de manera completa y adecuada. Además de las tareas descritas en el Nivel inicial son capaces de resumir partes de textos, generalmente familiares, orales y escritos de diferentes ámbitos de uso. Realizar inferencias sencillas indirectamente sugeridas sobre el contenido de alguna parte del texto. Reconocer qué información del texto es relevante para la tarea encomendada. Discriminar entre información y opinión. En la producción de textos escritos son capaces de redactar textos usando un registro lingüístico acorde a la situación de comunicación propuesta. Utilizan adecuadamente alguna de las características de los diferentes tipos textuales. Exponen las ideas con cierta coherencia para conseguir el propósito del texto. Usan algunos de los recursos lingüísticos que favorecen la cohesión textual y evidencia cierto dominio de los recursos lingüísticos desde un punto de vista léxico, gramatical y ortográfico.

22 22 NIVEL INICIAL COMPRENSIÓN ORAL Se sitúa en este nivel el alumnado que es capaz de: Localizar información explícita en el texto (datos) Identificar la finalidad del texto Realizar inferencias directas sobre el contenido del texto Reconocer la idea principal del texto Resumir la idea global del texto Realizar inferencias indirectas sencillas sobre el contenido del texto COMPRESIÓN ESCRITA Se sitúa en este nivel el alumnado que es capaz de: Reconocer el léxico de uso frecuente en su nivel escolar Reconocer el tema del texto Identificar la finalidad del texto Diferenciar entre ideas principales y secundarias Reconocer el significado de signos de puntuación Identificar el receptor del texto Localizar información explícita (datos e ideas) Reconocer el propósito del texto Deducir el significado de partes del texto EXPRESIÓN ESCRITA Los textos del alumnado que se sitúa en este nivel se caracterizan por : Aportar una información poco elaborada y a veces irrelevante para el objetivo propuesto Usar un registro lingüístico no adecuado a la situación de comunicación Conseguir con dificultad la finalidad del texto Presentar cierto desorden en la información que dificulta la comprensión Ajustarse con dificultad a las características textuales de un artículo periodístico Evidenciar carencias tanto en la coherencia como en la cohesión textual Presentar errores en léxico, gramática y ortografía DESCRIPTORES POR DIMENSIONES DE LA COMPETENCIA

23 EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 23 KONPETENTZIA-MAILAK Nola finkatu dira konpetentzia-mailak?  Nazioarteko beste ebaluazio batzuetan erabiltzen den prozedura estandarizatua erabili da.  Ebakidura-puntuak identifikatzeko prozesua.

24 EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 24 KONPETENTZIA-MAILAK Badago gutxienezko mailarik? Ez da bukaera ebaluazio bat Helburu: Ahalik eta mailarik altuena Oinarrizko aspektuak ebaluatzen dira Ezin da konparatu ikastetxeko emaitzekin EZ

25 EBALUAZIO DIAGNOSTIKOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 25 KONPETENTZIA-MAILAK Oinarrizko konpetentzia ezberdinetako emaitzak zuzen konpara daitezke? EZ Konpetentzia bakoitzak bere ezaugarri bereziak ditu Konpetentzia bakoitzerako finkatu diren konpetentzia-mailak ezberdinak dira.

26 DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 26 KONPETENTZIA-MAILAK Bidezkoa da mota ezberdinetako ikastetxeak zuzen konparatzea? Ikasleen indize sozio-ekonomiko eta kulturalaren arabera (ISEK). Ikastetxeari dagokion geruzaren arabera Bi motatako konparazioak

27 27 ISEK - Indize sozioekonomiko eta kulturala Galdera-sortan emandako erantzunetatik dator. Aspektuak:  Familiaren lanbide maila.  Familiaren ikasketa mailarik altuena  Osasun material eta kultural edukitzea. Banakako datuetatik ikastetxeko ikasleen batez bestekoa kalkulatzen da. Biztanleria osoa lau mailan banatu da: baxua, ertain baxua, ertain altua eta altua. Konparazio-balioak dira, ez absolutuak.

28 DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 28 Ikastetxe honen ISEK indize bera duten ikastetxeek konpetentzia honetan lortutako batez besteko emaitza

29 DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 29 Espero litekeena baino hobea da ISEK balio bakoitzerako espero litekeen puntuazioa. Ikastalde honetako emaitza bere ISEK indizearen arabera espero litekeen emaitza bera da. Espero litekeena baino baxuagoa da.

30 APLIKAZIOA ETA ZUZENKETA IKASTETXEKO TXOSTENA FAMILIARENTZAKO TXOSTENA 30 a) EZAUGARRIAK ETA EGITURA b) ZER EGIN TXOSTEN HONEKIN a) EZAUGARRIAK ETA EGITURA b) ZER EGIN TXOSTEN HONEKIN

31 DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 31 EZAUGARRIAK Ulerterreza, eta ez zenbakizkoa, edukizkoa baizik. Ikastetxeko curriculum-ebaluazioetako noten kontra ez joatea. Bidegabeko konparazioak ez egitea. Ikaslea zer egiteko gai den deskribatzea.

32 DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 32

33 DIAGNOSTIKO EBALUAZIOA EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOAN 33 ZER EGIN TXOSTEN HONEKIN Prozedura ez da aurretiaz finkatu, ikastetxearen ardura izango da. Zenbait aukera: Banan-banan egitea familia bakoitzarekiko bileretan. Irakasmaila bakoitzean bilerak egitea.

34 Lectura y análisis de resultados ¿ Quienes van a participar en la lectura y análisis de resultados para que sea lo más ajustada posible? ¿ Como nos organizamos para facilitar la participación ? ¿Qué técnicas y herramientas podemos utilizar para ayudar en este análisis y reflexión ? ¿ Cómo implicar al profesorado que no está directamente relacionado con la evaluación diagnóstica? ¿ Con qué apoyos contamos ?

35 Elaboración del informe de Centro ¿ Quiénes van a participar en la elaboración del informe ? ¿ Cómo nos organizamos para facilitar la participación ? ¿ Qué técnicas y herramientas vamos a utilizar ? ¿ Con qué apoyos contamos ?


Descargar ppt "6808 AGINDUA, 2008ko abenduaren 2koa, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuarena, Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxeetan diagnosi-ebaluazioko."

Presentaciones similares


Anuncios Google